handdator

Visa fullständig version : SyntraEC


tile
2005-06-09, 00:06
Hej! Nu är det såhär att jag har ett ganska stort överskott med pengar som jag vill göra av med på bästa sätt;)

Såhär står det om produkten:

"Nu är det riktigt roligt att ha Viktträning som yrke eller hobby.
Aldrig tidigare har det funnits så många och bra styrkeökande kosttillskott på marknaden.
De flesta känner till Retibolen och Ecdystenens styrkeökande effekter.
Nu lanserar vi SyntraEC som är 17 gånger starkare än de kosttillskott som tidigare funnits tillgängliga i handeln.
Varje kapsel innehåller hela 200mg av det extremt effektiva muskelbyggande ämnet Isionikosteron (20-Hydroxyecdysteron).
Studier som gjorts på detta ämne visar på smått otroliga egenskaper. Bland annat förbättrar den proteinsyntesen med upp till 200%.
Man har även gjort studier där man jämfört Isionikosteronens muskeluppbyggande effekt med Methandrostenolen (dianabol) till sin förvåning visade resultaten att Isionikosteron är mer effektivt
för muskeluppbyggandet men utan biverkningar. Man skall tillägga att det krävdes 500mg/dag som
intag av Isionikosteron för att få dessa resultat.
De flesta tillverkare har enbart 10-20mg Isionikosteron i sina kapslar. SyntraEC har hela 200mg / kapsel!"

Nu undrar jag, är det någon som har någon somhelst erfarenhet av den här sortens kostillskott? Tidigare har jag bara kört med KReatin och Protein som tillskott efter vanlig mat.

MVH tile

King Grub
2005-06-09, 05:06
Överdriven reklamfaktor 100. Att öka proteinsyntesen med 200% är inget märkvärdigt. En vanlig gainer direkt efter styrketräning ökar proteinsyntesen med 300% jämfört med att inte äta. Påstår dom att proteinsyntesen ökas kroniskt med 200%... ljuger dom dig rakt upp i ansiktet.

King Grub
2005-06-09, 06:13
Det där med 200% kommer visst från in vitro-studier på muslever...

Otaka T., Okui S. and Uchiyama M. (1969) Stimulation of protein synthesis in mouse liver by ecdysterone. Chemical and Pharmaceutical Bulletin 17(1), 75-81

watertouch
2005-06-09, 09:28
Har testat en liknande produkt som jag stackade med methoxy-7 oxå tror jag. Åt iaf 600mg/dag i 60dagar av ecdysteronet. Kände mig typ pumpad dom första dagarna men ingen som helst muskelökning eller styrke ökningar fick jag som kan kopplas ihop med dom kostillskotten.

tile
2005-06-09, 10:27
Haha okej.
Då är det inte ens värt pengarna med andra ord!
HMB då? Har någon av er någon erfarenhet av det? Är det verkligen sant att det är fett förbrännande på samma gång som man ökar så markant i muskelmassa?