handdator

Visa fullständig version : För Lederna! KNAK


Dipshit
2005-06-10, 16:10
Har tröttnat på mina leder..
Är dålig i många av dem..

Doktorn säger mjuk REHAB-träning.. och jag försöker..
MEN läste nånstans att man kunde få lite hjälp
genom nåt/några kosttillskott, som lite "olja för lederna"..

Nån som har lite tips? Tackars!

n1tro
2005-06-10, 16:43
samma här

jebu
2005-06-10, 17:31
MSM och glukosamin är the shit för lederna, MSM känner du efter bara någon dag och glukosaminet tar någon vecka innan det får effekt.

Max
2005-06-10, 17:55
Bra fettsyror sägs ju smörja lederna, om det stämmer vet jag inte. Stämmer det tar det ett tag, några veckor kanske, innan effekten kommer.

Dipshit
2005-06-10, 18:58
Tack JEBU! :bow:

Svavel är ett livsviktigt grundämne och ingår som
spårämne i fett, kroppsvätskor och skelett. Det är essentiellt som mineral, dvs livsviktigt och finns i kroppens alla vävnader och krävs bland annat för bildning av viktiga bindvävskomponenter som brosk, senor och kärlväggar.
Kosttillskottet MSM, metylsulfonylmetan, är en svavelförening som förekommer naturligt i vår kropp och i våra vanligaste livsmedel. Det är idag ett av USA:s snabbast växande kosttillskott.

Svavel är oumbärligt vid tillverkning av broskvävnad, vars fasta elastiska konsistens är särskilt anpassat att ge kroppen stadga. Ett flertal studier har påvisat att svavelnivåerna i våra vävnader av olika anledningar kan variera kraftigt. Ett dagligt tillskott av MSM förser kroppen med naturligt och lättupptagligt svavel.

EDIT: finns tydligen inte i kolo-shopen? :confused: nån som har tips på var man fixar billigt o bra?