handdator

Visa fullständig version : Calculatorn har försvunnit!?


Slartibartfast
2005-06-12, 11:06
Mediaplayern och kalkylatorn har försvunnit från datorn! Jag hittade mediaplayern och återinstallerade den, men kalkylatorn är spårlöst försvunnen. vad gör jag??

King Grub
2005-06-12, 11:08
Du slutar surfa på en massa obskyra ställen där du drar på dig en massa spyware, virus och trojaner som sänker systemet gång på gång. :thumbup:

Slartibartfast
2005-06-12, 11:15
Du slutar surfa på en massa obskyra ställen där du drar på dig en massa spyware, virus och trojaner som sänker systemet gång på gång. :thumbup:

Men det gör jag inte! Jag lovar.

MacLeod
2005-06-12, 11:34
Skönt virus som straffar en med den värsta sortens prank.
Avsaknaden av kalkylatorn!

hasse36
2005-06-12, 11:45
Använd Googles kalkylator för bövelen!

Kaboffastar
2005-06-12, 11:47
Använd Googles kalkylator för bövelen!

COOOOOOOLT :D

Slartibartfast
2005-06-12, 11:47
Använd Googles kalkylator för bövelen!

Det är inte det. Det är principen!

Jag vill ha min kalkylator!

Fultjack
2005-06-12, 11:51
min är också borta, men jag tror jag råkad eta bort den när jag uninstallade massa onödiga windowssaker *grr27*

kimonque
2005-06-12, 12:03
min är också borta, men jag tror jag råkad eta bort den när jag uninstallade massa onödiga windowssaker *grr27*

samma här :) men jag har letade reda på en miniräknare

hasse36
2005-06-12, 12:11
Jag har nog lösningen på alla framtida problem med virus, trojaner, servicepackar och fan och mans mormor. Men det tar lite tid första gången.

Har du två hårddiskar så betrakta den ena som systemdisk och den andra som datadisk. Har du bara en hårddisk så dela upp disken i en systempartition och en datapartition.

Installera Windows på systemdisken. Installera inga drivrutiner eller något annat.

Installera sedan ett program som heter Norton Ghost. Med Ghost gör du sedan en backup av systemdisken och sparar backupen på datadisken.
Spara i lämplig katalog - tex SystemRecovery.

Nu kan du fylla på din installation med drivrutiner och servicepackar. Du har nu ett naket men optimalt system. Gör en ny backup med Ghost.

Fläska nu på med alla dina favoritprogram och gör alla inställningar i e-postklienter etc. Gör ännu en backup.

Du har nu tre olika nivåer på backuper som du kan gå tillbaka till. Att göra en "Restore" med Ghost tar 5-10 minuter sen har du en helt fräsch dator igen.

Tänk dock på att allt på systemdisken skrivs över vid en Restore så du skall aldrig lagra information på systemdisken.

Du kan sedan göra en backup varje vecka av ditt system. Du behöver ju inte spara varje backup utan rotera mellan senaste och näst senaste.

När du sedan nästa gång får klåda i klustret så är det bara att göra en restore och din flickvän är jungfru igen.

Det är ganska smart att göra en backup innan man installerar något program som man inte är säker på.

capoje
2005-06-12, 12:23
Testa o skriva "calc" i kör. Finns den nånstans så startar den då

blekfet2
2005-06-12, 12:38
installera om den från "lägg till/ta bort"

aliquis
2005-06-12, 12:52
Hasse36s tips är ok, går även att "fixa" en liteversion av windows, bl.a. själv med ett program, och sedan lägga till sp1, sp2, andra patchar, nyaste drivrutinerna, osv, och sedan bränna en installationscd för det.

Slartibartfast
2005-06-12, 16:55
Det fixade sig! jag hittade Xp-skivan och installerade om vissa delar. :thumbup:

Cilia
2005-06-12, 17:38
vem använder kalkylatorn?

själv räknar jag bara med excel.

ArooN
2005-06-12, 17:52
vem använder kalkylatorn?

själv räknar jag bara med excel.
Öppna excel när du skall räkna ut en grej på xx*xx=y?
Låter omständigt!

/Andreas