handdator

Visa fullständig version : MAGTRÄNING - sida av mage


joschen87
2005-06-10, 15:11
nån som vet hur man får fram musklerna RUNT! magen och ner mot rumpan?? :whipped: :whipped:

Nemesis
2005-06-10, 15:17
Man deffar.

GymTT
2005-06-10, 15:21
Tror att träna, cykla, springa, deffa är det vinnande konceptet när det gäller all magmuskulatur.

MVH TT

Strongman
2005-06-10, 15:23
Hm.. om jag skulle tränat dom skulle jag lagt mig ned på marken med ena foten över benet om du fattar och gjort situps på sidan..Kommer dock inte ihåg om man skall ha skulderbladen i backen.. :) :O :P

Fatalist
2005-06-10, 16:54
Tror att träna, cykla, springa, deffa är det vinnande konceptet när det gäller all magmuskulatur.

MVH TT

springa? cykla? deffa? Det ger inga magmuskler *slap*

Hård träning ger muskler, deffa gör du för att de ska synas. Kör roterande situps med vikt, eller lutande, eller cablecrunches där du vrider i bottenläget. Tänk på att din midja kommer bli bredare bara, om du nu är skraj för det.

mentzer
2005-06-10, 16:56
springa? cykla? deffa? Det ger inga magmuskler
Nej men synliga magmuskler!

Strongman
2005-06-10, 17:14
Du får nog inte synliga magmuskler av att cykla.. jag cyklar 1-2km varje dag och inte fan får jag synliga magmuskler för det :o

Jorgen
2005-06-10, 17:18
Du får nog inte synliga magmuskler av att cykla.. jag cyklar 1-2km varje dag och inte fan får jag synliga magmuskler för det :o
Konstigt. ;)

Du får nog ut på betydligt längre rundor för att se resultat. Det är som att säga att bicepscurl med hantel inte är bra, för jag har kört fem reps med 5kgs hanteln varje dag nu i två år och mina armar har inte växt.

//Jörgen

Strongman
2005-06-10, 17:29
Jorgen, vem har talat om rundor? Dom kilometrarna tar jag ut från/till skolan med hojen.


Edit* Om man vill få magmuskler är väl knappast cykla det man skall göra för att få det särdeles fort........

Jorgen
2005-06-10, 17:38
Jorgen, vem har talat om rundor? Dom kilometrarna tar jag ut från/till skolan med hojen.


Edit* Om man vill få magmuskler är väl knappast cykla det man skall göra för att få det särdeles fort........
Jo, det förstod jag också.
Nope, det stämmer. Inte tusan bygger man mage medels cykling. Men man får fram dom magmuskler man redan har genom förbränningsträning. Och topic är "nån som vet hur man får fram musklerna RUNT! magen och ner mot rumpan??"

//Jörgen

mentzer
2005-06-10, 18:01
Du får nog inte synliga magmuskler av att cykla.. jag cyklar 1-2km varje dag och inte fan får jag synliga magmuskler för det :o
1-2km, måste väl hinna bränna nånstans runt 50-100kcal? Beroende på intensitet förståss.

Strongman
2005-06-10, 19:41
Ingen aning... Bryr mig inte så mycket heller. ;)

Jag tipsade faktiskt om hur han kunde lösa det med magmusklerna på sidan. (Ingen aning om det är rätt, funkar)