handdator

Visa fullständig version : USA resa ...

yeyoya
2005-06-11, 13:07
hallo alla

ska nu te USA en månad och vad jag har hört av kompisar o sett på TV så är inte maten där så jätte bra precis ... detta e ju bara förutfattade meningar men antar att dom e sanna

ska nästan uteblivande äte ute på resuranger etc och vill inte blåsa upp som en ballong ...

undrar därför finns de nått man ska vara försiktig med när de gäller maten i USA va ska man avstå o va ska man äta ?

uppskattar snabba svar åker imon....

Ha d

dude
2005-06-11, 14:01
Det är väl bara att handla bra mat...

Finns ju bra mat på resturangar med osv, blir ju dock lite dyrt i längden.

När jag var där bestod min frukost av. 3-4pannkakor, scrambled eggs, bacon,sirap. Kanske inte allt för nyttigt =) men gott som fan.

Men om du nu vill vara nyttig är det inga problem heller.

JLL
2005-06-11, 14:01
hallo alla

ska nu te USA en månad och vad jag har hört av kompisar o sett på TV så är inte maten där så jätte bra precis ... detta e ju bara förutfattade meningar men antar att dom e sanna

ska nästan uteblivande äte ute på resuranger etc och vill inte blåsa upp som en ballong ...

undrar därför finns de nått man ska vara försiktig med när de gäller maten i USA va ska man avstå o va ska man äta ?

uppskattar snabba svar åker imon....

Ha d

Det är nog inget fel på maten utan vad dom som är feta väljer att äta. Rent kött+pasta, ris eller potatis (icke-friterad) med grönsaker är väl en bra måltid. Finns inte det man vill ha på menyn kan dom säkert fixa det om man ber dom.

Pez
2005-06-11, 14:36
Om man nu ska åka över till "Fast Food Nation".. varför mesa och käka samma skit du äter här hemma i Sverige?
Du behöver ju inte överdriva, men det är "bara" en månad.. var en turist ffs - passa på att testa all mat och matkultur du kommer åt. Amerikansk hotellfrukost modell större är fan en upplevelse bara det.

tricce_17
2005-06-11, 14:42
min brors tjej var i USA i ett år och gick upp ca 7 kg så om du orkar så kan du juh se hur mke hon gick per månad(onödigt vetande) och hon bodde hos en familj lite utanför stan(NewYork) och dom åt aldrig ute så.....

Pez
2005-06-11, 15:02
min brors tjej var i USA i ett år och gick upp ca 7 kg så om du orkar så kan du juh se hur mke hon gick per månad(onödigt vetande) och hon bodde hos en familj lite utanför stan(NewYork) och dom åt aldrig ute så.....
Jag kan gå upp 7kg på en månad i Sverige, utan att äta ute...so?
Det är ju inget magiskt med maten i USA som gör att folk blir feta.. *rolleyes*

Wooch
2005-06-11, 15:49
Om du nu vill inte vill dra på dig en massa kilon, så är det inte så svårt. Du håller dig borta från snabbmat, godis och liknande såsom i Sverige. Men även jag tycker att du borde passa på och smaka på lite lokala maträtter, då hör till.

hasse36
2005-06-11, 16:01
Jag kan gå upp 7kg på en månad i Sverige, utan att äta ute...so?
Det är ju inget magiskt med maten i USA som gör att folk blir feta.. *rolleyes*Rekommederar filmen Super Size Me. Det är kanske inte något magiskt med maten, snarare med kvantiteten.

Vad sägs om en dricka på 1/2 gallon dvs 1,9 liter och 800 kcal.

Over the last 50 years, portion sizes have increased dramatically in the United States. A typical fast-food hamburger in 1957 weighed 1.5 ounces. Today, it weighs more than 7 ounces. Glass Coca-Cola bottles in the 1950s held 6.5 ounces of soda. Today, the typical can holds 12 ounces, while single-serving plastic bottles hold 20 ounces. And the Double Gulp at 7-Eleven weighs in at a whopping 64 ounces (a half-gallon) and 800 calories. That's half of the U. S. Department of Agriculture's recommended daily calorie intake for sedentary women and older adults.Källa: Bangor Daily News (http://www.bangornews.com/news/templates/?a=99792&z=169)

Zakath
2005-06-11, 16:14
Jag åker också dit imorrn, ska till muscle beach bl.a. :hbang:

Jag har köpt 2kg jordnötter som resesnacks ;)

Wain
2005-06-11, 16:29
Om man nu ska åka över till "Fast Food Nation".. varför mesa och käka samma skit du äter här hemma i Sverige?
Du behöver ju inte överdriva, men det är "bara" en månad.. var en turist ffs - passa på att testa all mat och matkultur du kommer åt. Amerikansk hotellfrukost modell större är fan en upplevelse bara det.

Håller med. Det är ju ett måste att arbeta sig igenom snabbmatskedjorna! KFC, Taco Bell, Pancake house, Fat Burger, etc..
:thumbup: :eating:

dude
2005-06-11, 16:34
yepp ska fan käka så mkt onyttigt skit när jag kommer dit! Ska vara i staterna i 1,5 månad =). Orka bry sig om formen man är ju inte över där allt för ofta så där är det bara att njuta!

Max
2005-06-11, 18:05
Jag längtar efter min vanliga kost efter ett tag utomlands. Efter mina två månadslånga tågluffar med McDonalds och baguetter som kost så har jag dödat för att få müsli till frukosten när jag kommit hem.

Beast
2005-06-11, 18:08
Dom har inte sämre mat än vi har i sverige. Undrar hur det kan komma så många bra byggare därifrån då :)
Är väl inte svårare än att handla samma varor som du äter här?

Pez
2005-06-12, 01:20
Rekommederar filmen Super Size Me. Det är kanske inte något magiskt med maten, snarare med kvantiteten.

Källa: Bangor Daily News (http://www.bangornews.com/news/templates/?a=99792&z=169)
Jaha? Jag kan köpa 2l cola här också.. inte fan är det priset som hindrar mig..
Vad har serveringsstorleken med det hela att göra? Har jag missat nåt? :confused:

tossefar
2005-06-12, 01:39
Rekommederar filmen Super Size Me. Det är kanske inte något magiskt med maten, snarare med kvantiteten.

Det känns ganska självklart att man blir fet av att äta mat i enorma mängder, även bra mat.

Highlander
2005-06-12, 07:22
om jag hade haft möjligheten till en USA-tripp så skulle knappast näringsintaget under den resan vara en problemfaktor, när och var om något skall man kunna slappna av än på semestern?

för mig finns det viktigare prioriteringar i livet än att ha ett konstant BF på 13% och se rippad ut 24/7 365 days a year..

skaparn
2005-06-12, 09:47
Rekommederar filmen Super Size Me.

Så att man får se ett av de minst vetenskapliga expriment någonsin som av någon konstig anledning helt okritiskt upphöjts till sanning?

OnT: Du behöver nog inte oroa dig för att föräta dig på lönnsirap. Jisses vad det inte var gott, och det som jag hört alla prata om så mycket.

Grisen
2005-06-12, 11:52

Källa: Bangor Daily News (http://www.bangornews.com/news/templates/?a=99792&z=169)

Ja men du kan ju faktiskt välja bort två liters drickan. Tror du att Super Size Me är är någon ultimat sanningssägare som endast drivs av altruistiska mål?

Edit. Oj, det var ganska många som lagt in en diss-post =)

Strongman
2005-06-12, 12:04
Ta med dig havregryn, skulle jag gjort!

Havregrynsgröt och läsk for life!

Highlander
2005-06-12, 12:19
säger det inte sig självt att man kommer att gå upp och må allmänt dåligt om man uteslutande äter på McDonalds i en månad? något man bör känna till utan att behöva se en dokumentär, cred till killen bakom filmen dock, kan man göra stora pengar på en lättlurad allmänhet förtjänar man all heder.. lite michael moore-stuk, säger något som redan borde vara självklart för dem flesta. *rolleyes*

hasse36
2005-06-12, 12:31
Ja men du kan ju faktiskt välja bort två liters drickan. Tror du att Super Size Me är är någon ultimat sanningssägare som endast drivs av altruistiska mål?

Edit. Oj, det var ganska många som lagt in en diss-post =)Det är ju kul att det man skriver berör. Tänk om jag gick in för att provocera - då ni. :D

Hur som helst så tror jag att serveringsportionerna visst spelar roll. Hur ofta ser man någon köpa 4 stora color på tex McDonalds? Till sig själv.

Här i stan kan man käka vegetarisk buffé och av någon anledning så har man ovala tallrikar, stora som serveringsfat. Och nog fan fyller folk dessa.

Att jag rekommendera Super Size Me beror på att man där får se dessa gigantiska portitioner. Det är groteskt att se ett 150-kilosfetto med en 2-litermugg i ena näven

Grisen
2005-06-12, 12:51
Det är ju kul att det man skriver berör. Tänk om jag gick in för att provocera - då ni. :D

Hur som helst så tror jag att serveringsportitionerna visst spelar roll. Hur ofta ser man någon köpa 4 stora color på tex McDonalds? Till sig själv.

Här i stan kan man käka vegetarisk buffé och av någon anledning så har man ovala tallrikar, stora som serveringsfat. Och nog fan fyller folk dessa.

Att jag rekommendera Super Size Me beror på att man där får se dessa gigantiska portitioner. Det är groteskt att se ett 150-kilosfetto med en 2-litermugg i ena näven

Ja, självklart kan detta påverka de som bor i landet men nu är det så att trådstartaren skall vara i USA i EN månad. Och jag tror inte han behöver vara orolig, jag har visserligen bara varit i USA en gång och bara i två städer men min uppfattning var att man faktiskt med lätthet kunde välja bort två liters läskedryck och fettdrypande pommes frites.

skaparn
2005-06-12, 12:54
min uppfattning var att man faktiskt med lätthet kunde välja bort två liters läskedryck och fettdrypande pommes frites.

Nej, den är tvingande. Eller .. vaddå, har du egen vilja?

Grisen
2005-06-12, 12:55
Nej, den är tvingande. Eller .. vaddå, har du egen vilja?

:D