handdator

Visa fullständig version : Nu?


Whey
2005-06-08, 17:53
Undrade bara hur utvecklingen gått det senaste halvåret, några nya banbrytande forskningsresultat eller trevliga metoder som uppmärksammats?

Exempel 1: Jag brukar köra varje set till failure, sen kom någon och sade att det inte var särskilt bra, men denne någon var inte någon jag lyssnar särskilt mycket på så jag kör fortfarande varje set till failure. Är det bra eller dåligt eller varken eller?

Exempel 2: Jag tränar enbart en eller två muskelgrupper varje pass, så att varje muskelgrupp tränas en gång per vecka. Någonstans tror jag mig ha sett att rätt många förespråkar att träna varje oftare, men göra färre set och reps. Finns det något som talar mer för det ena eller det andra?

Exempel 3: Hur är det med konditionsträning, intesivt kontra lågintensivt e.t.c. En mix är ju alltid bäst, men är det fortfarande samma fördelar som finns kvar med båda sätten eller har något nytt uppmärksammats?

Fler exempel kommer jag inte på nu, gör ni det så är det bara att skriva om det!

Slutligen, har det kommit någon officiell komplett II lista än?

/Whey

PS. Skriver detta inlägg framför allt eftersom jag inte läst något inom ämnet på länge, och det kan vara lite klurigt att hitta vad man söker...

JoelR
2005-06-08, 20:04
Det är ganska många ämnen du tar upp.
Vet inte om sök funktionen funkar, men annars testa att sök, det har nog skrivits en hel del!

Sheogorath
2005-06-08, 20:06
Jag tycker du verkar träna på ett mycket sunt sätt. Det du ska hålla ögonen på är som alltid dina styrkeökningar, eftersom detta är det enda du på kort sikt kan approximera till massaökningar.