Logga in

Visa fullständig version : Konstig mage!

sanoj
2005-06-09, 09:09
Allt började i söndags, när jag vaknade kände jag mig lite konstig/bubblig i magen. Mellan 10 och 12 gjorde jag nr2 tre gånger, det var inget löst eller så. Jag bestämde mig för att dra ut o springa ändå som jag brukar på söndagar, jag tog ut mig rätt hårt och var rejält trött. Glömde dock att dricka vatten för jag kände mig inte speciellt törstig. När jag kom hem kände jag mig nästan sjuk men magen hade blivit lite bättre (tror jag). Senare fram mot kvällen kände jag mig som om jag hade feber och fick en riktig jävla huvudvärk plus att jag började frysa som fan, jag gick väldigt mycket på toa under kvällen, det var bara nr1 nu men grejjen var att jag nästan inte druckit nånting på hela dagen.
Dagen efter mådde jag bättre, men var fortfarande konstig i magen. Kom på då att anledningen till att jag blev så dålig på kvällen var att jag hade druckit alldeles för lite så jag bestämde mig för att dricka mycket varje dag nu framöver och trodde att vätskebristen kunde vara anledningen till den konstiga magen också.
Resten av dagarna fram tills idag kände jag mig fortfarande lite halvkonstig i magen, har även haft en äcklig smak i munnen (trots att jag borstar tänderna noga) och ett svagt illamående.
Vaknade natten till idag kl 3.50 och gjorde nr2 (ett rejält lass, löst också).
Somnade om men vaknade igen 6.00 och gjorde samma sak igen.
Gick upp 9.30 och var tvungen att göra nr2 dock en mindre omgång nu.

Vad är fel med min mage?? Vad ska jag göra?? Jag har inte ätit något annorlunda alls på länge. Det enda jag skulle kunna komma på är att jag äter en medicin som heter Roaccutan och ska bota mina finnproblem, men det står inget om konstig mage som biverkning i broschyren.

Tolkia
2005-06-09, 09:42
Någon infektion?

sanoj
2005-06-10, 23:19
Hmm, vad ska man göra åt sånt??

OBS. Känner mig fortfarande inte riktigt 100 i magen, går på skethuse en jävla massa känns det som. I söndags när detta precis hade börjat hade jag gått ner typ 1,5 kilo sen förra månaden och det känns som att jag bara ätit mer och mer. Ser även på mina armar att dom blivit smalare (jag vet att dom blivit lite smalare eftersom jag redan är rätt så smal ser man en benknota vid leden ganska tydligt och den syns helt klar mer nu, även höftbenen syns tydligare. Har detta med att jag skiter så ofta att göra?

King Grub
2005-06-11, 05:10
Tappar du kroppsvikt utan att riktigt veta varför och har ständig diarré skall du gå till läkare direkt!

sanoj
2005-06-11, 11:57
OK. Får la göra det!

Tack för svaret.