handdator

Visa fullständig version : Gainer i tullen?


A.K.O.A
2005-06-11, 15:05
Ska till England, och tänkte träna lite där också, vill ha med lite gainer, funderar bara på vad tullen kan tänkas göra, om de tror att det är knark? Har ni några erfarenheter, eller dyl?

-xR-
2005-06-11, 16:02
Tror du inte de ser märker skillnad på gainer och knark?

Dessutom, vilken tull?


*flex*

Beast
2005-06-11, 18:10
Jag har haft med mig glutamin och en massa annat när jag rest, hade t.o.m en liten påse i glutaminet som innehöll kreatin. Inget hände.

A.K.O.A
2005-06-11, 18:17
Jag har haft med mig glutamin och en massa annat när jag rest, hade t.o.m en liten påse i glutaminet som innehöll kreatin. Inget hände.


Blev du stoppad eller? Jag har blivit stannad på mc, hade gainer i en påse, men han såg det inte... Men frågan är om det är en onödig risk? Hade en toaring med taggtråd i handbagagdet förra gången *screwy* (fråga mig inte varför) Det blev inte "full body search", men nära på, de satte på en saftblandare och sirener, blev lite nervös... De var lagom glada över en genomskinlig toaring med riktig taggtråd i, men jag fick ha den som handbagage tillslut :hbang:

Kanske skulle lägga det i packningen jag checkar in? Den lär de ju aldrig öppna?

Prankie
2005-06-11, 22:59
Det låter ganska oansvarlig att låta någon ha taggtråd uppe på planet. KOstillskott är lugnt annars, i de flesta fall bryr de sig inte ens. Vill de öppna väskan så kan du ändå förklara vad det är.

FUn-tex SSwinger
2005-06-12, 10:19
hade inga problem senast jag var i england "flyg" o då hade jag trots allt doserat upp 2 kg i vanliga fryspåsar.

A.K.O.A
2005-06-12, 10:40
Det låter ganska oansvarlig att låta någon ha taggtråd uppe på planet. KOstillskott är lugnt annars, i de flesta fall bryr de sig inte ens. Vill de öppna väskan så kan du ändå förklara vad det är.


Nja, taggtråden var ingjuten i plasten, men naiva jag hade ju inte en tanke på att säkerhetskontrollen kunde bli sura...

Beast
2005-06-12, 13:30
Blev inte stoppad eller nåt, tror tillomed ja körde det genom röntgen också, det måste man väl om ja minns rätt. Hade det som handbagage.