handdator

Visa fullständig version : Filmer: Sheo, hallar och Bengan tränar rygg och biceps.


Sheogorath
2005-06-09, 09:09
Goddag!

För ett par veckor sedan (2005-05-19) tog Bengan med sin digitalkamera till gymmet och filmade lite. Det blev en del trevliga klipp. Jag och hallar körde vertikaldrag, biceps och underarmscurlar, och Bengan körde rygg allmänt och biceps, om jag inte minns fel. Han hade lite ont i axeln så han körde inte chins med fullständig rörelselängd, så vi filmade dem inte.

Aliquis var vänlig nog att hjälpa mig att hosta filerna. Stort tack :bow:!

(och nej, inga kommenterar om mina eller hallars vader :D. Har tagit tag i problemet (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=913650&postcount=507).

Vissa av klippen måste i alla fall jag spara på datorn för att få att funka.

Sheo gör chins: +25 kg (http://remus.oru.se/aliquis/Sheogorath1/sheo1.avi). Jag räknade till fem reps, hallar till fyra :D. Lyssna på konversationen och sen hallars min :laugh:! Nytt PB satt idag är 6 reps på samma vikt. Efter tre set med chins blev det:
Chins i V-grepp (med stopp) +5 kg (http://remus.oru.se/aliquis/Sheogorath1/sheo2.avi) Har inte lyckats göra nytt PB i den övningen. Efter två set med den övningen följde två set latsdrag (ej filmade), och sedan:
Bicepscurl med skivstång: 47.5 kg (http://remus.oru.se/aliquis/Sheogorath1/sheo4.avi). PB är 6 reps. Efter två set med den övningen blev det:
Preacher/hammer-curl med hantlar: 16 kg st (http://remus.oru.se/aliquis/Sheogorath1/sheo3.avi). Efter två set med den följde för egen del ett set med curl bakom ryggen och två set omvända underarmscurlar. Inte filmade.

Hallar gör chins: +15 kg. (http://remus.oru.se/aliquis/Sheogorath1/hallar1.avi)
Chins i V-grepp (med stopp): +10 kg (http://remus.oru.se/aliquis/Sheogorath1/hallar2.avi). Han hade problem med att viktskivan slog i hela tiden. Använde i nästa set två stycken järnfemmor. Gick bättre :).
Bicepscurl med skivstång: 55 kg (http://remus.oru.se/aliquis/Sheogorath1/hallar3.avi).
Preacher/hammer-curl med hantlar: 20 kg (http://remus.oru.se/aliquis/Sheogorath1/hallar4.avi).

Bengan gör bicepscurl med skivstång: 47.5 kg (http://remus.oru.se/aliquis/Sheogorath1/bengan1.avi)
Preacher/hammer-curl med hantlar: 16 kg (tror jag?) (http://remus.oru.se/aliquis/Sheogorath1/bengan2.avi).
Marklyft: 150 kg (http://remus.oru.se/aliquis/Sheogorath1/bengan3.avi)

Håll till godo. Kommentera gärna!

mela
2005-06-09, 09:27
Looking good :) Ser tungt ut..

Fick en "aha" upplevelse när jag såg hur mark utfördes *dum* :em:

mystic[-_-]
2005-06-09, 09:42
Roligt med lite filmer! Tycker bara bengan kan låsa ut marken annars ser det bra ut =)

Sheogorath
2005-06-09, 09:53
Looking good :) Ser tungt ut..

Fick en "aha" upplevelse när jag såg hur mark utfördes *dum* :em:

Många (jag t.ex.) sätter ner stången och laddar om inför varje lyft. Det blir mer "marklyft" så, tycker jag :thumbup:. To each his own.

edit: (såg nu att bengan gjorde detta i de flesta lyften)

Jay-Z
2005-06-09, 09:58
Tjejen som kör bänk i bakgrunden när Hallar kör skivstångsrodd *host* verkar stark. *flex*

Riktigt rolig med filmer och bra filmat. :)

Pretender
2005-06-09, 10:00
Kul med filmer, starka chins!

Tagna på gerdahallen eller?

/P

Sheogorath
2005-06-09, 10:01
Tjejen som kör bänk i bakgrunden när Hallar kör skivstångsrodd *host* verkar stark. *flex*

Riktigt rolig med filmer och bra filmat. :)

Bicepscurl ska köras med rejält med momentum *flex*! Vi (eller iaf jag *host*) kör ju strikt över scottbrädan sen, så får man lite av varje.

Sheogorath
2005-06-09, 10:01
Kul med filmer, starka chins!

Tagna på gerdahallen eller?

/P

That's right :thumbup:.

henke_in_training
2005-06-09, 10:04
bra filmer :thumbup: men Sheogorath, släpp kylskåpet eller kanoterna eller vad du nu bär på under armarna.... :D

pabb
2005-06-09, 10:06
Allltid kul med filmer :thumbup: , tycker att bengan står lite för mycket framåtlutad i toppläget på marklyften ;)

Sheogorath
2005-06-09, 10:10
bra filmer :thumbup: men Sheogorath, släpp kylskåpet eller kanoterna eller vad du nu bär på under armarna.... :D

:laugh:

pellepedal
2005-06-09, 10:12
Alltid kul med filmer och bilder. :thumbup:

Lallle
2005-06-09, 10:13
vad behöver man för att spela dom?

Sheogorath
2005-06-09, 10:13
vad behöver man för att spela dom?

DivX-codecs, tror jag.

Grisen
2005-06-09, 10:14
Roligt med filmer!

Roliga händelser i filmerna: Bengans "*****!" helt öppet direkt i kamran när han inte klarar sista repetionen på biceps. Hallars extremt nöjda orgasm-min när han klarar sista repset på hammerscottcurl. Och sedan dumpar han hantlarna på trägolvet, ha ha! Vad säger personalen? Hallar när Sheo kör scottcurl: "Jao de va rolig film" ha ha!

Lite kommentarar om själva träningen:
Chinsen är riktigt höga och starka men den negativa fasen är i princip obefintligt.Bicepsculsen tycker jag att ni alla genomför på ett väldigt ostrikt sätt. I framtiden när ni har riktigt stora biceps, vilka vikter kommer ni att vara uppe på då, 90 kg +?

Bengans marklyft ser riktigt lätta ut men jag tycker att han skall ställa ner stången mellan varje rep samt att han skall räta ut sig totalt i "slutdraget".

Sheogorath
2005-06-09, 10:20
Roligt med filmer!

Roliga händelser i filmerna: Bengans "*****!" helt öppet direkt i kamran när han inte klarar sista repetionen på biceps. Hallars extremt nöjda orgasm-min när han klarar sista repset på hammerscottcurl. Och sedan dumpar han hantlarna på trägolvet, ha ha! Vad säger personalen?

Lite kommentarar om själva träningen:
Chinsen är riktigt höga och starka men den negativa fasen är i princip obefintligt.Bicepsculsen tycker jag att ni alla genomför på ett väldigt ostrikt sätt. I framtiden när ni har riktigt stora biceps, vilka vikter kommer ni att vara uppe på då, 90 kg +?

Bengans marklyft ser riktigt lätta ut men jag tycker att han skall ställa ner stången mellan varje rep samt att han skall räta ut sig totalt i "slutdraget".

:D Jo det finns väl några Kodac moments. Angående den negativa fasen i chinsen är det helt medvetet. Både jag och hallar tränar AF-inriktat, och där bedöms inte den negativa fasen; bara höjd och djup och att adduktionen i axeln är bra (just här vet jag inte hur man skulle sett på att hallar "går ut" med kroppen i sina reps; någon som vet?). Även bicepscurlens "ostrikthet" är planerad så. Vi kör den maxtungt för att sedan isolera mera i preachern. Jag tror att bicepscurl med stång ska köras med momentum för maximal tillväxt.

aliquis
2005-06-09, 10:23
Jag har ju redan sagt vad jag tyckte, men fina chins, iaf upp, men ibland går dina rätt fort neråt, men det kanske inte gör så mycket? Uppenbarligen orkar du ju komma upp med vikten iaf, fast kanske hade funkat med några kilo lättare och iaf lite långsammare ner.
Skivstångscurlen var det ju mycket svingande i, själv kör jag dem relativt strikt, men om det sedan är bättre är ju en annan sak.. jag kör nog striktare mest för att det ser så dåligt ut att stå o svinga upp skiten ;)
På marken reagerade jag med på att bengan inte drar upp hela vägen eller hur man skall säga, kanske inte gör någon större skillnad om man nu ändå inte tävlar och måste visa att man är klar.

Sheogorath
2005-06-09, 10:25
Jag har ju redan sagt vad jag tyckte, men fina chins, iaf upp, men ibland går dina rätt fort neråt, men det kanske inte gör så mycket? Uppenbarligen orkar du ju komma upp med vikten iaf, fast kanske hade funkat med några kilo lättare och iaf lite långsammare ner.
Skivstångscurlen var det ju mycket svingande i, själv kör jag dem relativt strikt, men om det sedan är bättre är ju en annan sak.. jag kör nog striktare mest för att det ser så dåligt ut att stå o svinga upp skiten ;)
På marken reagerade jag med på att bengan inte drar upp hela vägen eller hur man skall säga, kanske inte gör någon större skillnad om man nu ändå inte tävlar och måste visa att man är klar.

Bengan får själv stå till svars för sina mark :D. Vi har aldrig tränat ihop, så vi har inte kunnat kommentera varandras teknik. Chins och curl kommenterade jag till pellepedel en post upp :).

Wooch
2005-06-09, 10:25
Bra filmer :thumbup:

aliquis
2005-06-09, 10:27
Bengan får själv stå till svars för sina mark :D. Vi har aldrig tränat ihop, så vi har inte kunnat kommentera varandras teknik. Chins och curl kommenterade jag till pellepedel en post upp :).
Mm, sett det nu, på mark blir ju rörelsen något kortare med de där sakerna på sidan, men det e kanske för att skydda golvet? Dåligt golv ;)
Jag undrar om jag borde ge mig på "långa" mark någon gång, körde ju sådant i början på karriären men då hade jag ostbågerygg också ;)

z_bumbi
2005-06-09, 10:31
Sheo och Hallar
På filmerna ser det ut som ni tappar kontrollen i negativa fasen på chinsen och då blir det tungt för lederna istället för musklerna. När man kör med bara kroppsvikt och inte väger så mycket så funkar det kanske men ska man ha vikt på så ser jag en klar risk med det, att sen ryggutvecklingen blir lidande är väl också intressant men inte lika viktigt.
Sen är det ett väldigt vispande med benen också till mindre nytta.

Bengans marklyft.
Försök böja lite mer på benen i startpositionen och lyft mer med benen genom hela lyftet, nu rätas benen ut och sen lyfts vikten.
Jag skulle även räta ut ryggen i toppläget mer a k a "låsa ut"vikten.

Bicepscurl kan man köra lite moment i början av lyftet men vad är det för mening om man inte orkar hålla emot vikten på nedvägen och redan då tar sats för nästa lyft?

hallar
2005-06-09, 10:36
*Hallar tittar in ifrån sin annars internetbefriade vardag*

Jo, har inte sett filmerna förutom när vi precis filmade dem. Mina bicepscurl kanske är lite väl ostrikta men de fungerar ju bra och jag ökar bra i både volym och styrka. Angående negativa fasen i Chinsen så har ju Z-bumbi en poäng med belastningen på leder. Har inte reflekterat över det tidigare.

Sheogorath
2005-06-09, 10:37
Sheo och Hallar
På filmerna ser det ut som ni tappar kontrollen i negativa fasen på chinsen och då blir det tungt för lederna istället för musklerna. När man kör med bara kroppsvikt och inte väger så mycket så funkar det kanske men ska man ha vikt på så ser jag en klar risk med det, att sen ryggutvecklingen blir lidande är väl också intressant men inte lika viktigt.
Sen är det ett väldigt vispande med benen också till mindre nytta.

Bengans marklyft.
Försök böja lite mer på benen i startpositionen och lyft mer med benen genom hela lyftet, nu rätas benen ut och sen lyfts vikten.
Jag skulle även räta ut ryggen i toppläget mer a k a "låsa ut"vikten.

Bicepscurl kan man köra lite moment i början av lyftet men vad är det för mening om man inte orkar hålla emot vikten på nedvägen och redan då tar sats för nästa lyft?

Se mitt svar till pellepedal. Vidare: den negativa fasen är inte en "drop"-chin, dvs det finns en viss muskelspänning som dämpar stöten, så det ser jag ingen fara med. Har aldrig fått besvär, men ska ha det i åtanke om det skulle börja kännas obehagligt. Om det förekommer lite viftande med benen kan man ju se det som lite forced reps, om man vill det. Jag tillhör inte kategorin byggare som tror att man kan växa sig stor genom att köra strikt till förbannelse. Vissa övningar lämpar sig att köra strikt i, andra inte.

mela
2005-06-09, 10:40
Många (jag t.ex.) sätter ner stången och laddar om inför varje lyft. Det blir mer "marklyft" så, tycker jag :thumbup:. To each his own.

edit: (såg nu att bengan gjorde detta i de flesta lyften)

Jag gårt också ner emellan, men går mycket längre upp än
bengan och sträcker ut ryggen.

Sheogorath
2005-06-09, 10:41
Jag gårt också ner emellan, men går mycket längre upp än
bengan och sträcker ut ryggen.

Bra :). Jag med.

mela
2005-06-09, 10:41
Bra :). Jag med.


OKay :) Då fortsätter jag att köra så :thumbup:

Sheogorath
2005-06-09, 10:44
OKay :) Då fortsätter jag att köra så :thumbup:

När det kommer till marklyft är jag blott en novis. Men att sätta ner stången mellan varje rep och att sträcka ut sig fullt i toppläget är inget kontroversiellt.

Pudzianovski
2005-06-09, 11:06
Kul med filmer

Håller med resten att marklyftet ser lite skumt ut. Räta ut som sagt. Nu ser det ut som en blandning mellan stående rodd och mark.

:thumbup:

KIRE
2005-06-09, 11:24
Snygga filmer. Men jag hade klart högre förväntningar på
teknik och utförande. Med tanke på alla dina vettiga inlägg
här i träningsdelen så tycker jag du borde visat prov på
exemplariskt utförande i samtliga övningar. Ta inte illa upp,
men utförandet på övningarna var inte jättebra alltid :)

Sheogorath
2005-06-09, 11:43
Snygga filmer. Men jag hade klart högre förväntningar på
teknik och utförande. Med tanke på alla dina vettiga inlägg
här i träningsdelen så tycker jag du borde visat prov på
exemplariskt utförande i samtliga övningar. Ta inte illa upp,
men utförandet på övningarna var inte jättebra alltid :)

Något speciellt du hade i åtanke?

aliquis
2005-06-09, 12:47
Sen är det ett väldigt vispande med benen också till mindre nytta.
Jag brukar också hjälpa till lite med benen/höften under sista repsen ibland, gör det så mycket? Det blir ju mer arbete utfört än om man hade lagt ner helt.. å andra sidan behöver man väl inte hålla på hur länge som helst utan kan väl sluta lite innan saker o ting är helt slut och ändå få resultat. Men men.
Bättre att köra strikt och lägga ner när det skiter sig?

z_bumbi
2005-06-09, 12:57
Jag brukar också hjälpa till lite med benen/höften under sista repsen ibland, gör det så mycket? Det blir ju mer arbete utfört än om man hade lagt ner helt.. å andra sidan behöver man väl inte hålla på hur länge som helst utan kan väl sluta lite innan saker o ting är helt slut och ändå få resultat. Men men.
Bättre att köra strikt och lägga ner när det skiter sig?

Kolla nästa gång på någon som kör "cykel"-chins, det brukar inte bara vara benen som rör sig utan man ormar även med överkroppen då benen måste jobba mot något och den enda fasta punkten för benen är överkroppen.
Sen tror jag inte det är jättefarligt och är det bara sista repset må det ju vara hänt osv.

aliquis
2005-06-09, 15:14
Kolla nästa gång på någon som kör "cykel"-chins, det brukar inte bara vara benen som rör sig utan man ormar även med överkroppen då benen måste jobba mot något och den enda fasta punkten för benen är överkroppen.
Fast jag tror inte riktigt jag förstår vad jag skall dra för slutsats utifrån det?
Likaså hur det är med det här att dra sig "ut" från stången, illa?

z_bumbi
2005-06-09, 15:26
Fast jag tror inte riktigt jag förstår vad jag skall dra för slutsats utifrån det?
Likaså hur det är med det här att dra sig "ut" från stången, illa?

Om du börjar böja överkroppen åt olika hålls så ser jag det inte som så positivt för ryggen men om du bara gör det i sista repsen är det nog något som de flesta gör av och till, det finns alltså en ökad risk men de flesta människorna ute på gymen går inte sönder av det. Men kolla på nästa du ser som kör chins och fundera på vad som händer var, det är alltid lärorikt. :)

Dra sig ut från stången vet jag inte vad det innebär?

Sheogorath
2005-06-09, 15:29
Dra sig ut från stången vet jag inte vad det innebär?

Jämför mina och hallars chins. Hallar "drar sig ut från stången" med Aliquis ord.

Zakath
2005-06-09, 15:46
Riktigt kul med filmer :thumbup:

Jag vågar verkligen inte klaga på hallars armträning, har ju träffat honom "på riktigt", och där var inga glasspinnar direkt :D ;)

Sheogorath
2005-06-09, 15:47
Riktigt kul med filmer :thumbup:

Jag vågar verkligen inte klaga på hallars armträning, har ju träffat honom "på riktigt", och där var inga glasspinnar direkt :D ;)

Det är mycket Polarkraft Extrem i de bitarna :thumbup:.

Scratch89
2005-06-09, 15:47
Kul filmer Hannes! Men vafan, vad är det för ben o vader du har? :D
Annars har du grymma axlar o dina armar ser större ut än mina! :thumbup:

Sheogorath
2005-06-09, 15:48
Kul filmer Hannes! Men vafan, vad är det för ben o vader du har? :D
Annars har du grymma axlar o dina armar ser större ut än mina! :thumbup:

Jag sa ju att du inte fick klaga, din lilla skit :D! Trodde jag kunde gardera mig genom att hänvisa till mitt nya monster-vad-pass :devil:.

Scratch89
2005-06-09, 16:02
Jag sa ju att du inte fick klaga, din lilla skit :D! Trodde jag kunde gardera mig genom att hänvisa till mitt nya monster-vad-pass :devil:.
Jag tror inte att de där passen äger rum. Erkänn, du sitter o äter glass istället för att guppa upp och ner i en timma (nu utan tjej)
VA, VA, VA, VA? :D

HajduMan
2005-06-09, 16:45
Samtliga av er borde träna ben och om ni redan gör de så träna hårdare. En bra benfysik ger bättre blodgenomströmning och ger då en extra knuff till överkroppsträning. Att gunga med kroppen när man tränar biceps för att sedan ta igen striktheten i preacher är lite weird. Sänk några kilon och böj på knäna och stå stilla medan ni utför Curlen så kommer det ge bättre resultat volymmässigt än det ni gör nu (bara ett råd).

Sheogorath
2005-06-09, 17:47
Samtliga av er borde träna ben och om ni redan gör de så träna hårdare. En bra benfysik ger bättre blodgenomströmning och ger då en extra knuff till överkroppsträning. Att gunga med kroppen när man tränar biceps för att sedan ta igen striktheten i preacher är lite weird. Sänk några kilon och böj på knäna och stå stilla medan ni utför Curlen så kommer det ge bättre resultat volymmässigt än det ni gör nu (bara ett råd).

Nej, så vill inte jag göra mina stångcurlar. Simple as that. Jag har gärna rejält med momentum och explosivitet i den övningen för att sedan kontrollera den "rena" styrkan hos armbörjarna, var lem för sig, i preachern.

Och du hade vetat att benträningen var åtgärdad om du läst min träningsdagbok :). 28 set vader/tibialis i superset osv osv. Vi har alltid tränat ben, tungt, men om man inte är 178 lång och till på köpet har kort överkropp i förhållande till benen så blir det lätt så att de släpar ändå. Mer set är det vi försöker med nu. Och som sagt en egen dag för vaderna.

aliquis
2005-06-09, 18:03
Vad säger att 28set vader ger mer vader? Jag brukar köra max 6 set, samtliga stående vadpressar, eller tidigare sittande pressar i benpressen.
Hajduman ser ju ut att ha skapliga armar så jag tar gärna till mig tipset om skivstångscurlen =P

Yankeee
2005-06-09, 18:06
Fokusera mer på basövningar och sänk vikterna, utförandet känns långt ifrån kontrollerat i alla övningar ni kör där. Bortsett bengans mark, men där har några redan sagt vad som behövs göras.

Sheogorath
2005-06-09, 18:07
Vad säger att 28set vader ger mer vader? Jag brukar köra max 6 set, samtliga stående vadpressar, eller tidigare sittande pressar i benpressen.
Hajduman ser ju ut att ha skapliga armar så jag tar gärna till mig tipset om skivstångscurlen =P

Det har stongmannen Daniel på mitt gym också, och han cheatar så mycket att det knappt ser ut som en curl :).

(Inget säger att 28 set ger mer vader; men 6 set funkade inte, varken när jag körde strikt eller ostrikt, så nu ska jag testa lite högre reps, och strikt. Och en massa set.)

Sheogorath
2005-06-09, 18:20
Fokusera mer på basövningar och sänk vikterna, utförandet känns långt ifrån kontrollerat i alla övningar ni kör där. Bortsett bengans mark, men där har några redan sagt vad som behövs göras.

Fokusera mer på basövningar *screwy*. Jag gör skivstångsrodd, raka mark (med både hantlar och stång), mark, hantelroddar, militärpress, bänkpress, bröstdips, frenchpress, vadpressar i hack, benpress och sittande, chins, stångcurl, knäböj, grodböj, utfall, höftlyft, cabelcrunches... Tycker att jag fått med alla bra basövningar.

Yankeee
2005-06-09, 18:22
Och med basövningar så menade jag böj, mark och bänk.

Sheogorath
2005-06-09, 18:23
Och med basövningar så menade jag böj, mark och bänk.

Ok =) Efter tre set böj till fail vill jag dock gå på något annat. Som djupa grodböj med stången frampå. Variationen gör ju att man kan hålla högre intensitet. En uttråkad byggare presterar dåligt.

påven
2005-06-09, 18:26
länkarna funkar inte

Yankeee
2005-06-09, 18:27
Grodböj? Inte ens om man var en kvinna på 50 år (de som oftast ses göra den övningen) skulle den vara ett alternativ. Men jag beundrar iaf din förmåga att strunta i alla synpunkter i denna tråden, och annars. :thumbup:

Och varför köra 3 set böj till failure? Kör 10+ set utan fail istället så kanske det händer lite.

Officer
2005-06-09, 18:33
Jag håller med Yankeee.



Det enda som imponerade på mig av alla filmer var tyvärr bara Bengans markande!

Sheogorath
2005-06-09, 18:38
Grodböj? Inte ens om man var en kvinna på 50 år (de som oftast ses göra den övningen) skulle den vara ett alternativ. Men jag beundrar iaf din förmåga att strunta i alla synpunkter i denna tråden, och annars. :thumbup:

Och varför köra 3 set böj till failure? Kör 10+ set utan fail istället så kanske det händer lite.

Det är inget alternativ. Det är ett komplement. Det jag främst tagit till mig i den här tråden är att jag ska se upp med belastningen på lederna när jag kör (eller inte kör) den negativa fasen i chins. Verkar vettigt. Låren är det faktiskt inte så illa ställt med, i min mening. Med (mycket) mer vader och lite mer tillväxt kommer det nog att se skapligt ut. Vi får se. Har alltid kört allt till fail och det trivs jag med.

Jag menar, att man inte kan bygga biceps genom att köra cheatcurls (vilket jag inte tycker att jag gör, men det är ju såklart min personliga åsikt) är ju bara *bs*.

Big_Vik
2005-06-09, 19:04
Lite väl mycket klagomål nu, räcker väl med typ 5 st? ;) vad är det för fel i att pröva sig fram med något som t.ex. cheat under en period? :confused: Körde själv cheatcurls ett tag och armarna växte som aldrig förr, hade stått stilla i över ett år, plötsligt ökade jag 2 cm på kanske 2 månader. Nu går dock bicepsträningen som vanligt (dåligt) och jag är i akut behov av att testa något nytt igen. :(

Sheogorath
2005-06-09, 19:10
Lite väl mycket klagomål nu, räcker väl med typ 5 st? ;) vad är det för fel i att pröva sig fram med något som t.ex. cheat under en period? :confused: Körde själv cheatcurls ett tag och armarna växte som aldrig förr, hade stått stilla i över ett år, plötsligt ökade jag 2 cm på kanske 2 månader. Nu går dock bicepsträningen som vanligt (dåligt) och jag är i akut behov av att testa något nytt igen. :(

Du kan ju pröva att cheata lite :cool:.

(tack för att det finns någon som tar parti för lite ostriktare form i bicepscurlen, iaf)

Pudzianovski
2005-06-09, 19:12
Tycker inte curlen är speciellt ostrikta. :thumbup:

Big_Vik
2005-06-09, 19:13
Du kan ju pröva att cheata lite :cool:.

(tack för att det finns någon som tar parti för lite ostriktare form i bicepscurlen, iaf)

hehe. väntar tills efter deffen. :)

OBS: Körde inte direkt Hallar-stuk ;) , men riktigt äckelstrikt har väl aldrig någonsin byggt bra biceps heller.

Mikeee
2005-06-09, 19:15
Kul med filmer, hoppas ni fixar fler på andra övningar.

Annars skulle jag nog hålla med flertalet tidigare skribenter. Jag har själv varit nere lite i cheatingträsket men märkte till slut hur utvecklingen stagnerade. Sänkte åtskilliga kilo, la till fler set och sen var utvecklingen igång igen.

Men, som sagt, tycker du att tillväxten fortfarande går framåt kanske det finns mindre anledning att lägga om.

Lenny
2005-06-09, 19:19
Dom där bicepscurlen är inget "cheat" vad jag kan se utan direkt felaktiga. Att göra fuskreps kan man göra när man inte klarar av att göra ett 100% lyft med "rätt muskler". Alltså kan man tänka sig att en -två reps i dom sista seten kan hjälpas till med kroppen. Rätta mig om jag har fel, men jag tror att det är viktigt att köra fullständigt korrekt ur många synpunkter, ialla fall tidigt i ens träningskarriär och merparten av träningstillfällena(ser egentligen ingen mening alls med det ni gör för ni gör ju knappt ett enda reps korrekt, utan tycker att det där ser ut som ett mycket konstigt beteende.)

Sheogorath
2005-06-09, 19:23
Dom där bicepscurlen är inget "cheat" vad jag kan se utan direkt felaktiga. Att göra fuskreps kan man göra när man inte klarar av att göra ett 100% lyft med "rätt muskler". Alltså kan man tänka sig att en -två reps i dom sista seten kan hjälpas till med kroppen. Rätta mig om jag har fel, men jag tror att det är viktigt att köra fullständigt korrekt ur många synpunkter, ialla fall tidigt i ens träningskarriär och merparten av träningstillfällena(ser egentligen ingen mening alls med det ni gör för ni gör ju knappt ett enda reps korrekt, utan tycker att det där ser ut som ett mycket konstigt beteende.)

Om vi vecka för vecka ökar i reps eller vikt, så är det ju knappast så att armböjarna inte kommer att växa för att vi använder "fel muskler". Det är för mig mumbo-jumbo. Och aldrig någonsin har jag iaf kännt något obehag. Det finns många på mitt gym med mer muckler på armarna som kör betydligt mycket ostriktare än så.

Lenny
2005-06-09, 19:29
Du kanske har rätt, jag säger inte emot dig. Men du.. Hur länge har du egentligen tänkt satsa och vet du hur många som skadar sig på träningen efter ett tag(?), och i och med det försakar många % styrka i det långa loppet. Jag tror säkert att det är möjligt(fast det vet jag inte)att du både blir mer muskulös och starkare än en strikt tränande person med identiska gener som dig över en period på några år, men efter 5 år då kan den skadefria börja satsa på riktigt allvar och då är frågan ifall du är 100% kry i din kropp och kan hänga med i hans tempo..

Jay-Z
2005-06-09, 19:31
Vad gulligt att alla har små, söta tips om Bengans, Sheos och Hallars utförande av olika övningarna. Undrar bara hur många som kastar sten i glashus? :D

Yankeee
2005-06-09, 19:33
Vad gulligt att alla har små, söta tips om Bengans, Sheos och Hallars utförande av olika övningarna. Undrar bara hur många som kastar sten i glashus? :D

Öh? Och det är relevant hur? Deras fel blir inte mer rätt för att andra gör samma sak.

Lenny
2005-06-09, 19:35
Du kanske gör det men kanske inte vi andra.. För att ta ett exempel, så tycker inte jag att man överhuvudtaget behöver fästa sig vid vikten och det första halvåret man tränar behöver man inte maxa en endaste gång. Det är i det långa loppet som gäller, och ifall jag får tro dina ord så antar jag att du inte har så mycket som en minimalistisk skada någonstans på din perfekta kropp?

Varje skada ser jag som ett misslyckande.

-visst det är vråltunga vikter som gäller(ialla fall så småningom), men det SKALL SKE UNDER TOTAL DISCIPLIN!

Pudzianovski
2005-06-09, 19:38
Varje skada ser jag som ett misslyckande.


Alla som tränar "seriöst" oavsett idrott ligger på gränsen till att skada sig. Elitträning är inget hälsogynnande direkt.

*uppdate*

Lenny
2005-06-09, 19:40
Jag är på din sida och det kan även hända den bästa, men man behöver ju inte söka upp skadan utan man kan istället låta den söka upp en själv ifall den nu så gärna vill.

Lenny
2005-06-09, 20:06
Nu säger jag inte att detta gäller er, men detta med fuskreps handlar ju också ofta om "rädsla för smärta". Det gör ju som bekant mycket ondare att köra strikt til failure gentemot vad fuskreps innebär. Det är som att smita undan en närkamp i hockey, och inga gillar väl fega hockeyspelkare(?).. Aldrig hört någon prisa en sådan ialla fall, men att fuska sig till framgång(halv framgång) genom att undvika skitgörat verkar desto mer populärt, konstigt..

Detta borde gentligen få en helt egen tråd.

Pudzianovski
2005-06-09, 20:10
Nu säger jag inte att detta gäller er, men detta med fuskreps handlar ju också ofta om "rädsla för smärta". Det gör ju som bekant mycket ondare att köra strikt til failure gentemot vad fuskreps innebär. Det är som att smita undan en närkamp i hockey, och inga gillar väl fega hockeyspelkare(?).. Aldrig hört någon prisa en sådan ialla fall, men att fuska sig till framgång(halv framgång) genom att undvika skitgörat verkar desto mer populärt, konstigt..

Detta borde gentligen få en helt egen tråd.

Ja. Vi lever i olika världar. Kör du som du vill så kör jag och andra som vi vill. :thumbup:

jwzrd
2005-06-09, 20:12
Nu säger jag inte att detta gäller er, men detta med fuskreps handlar ju också ofta om "rädsla för smärta". Det gör ju som bekant mycket ondare att köra strikt til failure gentemot vad fuskreps innebär. Det är som att smita undan en närkamp i hockey, och inga gillar väl fega hockeyspelkare(?).. Aldrig hört någon prisa en sådan ialla fall, men att fuska sig till framgång(halv framgång) genom att undvika skitgörat verkar desto mer populärt, konstigt..

Detta borde gentligen få en helt egen tråd.

Som bekant? Du blandar ihop fusk med taskigt utförande. Kör du strikt till failure, sen fortsätter du med cheat-reps och tala om för mig att det inte känns. Torka bort hardass-ansiktet nu.

Jense
2005-06-09, 20:12
Tycker inte curlen är speciellt ostrikta. :thumbup:
nä jag tänkte precis skriva det. såg bra ut

z_bumbi
2005-06-09, 20:13
Alla som tränar "seriöst" oavsett idrott ligger på gränsen till att skada sig. Elitträning är inget hälsogynnande direkt.

*uppdate*

Har man tränat i två-fem år för att bli stor är man ganska långt från elitnivån å andra sidan och skadar man sig under grundträningen så kommer man inte så långt i någon idrott.

Lenny
2005-06-09, 20:14
jwsrd. Jag håller helt med dig och ifall du läser mina inlägg en gång till så kanske bilden klarnar.

Pudzianovski
2005-06-09, 20:17
Har man tränat i två-fem år för att bli stor är man ganska långt från elitnivån å andra sidan och skadar man sig under grundträningen så kommer man inte så långt i någon idrott.

Pratar om all idrott. Oavsett om du kallar det elit eller inte tränar många människor stenhårt utan att för den skull tävla.

Du pressar alltid kroppen till max för att bli lite bättre till nästa gång. Spelar ingen roll för mig om du väger 110kg hård och gör 220 i bänk eller om du är 80kg hård och gör 100 i bänk. Man presar sig alltid och man ligger ofta nära gränsen. Gäller väl löpning...simmning osv oxå.

*whatever*

Lenny
2005-06-09, 20:20
Dom första åren så växer du ialla fall, det är tio år framåt som du behöver ha din kropp i topptrim, det är först då det riktiga helvetet skall bryta ut. Ifall du inte har den i topptrim då, så tror jag att du kommer att hamna längre bort ifrån din genetiska maxgräns än nödvändigt.

HajduMan
2005-06-09, 20:28
Om vi vecka för vecka ökar i reps eller vikt, så är det ju knappast så att armböjarna inte kommer att växa för att vi använder "fel muskler". Det är för mig mumbo-jumbo. Och aldrig någonsin har jag iaf kännt något obehag. Det finns många på mitt gym med mer muckler på armarna som kör betydligt mycket ostriktare än så.



poetiskt av Lenny!
att man som nybörjare kan öka i styrka och volym oavsett strikthet är möjligt under en viss tid då kroppen inte är speciellt muskulös, men när man fått en bra styrkegrund samt muskelvolym så måste man börja köra striktare för att komma vidare med sin träning, så fortsätt ni köra som ni gör tills ni inte ökar längre och börja därefter att tänka lite striktare....

p.s sen det du säger om "De stora killarna på gymmet", somliga tar AAS och kan därför öka i volym oavsett strikthet (påstår inte att dom tar det). Magnus Samuelsson har stora armar men inte estetiskt snygga, han pumpar inte speciellt strikt !!

Allan
2005-06-09, 20:36
Den här tråden spretar åt alla håll nu och boysen får ta onödigt mycket skit. Har ni synpunkter som inte direkt hör ihop med filmerna är ni goda och startar egna trådar. Eller så lägger ni upp egna filmer och visar vart skåpet ska stå! Jag har instruerat mer än de flesta och ser inga märkvärdiga fel i utförandet här.
Killarna har bra reda på sig både teoretiskt och i praktiken, så strula inte till den här tråden mer nu tack!


allan

Scratch89
2005-06-09, 20:46
Magnus Samuelsson har stora armar men inte estetiskt snygga, han pumpar inte speciellt strikt !!
Man kan inte påverka musklernas utseende, bara dess storlek. Anledningen till att hans armar inte är snygga är för att han är bulkig.

Allan
2005-06-09, 20:51
Nu har det dykt upp ämnen för minst fem potentiella trådar här. Kan ingen jävel faktiskt starta en då, så filmdelen får vara ifred. Så ska jag fundera på om den inte borde ligga i Medlemsbilder.


allan

Allan
2005-06-09, 20:54
Eftersom tydligen många medlemmar har åsikter här låser jag tråden för att inte riskera fler som postar mot min uppmaning ett par rader upp. Starta nya trådar!!! Om en halvtimme eller nåt kan säkert bumbi låsa upp den igen eftersom alla då har noterat vad som gäller... :D


allan

Allan
2005-06-10, 03:53
Tråden är öppen igen. Vilket den borde ha varit för länge sen!



allan

MrBoris
2005-06-10, 08:15
Cheating vid bicepsträning har fått mina biceps att växa något helt otroligt så jag tror stenhårt på den metoden... :hbang:

Bengan
2005-06-10, 22:44
VA FAN!!!! här ligger ju jag på nätet och har inte en aning om det!!!! *grr27*

Men det var ju det som var meningen med att jag filmade. Tack för kritiken, ska försöka bättra mig, är ju inte så svårt skulle jag inte tro.

MilkmaN
2005-06-10, 23:38
Såg filmen, alltid roligt med filmer!

Karl_alfred
2005-06-10, 23:49
Kul med filmer grabbar :thumbup: :D

mr_ping2
2005-06-12, 01:19
Får väl lägga upp lite nya bicepsfilmer jag med snart då...

Men fusk äger :)

Damien Thorne
2006-02-22, 09:12
Alltid like roligt att se filmklipp från Kolozzeums medlemmar :bow:

Fettecke
2006-02-22, 15:39
gammal tråd, men ändå :D... roligt att se.