handdator

Visa fullständig version : Irriterande Nisse på gymmet


MilkmaN
2005-06-12, 18:02
Jag satte mig på träningscykeln och skulle värma upp och lade märke till att någon för en gångs skull körde mark på mitt stenhårda harcoregym (F & S). Jag granskade självklart hans utförande och kom fram till att det var ganska så löjligt, killen vände ca 15-20 cm ovanför marken varje gång och kan böjde ytterst lite på benen. (han försökte inte göra raka mark). Anyways, eftersom jag själv inte är någon gud på mark eller har spec. stor erfarenhet håller jag besserwissern inom mig och går och kör igång på mitt pass. Lite senare när jag kör hantelpressar så händer det.

Några killar frågar honom om råd ang. träning, dem är uppenbarligen nybörjare. Nåväl, han kör igång med att prata om allt möjligt och sen skall han visa dem "några bra bröstövningar". Jag tänker då, aja, lite bänk och hantelpress då, inget speciellt. Men killen drar igång och visar dem de allra konstigaste kabelövningarna jag stött på. Liggandes, sittandes, ståendes, uppochner bakochfram, allt! Förutom det så visar han även hantelpullover och valet av den övningen motiverar han med "jag tycker man får ett mycket starkare bröst". Jag ville gå över till dem och tala om för dem vad jag har lärt mig här på kolozzeum, att de ska pumpa basövningar och inget annat, t o m erbjuda mig att ge dem bumbis träningsprogram men eftersom jag själv kanske inte ser så imponerande ut eller är speciellt erfaren så kunde jag inte med. Tyvärr.

Deras bröstpass kommer i framtiden bestå av 25 övningar i cablecrossen samt hantelpullover. *suck* Jag blev fruktansvärt ilsk, men det hjälpte mig iaf att klara sista repsen på hantelpressen.

Ville bara dela med mig.

Gabriel_
2005-06-12, 18:06
jo finns ju alltid minst en sådan fåne per gym, tycker dom är ytterst underhållande :D

daja
2005-06-12, 18:08
och det tackar vi för

King Grub
2005-06-12, 18:10
Kablar äger! Fo' sure! *flex*

GymTT
2005-06-12, 18:14
Det är väl någon som har lärt honom fel.

MVH TT

Allan
2005-06-12, 18:16
Var glad att du lärt dig nåt här. Och passa på att bjuda hit nybörjarna! Och jag säger som Grub - alla grova killar har byggt upp sig med kabelövningar! De äger!


allan

MilkmaN
2005-06-12, 18:24
Var glad att du lärt dig nåt här. Och passa på att bjuda hit nybörjarna! Och jag säger som Grub - alla grova killar har byggt upp sig med kabelövningar! De äger!


allan

Jag är djupt tacksam och jag lär mig än :) Man kanske skulle stickt till dem en lapp där det stod www.kolozzeum.com/kolozzeum på ^^

Jay-Z
2005-06-12, 18:26
Coleman kör kablar i FLEX Magazine. Och han är ju stor!

Gabriel_
2005-06-12, 18:29
Coleman kör kablar i FLEX Magazine. Och han är ju stor!

ja men vi alla vet att han har sådana där bubbliga muskler som bara är stora och itne starka ;)

Yip_man
2005-06-12, 18:29
Du kan ju ha dem som "försöksråttor" och anteckna hur mycket de sväller från vecka till vecka :)

Wooch
2005-06-12, 23:10
Roliga figurer finns det överallt.

rolf
2005-06-13, 00:08
jag känner såå igen mig.

MacLeod
2005-06-13, 00:46
Kablarna finns ju inte på gymmen för att samla damm. Jag avslutar gärna bröstpass med några sets cable. Johan Oldenmark är även han en flitig användare av bröstövningar med cable. O nån gång när ingen tittar på ska jag göra som han och samtidigt balansera på en pilatesboll medans jag genomför övningarna..

blekfet2
2005-06-13, 04:49
brukar kablarna rätt så friskt för axlarna....är sköööönt =)

epkmack
2005-06-13, 06:19
Fy faaan vilen elak kille...
När man var liten och i puberteten så var ju detta ett vanligt scenario:
"Ursäkta, vet du var närmsta bankomat finns?"
"Ja, bara gå ner denna gatan till nästa korsning där tar du höger och sedan går du tre kvarter så finns den där på höger sida" - NOT. Man bara skickade iväg dom till andra sidan av stan!
Denna killen gör ju samma sak! Faaan vilken elak kille!

dude
2005-06-13, 10:43
ja men vi alla vet att han har sådana där bubbliga muskler som bara är stora och itne starka ;)
yeah right