handdator

Visa fullständig version : Bilder+Videoklipp BänkSM 2005!


KRILLE!
2005-06-12, 15:33
Lägg upp era bilder å videoklipp här! Skriv gärna vad ni fick för resultat.


http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/adam95.rar
Brorsan gör 95 kg i sin första tävling vilket resulterade i en femteplats. Ungdom klass 90

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/danne105.rar
Danne Mattusch slänger upp 105 kg i sin andra tävling och gav en fjärde plats. Ungdom klass 90

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/stina60.rar
Stina slänger upp 60 kg utan problem i sin första tävling och hon fick silver, galet stark brud. Blir intressant att se om hon börjar träna lite bänkpress och inte bara simmar. Ungdom klass 60

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/krille197_5.rar
Och sen jag då, fick 197.5 lätt som satan. Klantade mig på 200 och förlorade guldet p.g.a. högre kroppsvikt med något kilo. Snacka om att snubbla på mållinjen. Första års junior klass 100. MITT TREDJE BÄNKSM SILVER FÖR ÖVRIGT ARGHL!?!@£$@!!

Totalt hivade Sundbybergs TK in 4 silver och 1 guld.

Bilderna nedan är på Andreas (Sunbybergs TK) som tog guld i viktklass 90 junior. vann på 195(?) kilo.

David Öhman(stavning? Umeå Power) vann klass 82.5 på mäktiga 213 kg som också blev nytt svenskt rekord.

Jag på pallen och sedan Danne som drar på sig trikån.

Matte_Maiden
2005-06-12, 15:57
Fina bilder! Synd att man inte träffades.

tp_88
2005-06-12, 16:11
Fint med film och foton! :thumbup:

Sen STORT grattis till silvret, även om du var riktigt nära guldet. Surt att torska på högre kroppsvikt. *grr*

Matte_Maiden
2005-06-12, 16:23
Fint med film och foton! :thumbup:

Sen STORT grattis till silvret, även om du var riktigt nära guldet. Surt att torska på högre kroppsvikt. *grr*

I'm with Tommy! :)

KRILLE!
2005-06-12, 16:26
tack grabbar :) Tommy du såg riktigt stabil ut! Ska bli kul att se hur du utvecklas. Missade dig Matte, försökte spana efter någon med liknande rygg :naughty:

tp_88
2005-06-12, 19:12
tack grabbar :) Tommy du såg riktigt stabil ut! Ska bli kul att se hur du utvecklas. Missade dig Matte, försökte spana efter någon med liknande rygg :naughty:
Tack! :) Vem var du?

Träffade Mattush ( Blev inte mycket mer än "hej" dock, var ganska fokuserad. ) sen TROR jag att jag såg Adam också, om det var han som stod framför mig i kön till invägningen...

Har förresten sett era lyft nu, ditt Krille, på 197,5 var ju HUR LÄTT SOM HELST! Måste va riktigt surt att du inte vann... Du hade ju 200+ i kroppen! Är du sista års junior eller kommer du tillbaka nästa år?

Daniiiel
2005-06-12, 19:16
roligt me filmer

måste bara säga..vi har en riktigt stor äldre kille på vårat gym som brukar ha med sig sin 14 åriga dotter..hon klarar en singel på 60 kg..helt sjukt galet

aliquis
2005-06-12, 20:01
Varför rarar du avi-filmer?`
Trist att bildkvaliten inte var den bästa i övrigt, grymt med 197.5kg med.

KRILLE!
2005-06-12, 23:06
TP: hmm, jag gick runt med en svart gymbag å grön t shirt, snaggad skalle ganska kort. Är första årsjunior så har 3 år kvar i klassen :hbang: Hade ett par kilo till i kroppen, försöket på 200 gick åt helsike, så galet små marginaler med tröjan. njut av att vara Ungdom så länge du kan ;) Rinse vann din klass va? hörde nått om att han går i junior nästa år så du har du ju guldet.

aliquis: silenwhisper.net tar inga videoklipp så därför måste jag RARa. vet inget annat ställe att uploada filer på. mm bildkvaliten blev riktig risig, dålig belysning på scenen och för långt avstånd.

tp_88
2005-06-12, 23:23
TP: hmm, jag gick runt med en svart gymbag å grön t shirt, snaggad skalle ganska kort. Är första årsjunior så har 3 år kvar i klassen :hbang: Hade ett par kilo till i kroppen, försöket på 200 gick åt helsike, så galet små marginaler med tröjan. njut av att vara Ungdom så länge du kan ;) Rinse vann din klass va? hörde nått om att han går i junior nästa år så du har du ju guldet.
Hade säkert kännt igen dig om jag såg dig...
Åfan, då kommer du trycka grymma vikter om några år ju! Japp, Rinse vann och han är -87a, så han slipper jag nästa år. Dock finns det några andra namn att oroa sig för, men det är bara att träna på!

KRILLE!
2005-06-12, 23:26
Hade säkert kännt igen dig om jag såg dig...
Åfan, då kommer du trycka grymma vikter om några år ju! Japp, Rinse vann och han är -87a, så han slipper jag nästa år. Dock finns det några andra namn att oroa sig för, men det är bara att träna på!

Börjar nu komma underfund med hur träningen funkar när man ska bänka med tröja så vikterna kommer att öka en hel del bara i år. Hehe du får akta dig för STKarna adam å matte ;)

hultman
2005-06-13, 09:55
Finns det någon hemsida med resultat? :)

tp_88
2005-06-13, 12:12
Finns det någon hemsida med resultat? :)
www.styrkelyft.info >> Tävlingar >> Nya

KRILLE!
2005-06-13, 16:38
Urk..Såg nyss filmklipp på när Hirvonen tappa stången. En clovare *spy* tappar ju sen greppet om stången fy fan va illa det ser ut

Isbjörnen_89
2005-06-14, 10:53
Vilka ålersgrupper är det i dem olika klasserna ex. ungdom och juinor?

Mart|n
2005-06-14, 11:06
Vilka ålersgrupper är det i dem olika klasserna ex. ungdom och juinor?

ungdom 14-18
junior 19-23

BobTheBuilder
2005-06-14, 17:19
Jag e 15 år och väger max 70 kilo. Senast jag maxade bänkade jag 100 kilo 3 ggr. Är det kanske lönt o börja tävla, eller har man ingen chans.

Daniel Mattusch
2005-06-14, 18:27
Jag e 15 år och väger max 70 kilo. Senast jag maxade bänkade jag 100 kilo 3 ggr. Är det kanske lönt o börja tävla, eller har man ingen chans.

Jora fan, det är ju jäkligt bra...när jag gjorde en 3:a på 100 lyckades jag göra 107,5 med stop och det kmr du långt med i 75 kg klassen:)

Matte har du ditt lyft på 112,5 kg? Det får du fan lägga upp här på Kollo...

Fantomen
2005-06-14, 19:58
Jag e 15 år och väger max 70 kilo. Senast jag maxade bänkade jag 100 kilo 3 ggr. Är det kanske lönt o börja tävla, eller har man ingen chans.

För det första så är det alltid lönt att börja tävla, bara man tycker det är roligt. Alla kan ju inte vara bäst med en gång, utan det är något man blir genom hård och målmedveten träning. Som det är nu så ska ju tydligen alla vara superstarka och "världsmästare" innan de ens vill ställa upp på en tävling. Detta tycker jag är mycket tråkigt för inte är det så i andra idrotter. Se på fotboll eller hockey exempelvis, där spelar man ju för att det är kul och inte enbart för att vinna. Tävlingsverksamheten skulle ju dö ut om det inte fanns förlorare, för att en vinst ska kännas bra så ska man ju ha vunnit och över någon och helst över några, ja, allra helst över många!

För det andra så anser jag att 100 kg på en 15 åring vägandes 70 kg låter mycket bra.

KRILLE!
2005-06-14, 20:44
*text*

För det andra så anser jag att 100 kg på en 15 åring vägandes 70 kg låter mycket bra.

Håller med. Har kompisar som har spelat hockey och fotboll sen dom va 5 bast men när dom frågar mig hur lång tid det tar att bli bra i bänk och jag svarar 2-3 år så skrattar dom och struntar i det. Egentligen borde alla börja tävla några månader efter att de har börjat träna. SKulle bli mycket roligare och större tävlingar då istället för som nu när man gärna ska vara top 3 eller 5 för att ställa upp. Tar ännu en gång fotbollen som exempel, där börjar man spela matcher nästan direkt trots att man suger så varför inte göra desamma inom styrkelyft/bänk.

Vic_1981
2005-06-14, 21:34
Ingen film när Jäder tog 252,5 i bänken?

Daniel Mattusch
2005-06-14, 21:59
Ingen film när Jäder tog 252,5 i bänken?

Kommer nog säkert på JSK hemsida om någon/några dagar.

Griip
2005-06-15, 23:44
Alltid lika galen Krille, keep it up :P

KRILLE!
2005-06-16, 17:36
Alltid lika galen Krille, keep it up :P

Tyvär kan jag inte säga desamma. Eller tja, snackar man pizza ätning så :devil: Sätt fart på bukfläsket å börja träna igen annars måste jag :whipped: dig lite

oracas
2005-06-16, 23:04
en "dum" fråga bara, hur mycket mer skulle jag ta i bänk om jag använder bänktröja, teoretiskt, om man jämför hur andra brukar ta. bänkar 85 nu (63kg 16år)

tp_88
2005-06-16, 23:40
en "dum" fråga bara, hur mycket mer skulle jag ta i bänk om jag använder bänktröja, teoretiskt, om man jämför hur andra brukar ta. bänkar 85 nu (63kg 16år)
En vild gissning: 85-125+. Mer än så kan man inte säga på rak arm. Förövrigt är du fortfarande ungdom ett bra tag till, så OM du tävlar behöver du inte oroa dig över tröjan...

oracas
2005-06-16, 23:45
En vild gissning: 85-125+. Mer än så kan man inte säga på rak arm. Förövrigt är du fortfarande ungdom ett bra tag till, så OM du tävlar behöver du inte oroa dig över tröjan...

så om de stämmer skulle ja ha en ganska bra chans i bänktävling.. de låter inte rimligt iom att ja inte tycker att ja är nå vidare stark

tp_88
2005-06-17, 11:02
så om de stämmer skulle ja ha en ganska bra chans i bänktävling.. de låter inte rimligt iom att ja inte tycker att ja är nå vidare stark
Hur mycket du får ut av tröjan handlar till mångt och mycket hur mycket starkare du är i slutet av en bänkpress i förhållande till starten. Är du extremt svag i starten och extremt stark ( förhållandevis alltså ) i mitten och slutet kan du få ut MÅNGA kilon med tröjan. Är du däremot jämnstark får du kanske bara ut 0-10kg.

Sen så säger jag det igen, OM DU SKULLE TÄVLA NU ÄR DU UNGDOM.
Ungdom är du fram t.o.m. det året du fyller 18. I Sverige använder Ungdomar INTE bänktröja. Förövrigt, om ditt resultat ör ett gymlyft får du ju dra av lite. På tävlingar ska du göra ett markerat stopp på bröstet, får inte sänka stången under pressen, får inte pressa snett m.m.

Hur eller hur, på Bänk SM iår, i din viktklass ( -67,5 ) Vann man på 115 ( Vinnaren gjorde sedan även 118 i ett fjärde försök ) Trean gjorde 100.

Action
2005-06-17, 11:19
Ingen film när Jäder tog 252,5 i bänken?

Jag skulle gärna se när han missar på 263,5kg... se hur nära han va ett världsrekord... *flex*

KRILLE!
2005-06-17, 19:53
en "dum" fråga bara, hur mycket mer skulle jag ta i bänk om jag använder bänktröja, teoretiskt, om man jämför hur andra brukar ta. bänkar 85 nu (63kg 16år)

Tp_88 har sammanfattat det bra redan men jag ska bara tillägga att när mina kompisar har varit kaxig och testat tröjan så har dom skrikit till av smärta och alla lyfte mycket mindre med tröja än utan :cool:

tp_88
2005-06-17, 21:06
Tp_88 har sammanfattat det bra redan men jag ska bara tillägga att när mina kompisar har varit kaxig och testat tröjan så har dom skrikit till av smärta och alla lyfte mycket mindre med tröja än utan :cool:
Gör det så ont? :)

KRILLE!
2005-06-18, 00:05
Gör det så ont? :)

Hehe tja, jag kunde knappt ha på mig en vanlig tröja första veckan efter att jag testa tröjan första gången. Gör ont i början men nu känner jag inte av det fast det blir blåmärken. Men va beredd på att det gör ont :devil:

tp_88
2005-06-18, 12:18
Hehe tja, jag kunde knappt ha på mig en vanlig tröja första veckan efter att jag testa tröjan första gången. Gör ont i början men nu känner jag inte av det fast det blir blåmärken. Men va beredd på att det gör ont :devil:
Hehe, ok! :)
Blir väl att testa senast om nåt år, junior tiden närmar ju sig... *flex*

stahlberg
2005-06-18, 13:21
Angående om att börja tävla. Man kan inte jämföra lagsidrotter med indivivduella idrotter, det är alltid lättare att tävla i lagidrott än individuellt. MEN I ÖVRIGT HÅLLER JAG MED. Tröskeln att börja tävla i antingen styrkelyft eller bänkpress är alltför hög. Många tänker just som någon tänkte här, jag klarar 100 kg, lönar det sig för mig att börja tävla.

Frågan är helt på tok. Den som vill mäta sig med andra ELLER "tävla mot sig själv" (för att se hur mycket man ökar) BÖR TÄVLA. Man ska inte vänta tills man är i form att vinna SM, utan börja tävla DIREKT (gärna i mindre tävlingar). EFTERHAND utvecklas man, och börjar kämpa om medaljerna.

Som jag gjort förr så tar jag min kompis Jarmo Virtanen som exempel. Han började träna som 12-åring. Som 14-åring tävlade han (i december 1977), och klarade ca 115 i böj, 52,5 i bänk och kring 120 i mark. Dessa resultat var kanske inte några mästarresultat. Ändå tror jag inte, att han hade blivit niofaldig världsmästare i styrkelyft om han INTE börjat tävla tidigt. Han började tävla - och han blev världsmästare nio gånger om.

Alla som vill tävla t.ex i bänkpress, fundera inte på vilka resultat är NU, vem som helst kan tävla.

emmzan
2005-06-18, 13:50
Hehe tja, jag kunde knappt ha på mig en vanlig tröja första veckan efter att jag testa tröjan första gången. Gör ont i början men nu känner jag inte av det fast det blir blåmärken. Men va beredd på att det gör ont :devil:

Låt mig gissa på att du använder en äldre Inzer? Låter nämligen som mig när jag testade en liten Inzer - blåmärken och sår i 14 dgr efter :D

stahlberg
2005-06-18, 16:29
Bra, för övrigt, att tp börjar förbereda sig för juniorklassen TROTS all utrustning ;)

Jense
2005-06-18, 17:54
tror håkan vann veteranklassen samt kom 3 seniorer med 240!

KRILLE!
2005-06-18, 22:12
Låt mig gissa på att du använder en äldre Inzer? Låter nämligen som mig när jag testade en liten Inzer - blåmärken och sår i 14 dgr efter :D

Nä faktist inte, va en Metal och den sprack efter ett par pass bara. Bytte efter det till Titan Fury och vi är bästa polare nu :cool:

Har hört historierna om Inzer tröjorna och håller mig till Titan :hbang:

tp_88
2005-06-18, 22:23
Bra, för övrigt, att tp börjar förbereda sig för juniorklassen TROTS all utrustning ;)
Hehe, det är så roligt att tävla så får nog bita i det sura äpplet och dra på mig en tröja; mot min vilja! :)

Kommer nog även börja tävla i SL med dräkt framöver. Lite surt att tappa ca. 50kg på att man inte har samma förutsättningar.

KRILLE!
2005-06-19, 00:51
Hehe, det är så roligt att tävla så får nog bita i det sura äpplet och dra på mig en tröja; mot min vilja! :)

Kommer nog även börja tävla i SL med dräkt framöver. Lite surt att tappa ca. 50kg på att man inte har samma förutsättningar.

Bara att ta på sig skiten å gilla läget *grr* Hur är det med böj/mark dräkt i Ungdom, får man använda det?

mr_ping2
2005-09-09, 12:34
Krille: I böj och mark får du ha det.