handdator

Visa fullständig version : Sommarjobb


obesogen
2005-06-08, 20:03
Hej hopp! Jag har nu långt sommarlov mellan terminerna på unversitetet. Jag har sökt en massa jobb, både jobb som utannonserats men även på massor med företag som jag kunnat komma på. Har även hört mig för bland släkt och vänner. Det har dock inte gett resultat och nu börjar min uppfinningsrikedom sina.
Det här inlägget är egentligen bara ett hopp om att någon skulle kunna ge lite tips om vad jag skulle kunna söka. Allt i storstockholmsområdet är aktuellt. Behöver lite nya ideér! Tack på förhand.

emmzan
2005-06-08, 20:04
Vad kan du INTE tänka dig jobba med?

Äldrevård är alltid möjligt att få jobb inom, kör nattjobb så är betalningen inte lika värdelös som dagjobb.

andeN.
2005-06-08, 20:05
Jobba lite som väktare i sommar, utannonseras sådana jobb hela tiden.

Myten
2005-06-08, 20:06
Jobba lite som väktare i sommar, utannonseras sådana jobb hela tiden.


Är han tillräckligt grov? :D

andeN.
2005-06-08, 20:12
hehe, det är frågan ;)

Men jag har nog sett väldigt små och smala väktare också *screwy*

Myten
2005-06-08, 20:14
hehe, det är frågan ;)

Men jag har nog sett väldigt små och smala väktare också *screwy*


För att inte tala om feta!

andeN.
2005-06-08, 20:15
Haha joo :D

ArooN
2005-06-08, 21:33
Hej!


Vet inte vad du har för krav, och hur fin i kanten du är :D
Men sök jobb på entrepenadföretag eller vad det heter.
De som håller ordning på rabatter, klipper gräs, krattar löv osv.
Brukar vara lite tungt men hyffsat betalt!
Annars brukar väl posten alltid behöva hjälp?
Min kompis fick jobb direkt över telefon i 7 veckor när han ringde dit!
Som sagt, jobb finns beror på hur mycket man vill slita.

Lycka till!

//Andreas

Tolkia
2005-06-08, 21:44
Tja - vad sägs som vården, omsorgen, vården, eller omsorgen? Om du är "fin i kanten" som någon skrev, eller äckelmagad, kan jag avslöja att det inte är hälften ås hemskt som folk säger - i synnerhet inte de som inte jobbat där själva men känner någon som känner någon som har gjort det.

obesogen
2005-06-08, 23:43
tack för alla snälla svar!
Äldrevården är egentligen det ända jag INTE vill jobba med, har gjort det tidigare och det är inte min grej. Posten har jag ringt till flera gånger, dom har folk så det räcker. Jobba ute och klippa gräs o dylikt vore grymt och det har jag tänkt på men faktiskt inte tagit tag i, tack för det tipset! Väktartjänst har jag sökt, jag har redan väktarutbildning steg 1+2 som jag fick genom lumpen för två år sedan men har inte jobbat som det. Har inte någon lust att jobba som butikskontrollant, i tunnelbanan eller med värdetransport men kan tänka mig andra tjänster typ rondering och bevakning, har sökt flera sådana jobb men inte fått något :(

JJ
2005-06-09, 08:00
Butiker brukar behöva folk, annars ring typ Fortum eller liknande, lite "gräva kabeljobb" finns ibland.

Myten
2005-06-09, 11:22
Sopgubbe?

ArooN
2005-06-09, 12:44
tack för alla snälla svar!
....jobba ute och klippa gräs o dylikt vore grymt och det har jag tänkt på men faktiskt inte tagit tag i, tack för det tipset!
:thumbup:

Biceps
2005-06-09, 13:36
Känns som att du är lite sent ute

obesogen
2005-06-09, 15:32
Känns som att du är lite sent ute

Jo tack jag är väl medveten om det.

Bjorne
2005-06-09, 15:39
Gå till stora och små företag som håller på inom byggindustrin, byggs så jäkla mycket i dagsläget och brist på personal är ett faktum, även om du inte kan ett piss om det, så finns det alltid uppgifter som en vanlig person klarar av. Jag fick jobb direkt, jag frågade inte ens, utan blev tillfrågad :p