handdator

Visa fullständig version : Är de bra?? För mkt?


Ice
2005-06-11, 19:22
Det är ju bra att få i sig en mängd protiner!!!
Men min kompis dricker protin dryck 6 gånger per da!! Men de står på den där grejjen att man ska ta de 1 till 2 gånger per da..

Kan de hända nåt farligt?

Griip
2005-06-11, 19:42
Japp, han kan gå i konkurs. Vad jag vet så finns det inte ens strongman som dricker proteindrinkar så ofta, beror väl på vad och hur mycket det är givetvis men dem flesta är väl minst 2dl och 6 sådana om dagen låter som extremt slöseri. Däremot om du är bodybuilder kanske det inte är lika överdrivet, men jag tvivlar endå att han är på proffsnivå och behöver det.

Är han rik?

EDIT: VAR han rik?

King Grub
2005-06-11, 19:44
Det är bra att äta protein sex gånger om dagen. Det är mindre bra att låta dom sex gångerna utgöras av proteinpulver (vassle). Det är bättre med långsamt protein (mat).

Ice
2005-06-11, 19:53
Japp, han kan gå i konkurs. Vad jag vet så finns det inte ens strongman som dricker proteindrinkar så ofta, beror väl på vad och hur mycket det är givetvis men dem flesta är väl minst 2dl och 6 sådana om dagen låter som extremt slöseri. Däremot om du är bodybuilder kanske det inte är lika överdrivet, men jag tvivlar endå att han är på proffsnivå och behöver det.

Är han rik?

EDIT: VAR han rik?


Han är inte på proffsnivå men han är inte långt ifrån!

Ps han har väl lite mer pengar än en vanlig svensson

Ice
2005-06-11, 19:54
Det är bra att äta protein sex gånger om dagen. Det är mindre bra att låta dom sex gångerna utgöras av proteinpulver (vassle). Det är bättre med långsamt protein (mat).


Dricker inte du nåt`?

King Grub
2005-06-11, 20:07
I samband med träning, för att det är smidigt, men som måltidsprotein är vassle underlägset.

Ice
2005-06-11, 20:10
I samband med träning, för att det är smidigt, men som måltidsprotein är vassle underlägset.


ok