handdator

Visa fullständig version : 24 - säsong 4


Calleman
2005-06-09, 07:30
Vem har sett denna underbara serie, att den blir tom bättre i säsong 4 är nästan lite för bra. Har två avsnitt kvar och kan knappt bärga mig till ikväll :)

Är det bara jag som gillar den eller finns det fler själar med bra smak här?

B-jay
2005-06-09, 07:39
Kollade hela 1:an, men sen tycker jag det börjar bli lite överdrivet!

King Grub
2005-06-09, 07:40
Fyran var bäst hittills! Trean tyckte jag var lite svag, men säsong fyra var en uppryckning som heter duga! Jag längtar redan till femman.

Calleman
2005-06-09, 07:45
Precis vad jag skulle kolla, det kommer alltså en femma? Vilken lättnad :)

Själv tycker jag tvåan var lite svag, trean var bra enligt mitt tycke. Men visst, fyran är nog bäst. Trots att jag inte sett slutet än.

Sen att det inte är så troligt att en person som Jack Bauer kan finnas, en person som klarar sig ur alla situationer, bryr jag mig inte om. Detta är underhållning, ingen real-life situation.

Hades
2005-06-09, 09:13
Gillade nog nästan säsong två bäst. Men fyran är riktigt stark. Har dock fem avsnitt kvar (och ingen uppkoppling i hemmet).

TrasMannen
2005-06-09, 09:23
aaah, tacka gudarna för 24

pabb
2005-06-09, 09:52
24 har ju för fan blivit exponentiellt sämre per säsong aldeles för överdrivet *grr* och säsong4 var ju i princip helt förutsägbar att dom desutom lyckas toppa det urusla panikskrivna manuset med ännu sämre skådespelare är beyond me
*spy* . Säsong 1 var dock riktigt bra, än av det bättre tv-seriesäsonger jag har sett.

TrasMannen
2005-06-09, 09:58
24 har ju för fan blivit exponentiellt sämre per säsong aldeles för överdrivet *grr* och säsong4 var ju i princip helt förutsägbar att dom desutom lyckas toppa det urusla panikskrivna manuset med ännu sämre skådespelare är beyond me
*spy* . Säsong 1 var dock riktigt bra, än av det bättre tv-seriesäsonger jag har sett.

Tycker den sämsat skådisen helt klart var Elisha Cuthbert spelandes Jack dotter Kim.
Hon har helt klart blivit bättre efter serien. Men hon var fan inte bra på 24.
Men det gjorde inget. för det ända jag tänkte på när jag såg henne var att jag ville grisa på henne :D

Bamse
2005-06-09, 10:57
Har "CTU phone" som ringsignal i mobilen.

På fest och dylikt (när det är mkt folk i närheten) är det nästan alltid någon som hajar till och börjar gasta "Ööööj Bauer" och "Va faan, det är ju CTU !!!!" när det ringer :D

/Bamse Bauer

Calleman
2005-06-09, 11:52
Har "CTU phone" som ringsignal i mobilen.

På fest och dylikt (när det är mkt folk i närheten) är det nästan alltid någon som hajar till och börjar gasta "Ööööj Bauer" och "Va faan, det är ju CTU !!!!" när det ringer :D

/Bamse Bauer

Hur stabilt som helst :)

Måste till och med skaffas, vart får man tag på den?

Calleman
2005-06-09, 11:57
Någon som har koll på när och om säsong 5 kommer då???

King Grub
2005-06-09, 12:17
Det blir väl ungefär ett år efter 4:ans säsongstart. Säsongerna brukar ligga rätt månadsplanerat i USA.

Edit: säsongspremiär januari 2006. Inspelningar börjar i slutet av juli.

Lasse Kongo
2005-06-09, 12:19
jag har inte sett en enda avsnitt, men hört mkt om det.

är det sevärt, va handlar det om? tycker alla snackar om 24, vad är det för skit egentligen?

Papi
2005-06-09, 12:52
Mycket sevärd serie!
Den utspelar sig i "realtid", hela säsongen sker under ett dygn, en timme per avsnitt. Visserligen fuskar de lite med detta, men konceptet är kul.
Väldigt hetsig, stressig, high-tech serie om CTU, en anti-terrorismbyrå, som bekämpar terrorism i LA och om puckade brudar som alltid hamnar i de mest idiotiska situationer. Om du tror att tjejerna i gamla B-skräckisar är korkade så har du inte sett Jack Bauers dotter ännu! :laugh:
Men hon är trevlig att titta på... :em: