handdator

Visa fullständig version : Träningsfrågor


mmartin
2005-06-08, 16:33
Hej!

Har en tjejkompis som har lite bekymmer jag inte riktigt själv vill lösa utan att höra olika tips!

Hon anser sig ha får små vader och lår och vill då ha större sådana samtidigt hon vill ha väck en "liten" bula på magen, är alltså smal men det putar ut en aning just vid magen...

Detta är 2 olika sorters problem, det vet jag. Om man börjar med angående större vader&lår så vet jag ju att det går antingen med muskler eller fett, och hon föredrar naturligtvis muskler... Så nästa bekymmer är att trots hon mår dåligt över detta (anledningen att jag tar upp det här) så lär hon inte besöka nått gym.. Min tanke är att ge tips om träning hemma för dessa muskelgrupper på kanske 2 ggr i veckan, det kan vara en smidig lösning antar jag- men vad för övningar kan rekomenderas? och hur mkt?
Mycket tacksam för svar, och NEJ detta gäller faktiskt inte mig personligen tror mig ha bra kolla på träning&kost men vid specifika problem så blir man ändå osäker och vill gärna kolla upp problem...

Angående "magknölen" så är det väl en dåligt balanserad insulinnivå om jag förstått grubb rätt? dvs ska mat skötas med bättre koll på just vad hon äter? är det korrekt?

tacksam för svar och hjälp/

King Grub
2005-06-08, 16:58
Angående "magknölen" så är det väl en dåligt balanserad insulinnivå om jag förstått grubb rätt? dvs ska mat skötas med bättre koll på just vad hon äter? är det korrekt?

Du tror inte det bara är lite underhudsfett? Jag tror det är betydligt troligare än insulinresistens och metabola syndrom...

En normal mage putar ut lite i avslappnat tillstånd. Dom inre organen tar plats. Det är väldigt få förunnat att ha en platt mage utan att dra in den.

Tolkia
2005-06-08, 21:37
En postpubertal tjej har dessutom en extra liten "bulle" på nedre delen av magen som killar inte har - en liten hormondepå, något förenklat. Att banta bort den är inte lätt - och inte att rekommendera.

mmartin
2005-06-09, 08:34
ok, tack för svaren!


Hur rekomenderar man till att få större just, lår och vader? träna dem antagligen, vad kan man rekomendera för nybörjar varianter till träning för hemmaträning?

mvh

Herkulez
2005-06-09, 08:37
hon kan ju fylla 2st dunkar med valfri volym och köra utfall medans hon håller dom efter sidan för benvolym.

Pez
2005-06-09, 13:26
Herks ide är bra.
Annars sissysquats kanske?
Finnen går ju att köra hemma med ett skärp, men det är nog lite överkurs...

Stående vadpress på en fot ger ju dubbla belastningen.. en fast kant/förhöjning att stå på och nåt att hålla balansen med är allt som behövs.