handdator

Visa fullständig version : Max-ot träning fem gånger i veckan.


perco
2005-06-13, 13:09
Hej!

Jag och min lillebror har tränat under en längre tid. Oseriöst till och från, men nu till sommaren hade vi tänkt börja seriöst. Mitt mål är att träna 5 dagar i veckan (Måndag-Fredag), men lillebror min påstår att man inte ska göra det och hänvisar hit. Han menar att man ska ha en vilodag på tex. onsdag. Jag känner mig lite tivelaktig då jag vet att många här kör fem gånger i veckan, och hade själv tänkt att följa dessa scheman:

https://www.till-en-webshop-som-det-inte-ska-länkas-till/allan

Man tycker att AST Sport science borde ha koll på vad de skriver, och kan räknas som en tillförlitlig källa. Men det är helt omöjligt att övertyga min lillebror, och jag undrar om det finns några "bevis" eller dylikt som styrkar hans teori om en vilodag (att inte träna 5 dagar i streck). Om så skulle vara fallet får ni gärna hänvisa med källa för en sak jag lärt mig om träning är att det finns lika många "experter" som det finns sandkorn. Alla ser sig själva som experter och säger olika saker.

Har sökt, men tycker det är svårt att få klarhet i denna fråga när det finns massor med svar.

MVH,
Pär

John M
2005-06-13, 13:37
Bara å prova, om du skulle slita ut dig eller inte bli nöjd med resultatet efter 10 veckor (man ska väl träna så länge med max-ot va?) så är det ju bara att lägga ner. Kan ju passa på att säga att den där länken leder till en webbshop och kommer att tas bort av en moderator när han\hon ser denna tråden. :)

Survivor
2005-06-13, 14:06
sover du om nätterna och käkar bra så är det inga problem.

tycker f.ö att det ser lite underligt ut med antalet set i förhållande till muskelgrupper, flest set på armar och minst på ben.

pellepedal
2005-06-13, 14:15
Du kan köra som din bror säger, eller 5 dagar i sträck, eller till och med 10 dagar i sträck.. Det finns inget bäst eller sämst i det här fallet.
Det handlar bara om vad du känner passar din kropp bäst, och vad din kropp orkar med.

Allan
2005-06-13, 16:08
Länka ALDRIG till andra webshoppar. Du kan skriva ner vilket program du avser och lägga upp det. Och om du söker på Max-OT kommer du att hitta ganska mycket!


allan

MilkmaN
2005-06-13, 20:11
Varför är ni så himla hårda med att man inte får länka till andra shoppar? Visst, i reklasmsyfte är det ju dåligt men nu var det ju inte fallet.

Undrar bara.

Mart|n
2005-06-13, 21:07
Varför är ni så himla hårda med att man inte får länka till andra shoppar? Visst, i reklasmsyfte är det ju dåligt men nu var det ju inte fallet.

Undrar bara.

Säger väl sig självt? Iom att dom säljer kosttillskott så är dom konkurrenter och därmed vill man inte ha nåt länkande dit, även om det nu inte var kosttillskott som dom pratade om. :)