handdator

Visa fullständig version : kosttillskott orsaka hudproblem?


susdrik
2005-06-08, 11:58
Vi är fundersamma....
Både jag och min flickvän tränar med glädje och regelbundet,vi äter även kosttillskott i form av Twinlab´s Super Mass Fuel och Twinlab´s Triple Whey Fuel.
Finnar dyker upp när vi äter kostillskotten och upphör när vi inte äter; beror det på märket och vad är i så fall bättre???
Vi är enormt tacksamma för tips och råd.......som leder till fina ansikten!
/Fredrik och Susanna :confused:

MyungChul
2005-06-08, 13:51
Jag antar att ni tvättar er och så. Jag har då inte haft problem med fairings produkter iallafall, det är väl ungefär det jag kan uttala mig om.

zonecapone
2005-06-08, 13:53
kAN VARA NÅGOT NI EJ TÅL I PRODUKTEN..
Prova att byta märke ett tag..
Jag har dock märkt att tränar man extra hårt vilket många speciellt nybörjare gör då de börjar att äta tillskott så stressar man systemet & man får lättare finnar etc..

Just my 50cent..

ZONE

Davil
2005-06-08, 14:14
Vi är fundersamma....
Både jag och min flickvän tränar med glädje och regelbundet,vi äter även kosttillskott i form av Twinlab´s Super Mass Fuel och Twinlab´s Triple Whey Fuel.
Finnar dyker upp när vi äter kostillskotten och upphör när vi inte äter; beror det på märket och vad är i så fall bättre???
Vi är enormt tacksamma för tips och råd.......som leder till fina ansikten!
/Fredrik och Susanna :confused:

Prova med ett annat märke. Om inte finnarna försvinner så har ni iaf besparat en del pengar eftersom andra märken är mer prisvärda än just Twinlabs produkter.

Jag har själv fått endel finnar efter att ha börjar styrketräna men finnarna fick jag innan jag började med att dricka gainers.

mvh.

johnnytex
2005-06-08, 14:41
Om man har anlag för finnar så kan det absolut spela roll om man trycker i sig illsnabba kolisar och chock-höjer insulin nivåerna. Detta triggar talgproduktionen vilket leder till tilltäppta porer ---> finnar. Många hävdar det inte finns studier som stödjer att vårt matintag påverkar akne, men det är f** bullshit. Det finns hur mkt empiriska studier som helst.

Det skulle även kunna vara kreatinet som gör det. Om jag inte är helt ute och cyklar så innehåller Twinlabs SMF kreatin?

Fettecke
2005-06-08, 15:26
Vi är fundersamma....
Både jag och min flickvän tränar med glädje och regelbundet,vi äter även kosttillskott i form av Twinlab´s Super Mass Fuel och Twinlab´s Triple Whey Fuel.
Finnar dyker upp när vi äter kostillskotten och upphör när vi inte äter; beror det på märket och vad är i så fall bättre???
Vi är enormt tacksamma för tips och råd.......som leder till fina ansikten!
/Fredrik och Susanna :confused:

jag tippar också på att byta märke, eller byta smak...
jag vet att choklad kan ge finnar i viss mån på en liten grupp människor...

twinlab är ju svindyr i jämnförelse med andra märken, som fungerar lika bra... Fairing, Eiselt, Optimum nutrition osv...

johnnytex
2005-06-08, 15:28
Man kanske ska tänka om ni ökat träningsmängden oxå när ni börjat med tillskotten? Kan vara det oxå.

JAM
2005-06-09, 00:07
Vi är fundersamma....
Både jag och min flickvän tränar med glädje och regelbundet,vi äter även kosttillskott i form av Twinlab´s Super Mass Fuel och Twinlab´s Triple Whey Fuel.
Finnar dyker upp när vi äter kostillskotten och upphör när vi inte äter; beror det på märket och vad är i så fall bättre???
Vi är enormt tacksamma för tips och råd.......som leder till fina ansikten!
/Fredrik och Susanna :confused:
Stämmer in i byt-märke-kören. :)

Förresten, tänkte ni på "Fredanna" eller bara "Franna" vid registreringen?
(Nä, nu är jag trött.)

Markus H
2005-06-10, 20:43
Jag stämmer in i kören som tror att det är pga den ökade träningen inte just Twinlabs produkter, om ni inte skulle vara állergiska då vill säga. Jag har själv lätt att få finnar och fick inte det minsta höjningar av Twinlab Super Gainers Fuel (år den i ett halvår.)