handdator

Visa fullständig version : nyaste Body


Markus H
2005-06-10, 10:30
Ni som har läst Nyaste Body, vad tyckte ni om Diet tips nummer 5.

När jag läste det där så tyckte jag det lät vansinnigt... Men jag är inte så insatt i det här med att deffa och gå ner i vikt (tränat för kort tid för det )

Är det ngn som har tidningen får ni gärna skriva ner diet nummer fem så de som inte läst den får ge sin åsikt också.

Sverker
2005-06-10, 11:44
Ni som har läst Nyaste Body, vad tyckte ni om Diet tips nummer 5.

När jag läste det där så tyckte jag det lät vansinnigt... Men jag är inte så insatt i det här med att deffa och gå ner i vikt (tränat för kort tid för det )


En diet på bara protein, kraftigt kaloriunderskott på 1000-1500 kcal/dag.
Bara proteindrinkar tillåts, litet tillskott av fiskolja står det att läsa i senaste nummret av BODY,6-7 2005, sidan 123.

Säger inget alls.

Vad är minus 1000 kcal för en liten flicka på 59 kg jämfört med mig som kräver 3000( 4500 - 1500 ) kcal protein för att kunna följa dieten. Det är över 700 g protein /dag för mig :D

Baha
2005-06-10, 12:28
det är väl den där t-mag dieten, står en MAAAAAASSSSSSSA om den där.


the velocity diet kallas den där.

GymTT
2005-06-10, 12:39
Varför en diet på bara protein? Vad vinner man på det?

MVH TT

mystic[-_-]
2005-06-10, 12:44
Varför en diet på bara protein? Vad vinner man på det?

MVH TT

Om du vill gå ned snabbt

GymTT
2005-06-10, 12:57
']Om du vill gå ned snabbt


Okej, men oxideras inte proteinet till kolisar då ?

MVH TT

mystic[-_-]
2005-06-10, 13:02
Okej, men oxideras inte proteinet till kolisar då ?

MVH TT

En del av det gör det. Ingen diet som de flesta orkar med eftersom kcalintaget är så lågt och energin är körd i botten :)

GymTT
2005-06-10, 13:17
']En del av det gör det. Ingen diet som de flesta orkar med eftersom kcalintaget är så lågt och energin är körd i botten :)



Ok :) .

Mental
2005-06-10, 13:24
dessutom är ju "protein till kolis" processen ganska energikrävande i sig med?
Nej, protenet blir inte kolhydrater, men jag kan inte förklara bättre än så *cry*

aliquis
2005-06-10, 13:35
Och bara så mycket som behövs, blir ju knappast något överskott av kolhydrater...

Blir väl antagligen inte så mycket aminosyror från musklerna förbrända heller, eftersom det redan finns så mycket aminosyror i omlopp.

Fartman
2005-06-10, 13:40
huga, undrar hur man blir i magen efter en vecka med enbart flytande kost *spy*

Baha
2005-06-10, 13:45
enligt t-mag så består kosten av proteiindrinkar, krossade linfrön, psyllium o ngt annat fiber skit + fiskolja bara


tror dom körde ganska rejält med linfrön för fiber

nth
2005-06-15, 00:43
Nå, någon som provat sig på denna diet ännu?

Jag ser gärna att någon skriver ner sina erfarenheter kring liknande dieter, eller som sagt om någon provat denna :)

dude
2005-06-16, 14:41
Nå, någon som provat sig på denna diet ännu?

Jag ser gärna att någon skriver ner sina erfarenheter kring liknande dieter, eller som sagt om någon provat denna :)

Jag har testat diet bestådende av bara protein, dock uteslöt jag alla proteindrinkar osv och låg kanske runt 500g protein per dag. Det var nog det jobbigaste dieten jag kört och jag orkade inte hålla den allt för länge ett par veckor sen säcka jag ihop men jag blev hård som fan.

WHITEFOLKS
2005-06-16, 17:11
Dude, du menar protein/fett antar jag? :) Vad åt du förresten, tokmycket kycklingfile?

dude
2005-06-16, 19:23
Dude, du menar protein/fett antar jag? :) Vad åt du förresten, tokmycket kycklingfile?
nope inge fett....

1,5kg kyckling 16äggvitor kalkon mm

supremo
2005-06-16, 19:30
Jay-Z här på forumet har kört Velocity Diet om jag inte missminner mig. Han har en tråd om hur det gick (har jag för mig).

nth
2005-06-17, 21:54
Jag har testat diet bestådende av bara protein, dock uteslöt jag alla proteindrinkar osv och låg kanske runt 500g protein per dag. Det var nog det jobbigaste dieten jag kört och jag orkade inte hålla den allt för länge ett par veckor sen säcka jag ihop men jag blev hård som fan.

Ok, tackar :)
Håller på och testar den nu, än så länge har det gått ganska bra, har dock inte kört den allt för länge men hoppas det går bra i fortsättningen också.
Då kanske det är värt mödan iaf. får återkomma med resultat.

Jay-Z
2005-06-17, 22:09
Jay-Z här på forumet har kört Velocity Diet om jag inte missminner mig. Han har en tråd om hur det gick (har jag för mig).

Minus 7 centimeter kring midjan på 20 dagar. Viktskillnaden var ungefär 6 kilo, har jag för mig. För mig var det en bra kickstart på en mer "normal" diet. Man hade gjort det "jobbiga" redan, vanlig deffmat var himmelriket efter 20 dagar på proteindrinkar.

Simson
2005-06-17, 22:31
Minus 7 centimeter kring midjan på 20 dagar. Viktskillnaden var ungefär 6 kilo, har jag för mig. För mig var det en bra kickstart på en mer "normal" diet. Man hade gjort det "jobbiga" redan, vanlig deffmat var himmelriket efter 20 dagar på proteindrinkar.


Vad är poängen med proteindrinkar. Ger ju ingen mättnadskänlsa. samt att det ger insulinpikar hela tiden inte för att jag tror det gör nån stor skillnad men man måste ju gå runt och vara konstanthungrig.

bättre att basera det på kyckling,tonfisk äggvitor osv.

/dude från brorsan dator....

Jay-Z
2005-06-18, 00:13
Vad är poängen med proteindrinkar. Ger ju ingen mättnadskänlsa. samt att det ger insulinpikar hela tiden inte för att jag tror det gör nån stor skillnad men man måste ju gå runt och vara konstanthungrig.

bättre att basera det på kyckling,tonfisk äggvitor osv.

/dude från brorsan dator....

Smidigt, enkelt, du har exakt koll på ditt intag. Du slipper laga mat. För mig var hungerskänslorna inget problem. Mitt intryck är att de flesta som kör VD inte har problem med hungerskänslorna. Största saknaden var tuggandet.

Om jag gör om deffen kommer jag dock lägga in ett mål fast föda om dagen.

Bättre och bättre? Bättre för dig kanske. Sämre för någon annan kanske.

WHITEFOLKS
2005-06-18, 01:02
Hungerkänslorna försvinner rätt fort, magsäcken anpassar sig mycket fortare än man tror :)

MyungChul
2005-06-18, 01:02
Vad är poängen med proteindrinkar. Ger ju ingen mättnadskänlsa. samt att det ger insulinpikar hela tiden inte för att jag tror det gör nån stor skillnad men man måste ju gå runt och vara konstanthungrig.

bättre att basera det på kyckling,tonfisk äggvitor osv.

/dude från brorsan dator....

det beror ju helt på vad man använder för protein också, eller hur?

och mättnadskänslan håller sig fast när du dricker mycket vatten samt tuggar tuggimmi, iallafall för mig. försöker mig på en liknande diet

äter 1-2 mål om dagen och resten går till drinkar, får se hur länge jag orkar hålla upp det :thumbup:

Simson
2005-06-18, 12:51
ok jag har verkligen problem med hungerkänslorna jag kunde trycka i mig runt 600g kycling och massa vatten sallad mm. Jag var tokhungring efter 2 timmar.

Skriv inte om effedrin här !
Sverker

Sverker
2005-06-18, 13:38
Hungerkänslor brukar vara övergående. Ge er tid i en eller två veckor så släpper de.

Markus H
2005-06-18, 17:18
Smidigt, enkelt, du har exakt koll på ditt intag. Du slipper laga mat. För mig var hungerskänslorna inget problem. Mitt intryck är att de flesta som kör VD inte har problem med hungerskänslorna. Största saknaden var tuggandet.

Om jag gör om deffen kommer jag dock lägga in ett mål fast föda om dagen.

Bättre och bättre? Bättre för dig kanske. Sämre för någon annan kanske.


Hur många timmar hadde du mellan dina protein drinkar?

Vad hadde du för protein? Vassle eller Kasein (fairing sloow och dylikt)

Vad hadde du mer i dina protein drinkar?

Blandade du med vatten eller mjölk ?

Du säger att du skulle lägga in ett mål vanlig mat, när skulle du ta det isf, kvällén eller lúnch?

Är det ngt mer man(jag) ska tänka på ? har du nå mer tips ? (planerar att deffa till våren)

MyungChul
2005-06-19, 01:21
personligen hade jag valt att äta frukost, samt lite på kvällen.. typ en proteindrink och 2 kokta ägg eller dyligt. kan gissa på ca 2h mellan drinkarna och vatten vore väl att föredra, fast det beror ju helt på också. hur mycke protein du tar i varje drink, kan ju eventuellt blanda varannan med vatten och mjölk, eller 50/50 :thumbup: