Visa fullständig version : Kycklingskinn
Chandler
2005-06-08, 10:08
Allt vad viktväktare heter pillar ju bort skinnet, men hur illa är det riktigt? Kollade just i slv's tabeller och fettinnehållet stiger ju minst sagt markant med skinnet, men det kan ju inte handla om många gram skinn på t.ex. ett normalstort kycklinglår? Vad kan det tänkas väga; 20 gram? Vet någon vad energiinnehållet i enbart skinnet är förresten?
martin_vbg
2005-06-08, 10:15
Allt vad viktväktare heter pillar ju bort skinnet, men hur illa är det riktigt? Kollade just i slv's tabeller och fettinnehållet stiger ju minst sagt markant med skinnet, men det kan ju inte handla om många gram skinn på t.ex. ett normalstort kycklinglår? Vad kan det tänkas väga; 20 gram? Vet någon vad energiinnehållet i enbart skinnet är förresten?
Skulle aldrig få för mig att ta bort det, mumma... :eating:
King Grub
2005-06-08, 11:26
Vad kan det tänkas väga; 20 gram? Vet någon vad energiinnehållet i enbart skinnet är förresten?
Titta i tabellen på livsmedlet med skinn och livsmedlet utan skinn. Jämför.
Chandler
2005-06-08, 11:55
Titta i tabellen på livsmedlet med skinn och livsmedlet utan skinn. Jämför.
Ehrm, jag är trött eller så vill jag bara inte inse hur mycket fett kyckling riktigt innehåller om man vill ha skinnet..
Tycker man att smakförsämringen blir för stor helt utan skinn kan man ju lämna skinnet kvar på de kyckling delar som har mindre underhudsfett (t.ex. bröstskinnet) och rensa bort fettdepåerna (t.ex. halsskinnet och gumpen). Tittar man efter syns det nog rätt bra vilket skinn som är "bättre" och vilket som är "sämre".
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.