handdator

Visa fullständig version : Till Hasse36


Piranha
2005-06-09, 12:14
Höga matpriser lockar ny tysk

ASCHTUNG! ALDI!

De tyska dagligvarujättarna Lidl och Aldi planerar nya etableringar i Skandinavien.
Aldi har siktet inställt på Sverige där konkurrensen anses svag, skriver Finacial Times Deutchland.

Enligt branschaktörer i Tyskland har lågpriskedjorna Aldi och Lidl planer på att ytterligare expansion i Skandinavien.

Det skriver Financial Times Deutchland.

Aldi som funnits i Danmark sedan 1977 har nu siktet inställt på Sverige. Lidl, som redan finns i Sverige och Finland, planerar att starta upp verksamhet i Danmark.

Den skandinaviska marknaden värderas, enligt de branschbedömare som Financial Times Deutchland tala med, som attraktivt för utländska livsmedelskedjor då konkurrens är svag och matpriserna höga.

Dagens PS 2004-04-13 14:23





Källa: http://www.dagensps.se/artikel.asp?articleID=2616


Varsågod.

Tolkia
2005-06-09, 12:24
ALDI är en skitaffär Min enkla, högst personliga åsikt). Handlade inte ens där när jag bodde i Tykland - eller jo, en gång, men inte efter den ...

Piranha
2005-06-09, 12:25
ALDI är en skitaffär Min enkla, högst personliga åsikt). Handlade inte ens där när jag bodde i Tykland - eller jo, en gång, men inte efter den ...


Texten innehåller tydligen an massa fel, tänkte låta Hasse jobba på blodtrycket lite.

Myten
2005-06-09, 12:29
Eller va det till Hassan36?

Piranha
2005-06-09, 12:32
Eller va det till Hassan36?

Näää Hasse måste vara råsvenne , ingen blatting kan vara sådär anal.

hasse36
2005-06-09, 15:17
Nåja, så farligt var det väl inte. Det var egentligen bara "starta upp" som jag tycker är en styggelse. Resten var ordbehandlingssjuka.

Men tveka inte om du vill ha ansökningen korrekturläst.

Tänka sig, Piranha - Überführer på ALDI.

Piranha
2005-06-09, 15:23
Nåja, så farligt var det väl inte. Det var egentligen bara "starta upp" som jag tycker är en styggelse. Resten var ordbehandlingssjuka.

Men tveka inte om du vill ha ansökningen korrekturläst.

Tänka sig, Piranha - Überführer på ALDI.


Fräsh bild , jag tror ja snor den :) .. tack