handdator

Visa fullständig version : När ska jag ta Whey 80?


Johan.P
2005-06-08, 20:38
Tjenare,

Inhandlade mig för någon dag sedan ett "startpaket" bestående av Whey 80, Gainer Pro och kreatin. Problemet jag har är att jag vet inte när jag ska ta de olika kosttillskotten. Har försökte att söka här på forumet om något svar, men inte hittat något. Skulle det redan finnas en tråd om detta så är jag väldigt tacksom om ni länkar.

Gainer Pro förmodar jag är bäst att ta direkt efter träning, men när ska jag ta Whey 80?

Kan jag använda det som en ren proteindrink under dagen för att få i mig protein eller är det meningen att det är ett före och/eller-efter tillskott?

Förstår inte redigt hur jag ska kombinera dessa två produkter under dagen.

Tacksam för alla svar.

Mvh Johan

King Grub
2005-06-08, 20:51
Har du en gainer behöver du egentligen inte Whey-80. Du kan använda det för att komplettera upp proteinmängden i vanliga mål, eller använda det som måltidsprotein i mellanmål eller huvudmål, om du inte orkar eller har tid eller möjlighet att fixa något annat.

Johan.P
2005-06-08, 21:00
Du kan använda det för att komplettera upp proteinmängden i vanliga mål, eller använda det som måltidsprotein i mellanmål eller huvudmål, om du inte orkar eller har tid eller möjlighet att fixa något annat.
Tack ska du ha Grub. :thumbup: Var detta jag ville ha klartecken från någon mer insatt ifall det gick bra och göra så. Blev bara lite "osäker" när det stod snabba protein.

Har du en gainer behöver du egentligen inte Whey-80.
Ska ha detta i åtanke nästa gång jag inhandlar mina kosttillskott då.

King Grub
2005-06-08, 21:03
Långsamt protein är bättre som måltidsprotein och ger bättre proteinbalans, men det är ingen katastrof att göra som föreslaget, om du tycker det är smidigt. Tillsammans med protein och fett sker aminosyreutsöndringen från vassle långsammare och proteinet blir med "anabolt".

Johan.P
2005-06-08, 21:13
Tillsammans med protein och fett sker aminosyreutsöndringen från vassle långsammare och proteinet blir med "anabolt".
Tack för de visdoms-orden. Ska ha detta i åtanke när jag fixar till "drinken" på kvällen innan jobbet.

Tack även för de snabba svaren och ha en fortsatt trevlig kväll!

Mvh Johan

replay
2005-06-09, 17:58
Exemplarisk tråd, sakliga frågor, bra svar och trevligt avslutande, man blir tårögd :thumbup:

SE7EN
2005-06-11, 21:22
Hur blir det om man tar en skopa Oboy till sin Gainer för smakens skull? Jag har vanilj Gainer o brukar ta till lite Oboy och det blir supergott, lite kolasmak!

tp_88
2005-06-11, 22:41
Hur blir det om man tar en skopa Oboy till sin Gainer för smakens skull? Jag har vanilj Gainer o brukar ta till lite Oboy och det blir supergott, lite kolasmak!
Beror ju på hur stor "skopan" är, är det bara lite grann gör det väl ingenting, men mig veterligt är Oboy gjort på vanligt socker, som har betydligt lägre GI än Dextro/Malto, det kommer därför sega ner gainern.

phillimon
2005-06-14, 15:20
Tänkte spinna vidare lite på frågorna i den här tråden, hoppas ingen tar illa upp... Eftersom jag nyss märkte att både mitt protein och kreatin har gått ut så blir det till att handla nya grejer. Frågan är nu vad ni tycker jag ska köpa. Kreatin är väll ganska givet antar jag men ska jag t ex köpa en burk proteinpulver eller gainers? Eller kanske både och? Har redan ett paket dextro pur hemma om det nu kan vara till någon nytta... Jag är iaf 1,75 lång och väger ca 70 kg tränar styrka 4-5 dagar i veckan och ibland löpning. Målet med min träning är inte att bli någon jätte biff utan jag vill snarare vara smal och muskulös :em:

aliquis
2005-07-07, 22:31
Beror ju på hur stor "skopan" är, är det bara lite grann gör det väl ingenting, men mig veterligt är Oboy gjort på vanligt socker, som har betydligt lägre GI än Dextro/Malto, det kommer därför sega ner gainern.
Nej? Genomsnitts-GI för kolhydraterna kommer sjunka, men de som är snabba är väl ändå snabba?
Och kakao höjer ju insulinutsöndringen/gi har jag för mig? Och choklad höjer insulinkänsligheten?
Så det e nog lugnt, ta oboyen om du gillar det.

tp_88
2005-07-08, 11:45
Nej? Genomsnitts-GI för kolhydraterna kommer sjunka, men de som är snabba är väl ändå snabba?
Och kakao höjer ju insulinutsöndringen/gi har jag för mig? Och choklad höjer insulinkänsligheten?
Så det e nog lugnt, ta oboyen om du gillar det.
Inte så jag menade. Men ska du ta stora mängder O'boy så får du ju troligtvis dra ner på maltot/dextrot, om du inte vill ha enorma mängder carbs. Således finns det inte nog med snabba. Så jag menade.