handdator

Visa fullständig version : Modern farsa


Gabber
2005-06-10, 09:10
Tja,

Då jag bli farsa i oktober så kom jag att tänka på hur en farsa ska vara i dagens moderna samhälle.

Hur tycker ni en modern farsa ska vara egentligen?

Man förändras ju med tiden och utveckligen och att sitta och jämföra mina föräldrars sätt att uppfostra mig och så som jag kommer göra det är ju fel.

T.ex. så gnällde jag i månader innan farsan köpte mig en SX25 skitdator, då helt ny och kraftig.

Idag när min unge växer upp kommer han att ha 6 stationära och 4 bärbara minst eftersom jag är tekniker själv.

Det känns som att ungarna som växer upp idag lätt kan skämmas bort och det är svårt att kontrollera.

Blir farsa i oktober och det är ju ett tag kvar tills ungen vill ha allt, men ni farsor som sitter här, hur hanterar ni situationer som när ungen vill ha senaste Playstation, märkeskläder, mer veckopeng, ta hål i örat m.m.

Det kommer med tiden och antagligen kommer jag göra de rätta valen, men ni som redan passerat dessa moment, hur gick det till?

hangatyr
2005-06-10, 09:12
könsneutral uppfostran tycker jag du ska försöka med.

JJ
2005-06-10, 09:13
ta hål i örat m.m.


Man säger "NEJ!". Det är min plan ivarjefall. :) Den går i övrigt ut på att ha fasta rutiner, inte skämma bort ungen med prylar, godis etc samt att aktivera den mycket. Begränsa mängden video och dataspel.

Officer
2005-06-10, 09:14
Skit i det där och tänk på hur du skulle reagera på om din dotter tog hem pojkvännen sen när hon blir 16 och låste sig in i sitt rum med han? Du är ju från Armenien, jag är från Turkiet i grund o botten. Hur skulle du se på den saken? Ganska intressant

Grattis förresten!

Gabber
2005-06-10, 09:16
Skit i det där och tänk på hur du skulle reagera på om din dotter tog hem pojkvännen sen när hon blir 16 och låste sig in i sitt rum med han? Du är ju från Armenien, jag är från Turkiet i grund o botten. Hur skulle du se på den saken? Ganska intressant