handdator

Visa fullständig version : Problem med skrivare


Wooch
2005-06-09, 11:19
Jag skulle nyligen prova att skriva ut en sida, så skrivaren satte igång och arbetade som vanligt. Men när utskriften var klar, var pappret blankt. Enligt skrivarprogrammet är inte bläcket slut, så det kan inte vara det. Jag har även kollat sladdar och liknande och allt ser ut att vara som det ska.

Någon som har en aning om vad det kan röra sig om?

Trekker
2005-06-09, 11:20
torkat bläck?

Piranha
2005-06-09, 11:24
torkat bläck?

Igenkläggat munstycke.

Paledaddy är väl skrivasäss , men vette fan om han är så bra på Bläckstråle , men testa ett PM till honom.

Wooch
2005-06-09, 11:31
Igenkläggat munstycke.

Paledaddy är väl skrivasäss , men vette fan om han är så bra på Bläckstråle , men testa ett PM till honom.

Ok, tack för hjälpen :thumbup: .

aliquis
2005-06-09, 12:51
Någon gammal canon dog nästan direkt för oss, och då hette det att det skulle kosta massor att byta ut, vet inte hur det är med det.

Min nuvarande lever trots att jag skriver ut sällan, hur illa är det? Och kan man göra rent på något sätt om det går åt h-e?

Canon har ju billiga patroner för att man bara byter bläckpatronen, i många andra byter man ju skrivarhuvudet också.

gf_
2005-06-09, 13:01
Kör en skrivarrengöring, man brukar trycka konstigt på skrivaren alternativt från programvaran som följer med skrivaren. Om inte det funkar byt bläckpatroner.

Pdaddy
2005-06-09, 14:58
Jag skulle nyligen prova att skriva ut en sida, så skrivaren satte igång och arbetade som vanligt. Men när utskriften var klar, var pappret blankt. Enligt skrivarprogrammet är inte bläcket slut, så det kan inte vara det. Jag har även kollat sladdar och liknande och allt ser ut att vara som det ska.

Någon som har en aning om vad det kan röra sig om?

Svar från professorn nu då :D

E'l problema ... Torkat bläck i skrivarhuvudets print nosslar..
Åtgärd, byt printhuvud :D .. Eller tag ur printhuvudet gå till toaletten, dra på skollhett vatten. Tag toapapper om inga PAPPERSHANDUKAR FINNS I NÄRHETEN. (oj caps lock) .
Fukta pappret och torka försiktigt under printhuvudet, där den sprutar ut bläcket. Skaka sedan till huvudet å se om de kommer ut lite bläck, gör det de så e allat grönt.
Om ej så är fallet, håll printhuvudet under varmt vatten (endast delen som spottar ut bläcket), torka sedan av patronen å testa igen.

Hjälper inget av detta köp nytt printhuvud.

OBS !!! Använd ALDRIG sprit elelr andra rengörings artiklar när du rengör ett printhuvud mm.


Lite olika typer av skrivare har olika lösningar..

Vissa har printhuvud allt i ett (bläck och nosslar).
Andra har printhuvud + bläckbehålalre (bytes separat, mycket billigare)
Andra har även printhuvud och sedan slangar till bläckbehållare.


MVH

Marcus

aliquis
2005-06-09, 15:16
Det jag undrade, tänkte om saker kanske kunde rosta eller paja av vatten så man skulle ha sprit eller dylikt istället, men så är inte fallet alltså?

zanzi
2005-06-09, 16:04
Bara jag som blir kåt av den här skrivaren? :D
(Den printar ut 170 sidor per minut!)

http://www.redferret.net/Images/brotherhighspeedprinter.JPG

Errko
2005-06-09, 16:35
Vad är det för märke på skrivaren? Jag jobbar med Brother-skrivare och på våra bläckmaskiner finns det rengöringsprogram för skrivhuvudet, kan vara värt att kolla om det finns något sådant innan man börjar demontera skrivhuvudet. Demonterar man själv sätter det troligtvis garantin ur spel också om man har någon kvar.

Fettecke
2005-06-09, 16:41
Jag hade samma sak förut på min Canon... det va svart-patronen som var slut, köpte ny patron, allt funkar sedan dess... då inte skrivaren indikerade på tom patron.

Wooch
2005-06-09, 18:37
Pdaddy: Printmaster :bow:

Tack för alla svar.