handdator

Visa fullständig version : Jag blir tooooooookig!


fearside
2005-06-10, 19:24
Hoj!!

Är tillbaka på forumet o hänger lite sedan jag låg här sist! :)

Tillbaka till topic!
Började käfta med en polare idag om träning, viktökning o allt som hör där till. Vartefter konversationen fortlöper och till sist spårar den ur. Jag blir rent ut sagt tokig när folk påstår att de gått up ca 5kg muskelmassa på 1½månad utan olagliga preparat. Jag kan inte förstå att folk inte ger sig!(samt att folk börjar påpeka att man inte är "rättlärd") Visst, jag kan gå med att du ökar 5kg i vikt om du äter kreatin lr dylika substanser. Men inte 5kg REN muskelmassa. Jag sa att 0.7~0.9kg är "typ" det man går upp(muskelmassa som är beständig, inte fluffmuskler) per år, vilket jag tycker är rimligt. Men visst, 2-4kg/år under de första 3åren betraktas ju som riktigt riktigt bra resultat, då med rätt kost samt träning lr att du har ruskigt bra gener(lr ett unikum vilket jag tvekar på ;) ). Är det bara jag som blir tokig på sånt här lr finns det fler?!!! :furious:

Trevlig sommar allihopa!!

Jense
2005-06-10, 19:25
Hoj!!

Är tillbaka på forumet o hänger lite sedan jag låg här sist! :)

Tillbaka till topic!
Började käfta med en polare idag om träning, viktökning o allt som hör där till. Vartefter konversationen fortlöper och till sist spårar den ur. Jag blir rent ut sagt tokig när folk påstår att de gått up ca 5kg muskelmassa på 1½månad utan olagliga preparat. Jag kan inte förstå att folk inte ger sig!(samt att folk börjar påpeka att man inte är "rättlärd") Visst, jag kan gå med att du ökar 5kg i vikt om du äter kreatin lr dylika substanser. Men inte 5kg REN muskelmassa. Jag sa att 0.7~0.9kg är "typ" det man går upp(muskelmassa som är beständig, inte fluffmuskler) per år, vilket jag tycker är rimligt. Men visst, 2-4kg/år under de första 3åren betraktas ju som riktigt riktigt bra resultat, då med rätt kost samt träning lr att du har ruskigt bra gener(lr ett unikum vilket jag tvekar på ;) ). Är det bara jag som blir tokig på sånt här lr finns det fler?!!! :furious:

Trevlig sommar allihopa!!


ursäkta? fluffmuskler? tror du det är en annan sorts muskel man får av steroider eller?

King Grub
2005-06-10, 19:30
Vad är fluffmuskler? Oavsett hur man skaffat sig musklerna, är det hypertrofi i samma muskelfibrer som skett. Om man inte lyckats att fixa lite hyperplasi. :thumbup:

fearside
2005-06-10, 19:30
ursäkta? fluffmuskler? tror du det är en annan sorts muskel man får av steroider eller?
hehe, ja visste att nån skulle reagera på detta uttryck. Nej, inte annan sorts. Men att de inte är beständigare än vanligt åstakommna muskler!

Jense
2005-06-10, 19:40
hehe, ja visste att nån skulle reagera på detta uttryck. Nej, inte annan sorts. Men att de inte är beständigare än vanligt åstakommna muskler!


du kanske menar vätskan man drar på sig under kur? muskler försvinner inte bara så, på en vecka. och de försvinner inte alls om man tillfredställer musklerna genom träning

fearside
2005-06-10, 19:44
du kanske menar vätskan man drar på sig under kur? muskler försvinner inte bara så, på en vecka. och de försvinner inte alls om man tillfredställer musklerna genom träning
Det är vattnet jag menar. *ursäkta* Givetvis finns ju musklerna kvar om du tränar dem. :)

Tolkia
2005-06-10, 22:18
Gå upp fem kilo på en och en halv månad går nog bara bra om man går in för det. Sedan att inte alla fattar att inte varje gram är muskler bara för att man tränat mycket under "bul(l)ken" är ju en annan sak (och ett välkänt faktum). ;)

Pez
2005-06-10, 22:24
Du gräver ju en egen fin liten grop att ramla ner och fastna i när du säger "0.7~0.9".. när du går in med exakta (någorlunda) siffror i en pajasdiskussion så..ja, du bjuder ju upp till dans sas.

fearside
2005-06-10, 23:03
Du gräver ju en egen fin liten grop att ramla ner och fastna i när du säger "0.7~0.9".. när du går in med exakta (någorlunda) siffror i en pajasdiskussion så..ja, du bjuder ju upp till dans sas.
Det har du ju rätt i. :) (inte ja som börja, men endå! :D ) Men jag ser det som ett (bra?) riktmärke att sikta efter. Visst, man vill ju alltid öka mera! Vem vill inte det? :) men att gå upp överdrivet i muskelmassa är ju rätt svårt när man kör barhänget allt för ofta och inte äter rätt. lr hur?! :)

Kwon
2005-06-10, 23:44
Du gräver ju en egen fin liten grop att ramla ner och fastna i när du säger "0.7~0.9".. när du går in med exakta (någorlunda) siffror i en pajasdiskussion så..ja, du bjuder ju upp till dans sas.

Bjuder upp till dans! Mysig Pez-formulering :laugh:

MilkmaN
2005-06-11, 00:14
Borde vara hur enkelt som helst att knäcka någon i en sådan diskussion så fort du får fram att det inte bara handlar om muskler utan ett ton andra saker. Grub har svarat bra på det i en annan tråd, men alltså... vatten, kanske skelettet, leder, ligament, bindväv osv. Fett.

Om du bara får igenom det och att 3-4 kg MUSKLER i TORRVIKT per år är det du menar, för det gör du väl, så borde det inte vara några problemas!

rememberence
2005-06-11, 10:00
Vad är fluffmuskler? Oavsett hur man skaffat sig musklerna, är det hypertrofi i samma muskelfibrer som skett. Om man inte lyckats att fixa lite hyperplasi. :thumbup:
vad är hyperplasi? :p

Tolkia
2005-06-11, 11:43
vad är hyperplasi?
Lite förenklat att musklerna växer p.g.a. att det bildas nya celler, istället för genom att de celler som redan finns växer (hyppertrofi). Den som kommer på ett bra sätt att få det att ske i någon större omfattning kan gärna få tips mig ... och många andra (jag kan minnas fel, men jag har för mig att det inte är överdrivet vanligt).