handdator

Visa fullständig version : Grand Theft Auto - San Andreas *SPOILER*


Bjorne
2005-06-08, 22:28
*AKTA FÖR SPOILER* *AKTA FÖR SPOILER* *AKTA FÖR SPOILER*




Spelet släpptes till PC i går, ni som har hunnit spela det; Vad tycker ni om det? (PC-användarna, inte ni som spelat på någon konsol)

Själv blev jag positivt överraskad, fått så dålig syn på det på grund av kassa videos, dock var det tillräckligt bra, för att jag igår skulle lägga mig väldigt sent så jag gick runt som en Zombie under dagen idag, det var värt det :p

Lite mer detaljerad kritik, det jag blev besviken på, var grafikmotorn, den känns så omodern på något sätt, gilla den gamla bättre. Samt att mouse-look när man kör är väldigt skum, och ja, var i hela helvete har de gjort av handbromsen?

Det jag gilla bäst av de nykommna detaljerna, var att man var tungen att äta med jämna mellanrum och att man kunde bli fet. Sedan så är det skönt (detta har jag verkligen saknat i de två förgånde) att man kan klättra över stängsel, så glad jag blev när jag upptäckte detta :)

Dags att spela lite mer, men vad tyckte ni andra om spelet?

Ame
2005-06-08, 22:30
Va!? Är det inte den 10:e som det släpps i Europa?

Ame
2005-06-08, 22:34
*AKTA FÖR SPOILER* *AKTA FÖR SPOILER* *AKTA FÖR SPOILER*




Spelet släpptes till PC i går, ni som har hunnit spela det; Vad tycker ni om det? (PC-användarna, inte ni som spelat på någon konsol)

Själv blev jag positivt överraskad, fått så dålig syn på det på grund av kassa videos, dock var det tillräckligt bra, för att jag igår skulle lägga mig väldigt sent så jag gick runt som en Zombie under dagen idag, det var värt det :p

Lite mer detaljerad kritik, det jag blev besviken på, var grafikmotorn, den känns så omodern på något sätt, gilla den gamla bättre. Samt att mouse-look när man kör är väldigt skum, och ja, var i hela helvete har de gjort av handbromsen?

Det jag gilla bäst av de nykommna detaljerna, var att man var tungen att äta med jämna mellanrum och att man kunde bli fet. Sedan så är det skönt (detta har jag verkligen saknat i de två förgånde) att man kan klättra över stängsel, så glad jag blev när jag upptäckte detta :)

Dags att spela lite mer, men vad tyckte ni andra om spelet?


Förresten, flyetr spelet på bra för dig och vad har du för dator? Funderar på om det kommer fungera på min...

Bjorne
2005-06-08, 22:54
Förresten, flyetr spelet på bra för dig och vad har du för dator? Funderar på om det kommer fungera på min...
AMD XP 1700+ @ 2400mhz
512mb ram @ pc2800
ATI Radeon 9700pro

Flyter på riktigt fint, garanterat att jag kan köra högre än standar, dock inte orkar pilla med det ännu :)

Bjorne
2005-06-08, 22:55
Va!? Är det inte den 10:e som det släpps i Europa?7:e i US...

iNCREDiBLE
2005-06-08, 23:01
Flyter bra på min lilla AMD 1,4 Ghz, 256 MB ram, 64 MB gfx.

DjaN
2005-06-08, 23:06
hehe :D Hur stor är det då?

Zozza
2005-06-08, 23:20
men vad tyckte ni andra om spelet?

Jag spelade ungefär 40 timmar i sträck första dagen jag hade det( med undantag för matpauser )

Jag brukar normalt sett aldrig spela tv eller dataspel.. så jag tyckte alltså det var extremt roligt :D

Men så är jag lite GTAgalen också, lirat och älskat alla GTA spelen förutom GTA: London, som jag spelade men inte tyckte om någe vidare.

Alcom
2005-06-08, 23:21
hehe :D Hur stor är det då?

1 dvd...som synes på länken nedan...

http://chillat.com/pom/small_gtasa_disk.jpg

släpps för övrigt idag (9/6) i Sverige.

King Grub
2005-06-09, 05:17
Det äger fullständigt. Två (nästan) sömnlösa nätter. :hbang: PC-versionen är extremt skön att spela, och äntligen är grafiken acceptabel. Inget mästerverk, men det har ju aldrig varit syftet med GTA-spelen.

King Grub
2005-06-09, 06:22
Just jagat en helikopter med motorcykel på en motorväg tills jag lyckades komma i position att kliva av och avfyra en laddning med raketkastaren. Boom! Och respekt! :hbang:

Biceps
2005-06-09, 07:01
SLUUUTA... jag vill ju också!

hasse36
2005-06-09, 07:28
Vad betyder "Grand Theft Auto"?

Jag såg en anspelning på namnet i ett annat sammanhang.

Herkulez
2005-06-09, 07:39
normala benämningen för bilstöld i usa

Kwon
2005-06-09, 08:02
Musiken är bra!

Tror dom hade Cybotron - Clear med och Spoonie Gee - The Godfather

Ratta in bra låtar! :)

King Grub
2005-06-09, 08:22
Det är bara Radio X och K-DST som gäller!

Prankie
2005-06-09, 08:27
Fan va kul det är att spela gamla GTA 2 på multiplayer. Eller tävla mot polarna vem kan överleva längst med maxad "stjärnor".

Sonny
2005-06-09, 09:12
Förhoppningsvis kommer det en on-line mod till SA som d gjorde till VC!

Zozza
2005-06-09, 10:09
Ratta in bra låtar! :)

Är ju lite olika beroende på vad man gör

När man åker med sina homies och gör drive by's är det ju Radio Los Santos
man lyssnar på, men när man åker runt med sin traktor bland lantisarna är det ju K Rose som gäller, och när man bara cruisar runt i stan är det Radio:X som man lyssnar på


:hbang:

Zozza
2005-06-09, 10:31
Sedan så är det skönt (detta har jag verkligen saknat i de två förgånde) att man kan klättra över stängsel,

Det jag vart riktigt glad över att man äntligen kunde simma.. hade stört mig som fan på att man inte kunde det i dom andra GTA spelen.

Vi snackar om en snubbe som kunde ta över en hel stad.. flyga, köra bil och motorcykel, men drunkna när han kom ut på 2 meter djupt vatten.

*screwy*

The_RobRoy
2005-06-09, 10:34
Det jag vart riktigt glad över att man äntligen kunde simma.. detta hade jag stört mig på som fan i dom andra GTA spelen.

Vi snackar om en snubbe som kunde ta över en hel stad, flyga, köra bil och motorcykel, men drunkna när han kom ut på 2 meter djupt vatten.

*screwy*

Nått som är rättså fult eju om man typ knivhugger en kille nära vattnet, så blir han rädd och springer o hoppar i vattnet, problemet är bara att han drunknar varje gång :P

n1klas
2005-06-09, 10:36
Fan va kul det är att spela gamla GTA 2 på multiplayer. Eller tävla mot polarna vem kan överleva längst med maxad "stjärnor".


Länge leve GTA 2, fy va kung det är :), iaf att spöa båda bröderna på multiplayer ;)... Men skulle även villa pröva san andreas...får nog det snart nog

akAn
2005-06-09, 11:11
skönt att man kan hugga i halsen med kniven bakifrån

randig
2005-06-09, 12:55
e väl bara dum fråga nu men det har väl inte släpts här än det e väl imorn? om inte måste jag ju springa o köpa det nu genast!

reinholdsson
2005-06-09, 13:03
Släpps imorgon i Sverige.. Måste hålla med, rusktigt bra spel detta!

Baan
2005-06-09, 13:04
har inte testat än själv men det får bli snart .. :)

hur är musiken i nya då?

King Grub
2005-06-09, 13:11
e väl bara dum fråga nu men det har väl inte släpts här än det e väl imorn? om inte måste jag ju springa o köpa det nu genast!

Det är släppt i USA.

King Grub
2005-06-09, 13:12
har inte testat än själv men det får bli snart .. :)

hur är musiken i nya då?

Jag tycker den är sämre än den i Vice City, men den passar onekligen miljöerna rätt perfekt. Och några guldkorn finns det, oavsett musiksmak.

Hermit
2005-06-09, 16:24
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/bah.JPG

Såhär blir det för mig ibland inne i spelet, vad kan detta bero på?

mini_Arnold
2005-06-09, 16:29
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/bah.JPG

Såhär blir det för mig ibland inne i spelet, vad kan detta bero på?
betaversion? laddat ner? fel/gammal drivrutin till grafikkortet?

Daniiiel
2005-06-09, 16:29
första gta som kom út var ju hur kung som helst..gillar det bättre än dom nyare:D

säger bara när man körde multiplayer me polarna och racade..plötsligt fick man tag på en lila lambourghini..ööösss:D

Bjorne
2005-06-09, 16:38
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/bah.JPG

Såhär blir det för mig ibland inne i spelet, vad kan detta bero på?ATI-grakfikkort? Överklockat?

King Grub
2005-06-09, 16:55
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/bah.JPG

Såhär blir det för mig ibland inne i spelet, vad kan detta bero på?

Jag har läst på andra forum att det finns fler som har samma problem, men jag har inte fått någon uppfattning om vad det är som orsakar det.

Jag har ett ATI, och jag har inte sett någon liknande.

Spelet har buggat ur två gånger för mig, vid byte till filmsekvens båda gångerna, men det har bara varit att ladda om senaste sparade spel. Två buggar på över 30 timmars speltid tycker jag är okej.

King Grub
2005-06-09, 17:00
Efter några besök på gymmet. *flex*

http://img.photobucket.com/albums/v42/KingGrub/36626565657.jpg

mangemani
2005-06-09, 17:10
spelet är bra,men att dom aldrig kan fixa AIn.
det verkar som att den enda anledningen till att det finns bilar i trafiken är för att hindra en från att köra.
likaså i vice city och gta3.
tar man vice city tex,man kommer och kör på den där långsträckan(vid alla villorna) och rätt som det är så dyker det upp en bil framför en vid en av infarterna.skulle jag bromsa så skulle också den bilen bromsa,skulle jag gasa på så skulle den bilen också gasa på,allt för att göra så att det blir en krock.
i san andreas är det nästan ännu värre,kommer jag och kör på motorvägen i full fart,så kan en bil helt plötsligt byta fil och sen blir det en krock(bara ett av flera exempel).

spelet är kanon,men AIn i trafiken och den klumpiga och enligt mej,sämre än vice city styrningen,gör att spelet inte blir nått "game of the genre" precis.

Hermit
2005-06-09, 17:37
ATI-grakfikkort? Överklockat?

Geforce och inte överklockat.

Får väl vänta på någon fix, verkar vara en del som har grafikproblem.

ZLTN
2005-06-09, 21:11
Världens bästa spel Imo! :hbang:
Spelade det till ps2 dock, men nu blire nog o inhandla Pc verren, så man får lite skarp o fin graffe oxå...

Hur många biffade inte upp sin snubbe så fort man fick tillgång till gymmet? *flex*

Zozza
2005-06-10, 10:05
en fråga..

Jag har kört alla GTAspelen som är 3D på Playstation2, så jag undrar hur styrningen funkar till PC?

King Grub
2005-06-10, 10:10
Jag tycker den fungerar fint. Det går att välja olika sätt att styra, med tangentbord, antingen egendefinierade tangenter eller olika färdigbestämda mallar, eller med mus. Har du en joypad kan du välja att styra med den.

Sonny
2005-06-10, 10:46
Får hem gta sa idag, fan va d ska spelas! :D

Bjorne
2005-06-10, 12:08
Efter några besök på gymmet. *flex*

http://img.photobucket.com/albums/v42/KingGrub/36626565657.jpgSkum din gubbe såg ut, vad kör du för grafik inställningar? abw, jäkla turkbygge, fast du tränar ju benen när du cyklar *rolleyes*

spelet är bra,men att dom aldrig kan fixa AIn.
det verkar som att den enda anledningen till att det finns bilar i trafiken är för att hindra en från att köra.
likaså i vice city och gta3.
tar man vice city tex,man kommer och kör på den där långsträckan(vid alla villorna) och rätt som det är så dyker det upp en bil framför en vid en av infarterna.skulle jag bromsa så skulle också den bilen bromsa,skulle jag gasa på så skulle den bilen också gasa på,allt för att göra så att det blir en krock.
i san andreas är det nästan ännu värre,kommer jag och kör på motorvägen i full fart,så kan en bil helt plötsligt byta fil och sen blir det en krock(bara ett av flera exempel).

spelet är kanon,men AIn i trafiken och den klumpiga och enligt mej,sämre än vice city styrningen,gör att spelet inte blir nått "game of the genre" precis.Stör mig också något åt helvete på det, att "minnet" på de andra "individens" placering är så dåligt stör jag mig också på.

BajareN
2005-06-12, 15:18
Har bara spelet det ett kort tag, men det är helt ok. Jag har däremot inte hittat till gymmet! *grr27*

Where is it?

King Grub
2005-06-12, 15:21
Har bara spelet det ett kort tag, men det är helt ok. Jag har däremot inte hittat till gymmet! *grr27*

Where is it?

Du måste få ett telefonsamtal från en vän som tycker att du är för spinkig för nästa uppdrag först. Han berättar var gymmet ligger, och då dyker ikonen upp på kartan. Innan dess är där stängt.

Jishuku
2005-06-12, 15:22
Har bara spelet det ett kort tag, men det är helt ok. Jag har däremot inte hittat till gymmet! *grr27*

Where is it?

Efter några uppdrag så får du tillgång till gymmet. Dom kommer snacka om att du är för spinkig och behöver skaffa dig en gangsta-fysik. *flex*
Såå kul om det kom en bodybuilding mod som gjorde tränings delen större. :cool:

King Grub
2005-06-12, 15:22
^^^ http://www.raceworldnc.com/categories/racecals/products/images/raceworldnc_big_1794_32776766.gif

kimonque
2005-06-12, 15:54
foooo shooo, niggah!


riktigt kul spel *flex*

Jishuku
2005-06-12, 17:33
^^^ http://www.raceworldnc.com/categories/racecals/products/images/raceworldnc_big_1794_32776766.gif

woho! jag svarade före Grub. Nu kan jag dö lycklig. :thumbup: *rolleyes*

King Grub
2005-06-12, 17:36
Det gjorde du ju inte; det var jag som svarade först. *slap* ;)

Jishuku
2005-06-12, 17:48
Det gjorde du ju inte; det var jag som svarade först. *slap* ;)

gah.. jag är nog lite trött tror jag.. *screwy*

mini_Arnold
2005-07-01, 20:31
Yo, en nötknakare för er som är insatta i spelet gta:sa:
Jag har kommit till en ny stad där jag gör uppdrag åt en "pimp/clubowner" som är markerat med en blåaktig döskalle på kartan och ett av dessa uppdrag utspelar sig på flygplatsen och efter att ha utfört uppdraget så ska jag köra till en röd markering på väg ut från flygplatsen men när jag gjort det så försvinner den röda ringen på vägen men på kartan blir det en gul fyrkantig prick sen händer inget mer.

Lösning på detta?
Mvh

mangemani
2005-07-01, 21:07
spelet är roande.
en sak som är rätt så intressant är om man läser storym om spelen.
san andreas var tiden FÖRE gta3 tex.
ni kanske vet om den där psycho tjejen som bor upp i bergen som man blir ihop med men som sen dumpar en för en annan kille,den tjejen är den som skjuter ner en i gta3 i bankrånet och killen som hon blir ihop med är just den killen från gta3 som man får spela som.

när man har vunnigt ett race mot henne och gta3 killen så säger dom att dom ska flytta till liberty city.

annars så är spelet som sagt roande,älskar att springa runt med silence pistol och skjuta head shoot på folk.

Fartman
2005-07-01, 21:31
spelet är roande.
en sak som är rätt så intressant är om man läser storym om spelen.
san andreas var tiden FÖRE gta3 tex.
ni kanske vet om den där psycho tjejen som bor upp i bergen som man blir ihop med men som sen dumpar en för en annan kille,den tjejen är den som skjuter ner en i gta3 i bankrånet och killen som hon blir ihop med är just den killen från gta3 som man får spela som.

när man har vunnigt ett race mot henne och gta3 killen så säger dom att dom ska flytta till liberty city.

annars så är spelet som sagt roande,älskar att springa runt med silence pistol och skjuta head shoot på folk.

fan, har noterat att hennes nya snubbe var han från Gta3 men har fan aldrig tänklt på att det var FÖRE som man träffade catalina! hon är förövrigt jåävligt jobbig med sina jävla samtal på mobben...

Hur många har "varvat skien nù? (dvs klarat ut storyn så man kommer till eftertexterna)

Kråckodilen
2005-07-01, 21:50
Yo, en nötknakare för er som är insatta i spelet gta:sa:
Jag har kommit till en ny stad där jag gör uppdrag åt en "pimp/clubowner" som är markerat med en blåaktig döskalle på kartan och ett av dessa uppdrag utspelar sig på flygplatsen och efter att ha utfört uppdraget så ska jag köra till en röd markering på väg ut från flygplatsen men när jag gjort det så försvinner den röda ringen på vägen men på kartan blir det en gul fyrkantig prick sen händer inget mer.

Lösning på detta?
Mvh

Är det inte efter det man ska lackera om kärran? Dvs lackfirman är markerad med fyrkanten... Eller du kanske menar att du inte får direktiv om vad som är nsäta steg? *trööött* *rolleyes*

kimonque
2005-07-01, 22:16
fan, har noterat att hennes nya snubbe var han från Gta3 men har fan aldrig tänklt på att det var FÖRE som man träffade catalina! hon är förövrigt jåävligt jobbig med sina jävla samtal på mobben...

Hur många har "varvat skien nù? (dvs klarat ut storyn så man kommer till eftertexterna)

klarade ut det efter 25h speltid, ca 6 dagar efter jag fått spelet :(

- ante
2005-07-02, 01:47
Efter 10 försök på sista uppdraget fixade jag skiten :D
(datorn laggade jan-banan pga röken)

mini_Arnold
2005-07-02, 14:02
Yo, en nötknakare för er som är insatta i spelet gta:sa:
Jag har kommit till en ny stad där jag gör uppdrag åt en "pimp/clubowner" som är markerat med en blåaktig döskalle på kartan och ett av dessa uppdrag utspelar sig på flygplatsen och efter att ha utfört uppdraget så ska jag köra till en röd markering på väg ut från flygplatsen men när jag gjort det så försvinner den röda ringen på vägen men på kartan blir det en gul fyrkantig prick sen händer inget mer.

Lösning på detta?
Mvh
Quote.. nån?

En sak till, ska det vara så jävla svårt att flyga det lilla flygplanet?

palme
2005-07-02, 14:06
Jag varvade GTA SA för ett par månader sen, men jag har ju PS2 :)

King Grub
2005-07-02, 14:24
Quote.. nån?

En sak till, ska det vara så jävla svårt att flyga det lilla flygplanet?

1. Svårt att säga vad felet är - jag hade inga problem med att inget mer hände.

2. Ja. ;)

mini_Arnold
2005-07-13, 10:27
Hur rekryterar jag mina homies?

Schture
2005-07-13, 10:38
du siktar på dom med ett vapen och trycker "g" eller om det var "h". Sen kan du rekrytera så många du vill, beroende på hur mycke respekt du har.

mini_Arnold
2005-07-13, 11:32
du siktar på dom med ett vapen och trycker "g" eller om det var "h". Sen kan du rekrytera så många du vill, beroende på hur mycke respekt du har.
i has got full respect :D
tack

Fartman
2005-07-13, 16:03
nån som vet någon kärra där man kan trycka in fler än bara 3 homies?

mangemani
2005-07-13, 16:07
nån som vet någon kärra där man kan trycka in fler än bara 3 homies?



en buss?

Baan
2005-07-13, 16:09
har förvisso inte varvat spelet än (inte haft tid köra på en vecka nu :( ) men rekrytera homies känns fan lite överflödigt, bara vara någorlunda taktiskt och ha någorlunda hyffsad arsenal så fixar man fienderna lätt, AIn är ju löjlig i spelet

Schture
2005-07-13, 16:10
nån som vet någon kärra där man kan trycka in fler än bara 3 homies?

inte jag iaf, men du kan ju se här om det finns nån bil som verkar fyllig.

Gta bilar (http://www.gtawh.com/sa/vehicles.php)

Kwon
2005-07-13, 16:14
http://www.gtawh.com/images/sa/car/mrwhoopee.jpg

Fartman
2005-07-13, 16:15
hmmm, måste nog pröva nån av dom riktiga bussarna då

mini_Arnold
2005-07-13, 18:03
har förvisso inte varvat spelet än (inte haft tid köra på en vecka nu :( ) men rekrytera homies känns fan lite överflödigt, bara vara någorlunda taktiskt och ha någorlunda hyffsad arsenal så fixar man fienderna lätt, AIn är ju löjlig i spelet
"homies" rekryteras enbart när uppdrag kräver det.
Dem duger inte till annat än extra måltavlor..

mini_Arnold
2005-07-13, 21:41
Officer Tenpenny is Samuel L. Jackson? :hbang:

Schture
2005-07-13, 23:16
Officer Tenpenny is Samuel L. Jackson? :hbang:

yes

Mikeman
2005-07-13, 23:34
Kungspel!