handdator

Visa fullständig version : Efterlysning


JJ
2005-06-07, 20:49
Ful äcklig pundare som snott min tjejs cykel sökes, död eller levande. Cykeln stals mitt på dagen trots att den är 8 år gammal, var fastlåst med 2 lås och stod på vår innergård. Jag har letat 1 timme bland Hornstull pundare och säkert sett 10 stulna cyklar, men inte hennes. Framhjul saknas. Tips mottages med största tacksamhet.
*grr*

Pudzianovski
2005-06-07, 20:54
Ful äcklig pundare som snott min tjejs cykel sökes, död eller levande. Cykeln stals mitt på dagen trots att den är 8 år gammal, var fastlåst med 2 lås och stod på vår innergård. Jag har letat 1 timme bland Hornstull pundare och säkert sett 10 stulna cyklar, men inte hennes. Framhjul saknas. Tips mottages med största tacksamhet.
*grr*

Såg ni den misstänkte?

Vad ska du göra med de misstänkte om han/hon är död?

Pez
2005-06-07, 20:55
Ful äcklig pundare som snott min tjejs cykel sökes, död eller levande. Cykeln stals mitt på dagen trots att den är 8 år gammal, var fastlåst med 2 lås och stod på vår innergård. Jag har letat 1 timme bland Hornstull pundare och säkert sett 10 stulna cyklar, men inte hennes. Framhjul saknas. Tips mottages med största tacksamhet.
*grr*
Om du hittar han, se till att skaka av kräket mina 10 par kallingar han var här och snodde i höstas...

JJ
2005-06-07, 20:55
Såg ni den misstänkte?

Nej.

Vad ska du göra med de misstänkte om han/hon är död?
Spika upp honom på Högalidkyrkans port.

Pudzianovski
2005-06-07, 20:58
Då behöver det alltså inte vara en ful äcklig pundare folk ska leta efter.

JJ
2005-06-07, 20:59
Om du hittar han, se till att skaka av kräket mina 10 par kallingar han var här och snodde i höstas...

Måste vara samma snubbe, det var därför han lämnade sadeln, han sitter mjukt ändå.
Edit alltså: Cykeln saknar sadel, den låg på marken bredvid :confused:

JJ
2005-06-07, 21:01
Då behöver det alltså inte vara en ful äcklig pundare folk ska leta efter.

Det är garanterat ingen professionell cykeltjuv ivarjefall.

Allan
2005-06-07, 21:01
Det bor jäääävligt skumt folk vid Danviksklippan har jag hört.... *innocent*


allan

mela
2005-06-07, 21:02
*klura* Jag kan gå ner ochkolla i Säveån, finns många cyklar där i?

JJ
2005-06-07, 21:05
*klura* Jag kan gå ner ochkolla i Säveån, finns många cyklar där i?

Det vore schysst, glöm inte flytväst.

s_himself
2005-06-07, 21:06
Om du hittar han, se till att skaka av kräket mina 10 par kallingar han var här och snodde i höstas...


Hahaha.. fan va roligt när du berätta om det :laugh:

mela
2005-06-07, 21:06
Det vore schysst, glöm inte flytväst.

Ligger mest badkar däri.. :/
Några kundvagnar med.

Griip
2005-06-07, 22:08
det var jag, flåt.

Frazze
2005-06-07, 22:12
helt ärligt står det en cykel utan framhjul på viadukten över söderallén, rosenlundsgatan, vid fitnessköket (jobbar på netto alldeles brevid och pratade precis idag om att börja cykla till jobbet, men kom tillsammans med en arbetspolare fram till att cykeln knappast skulle få stå kvar)Fast jag tror det var fastlåst. Jaja, så är det

MacLeod
2005-06-07, 22:43
Haha. Jag gick faktiskt förbi runt Danviksklippan igår på nattpromenad..

Pewiuu
2005-06-07, 22:46
Jag har en polare som bor där omkring som brukar sno gamla cyklar. Kanske var det han?

Pez
2005-06-07, 22:48
helt ärligt står det en cykel utan framhjul på viadukten över söderallén, rosenlundsgatan, vid fitnessköket (jobbar på netto alldeles brevid och pratade precis idag om att börja cykla till jobbet, men kom tillsammans med en arbetspolare fram till att cykeln knappast skulle få stå kvar)Fast jag tror det var fastlåst. Jaja, så är det
Inga kallingar?

WHITEFOLKS
2005-06-07, 22:57
Kanske var dina kallingar som låg kvar i tvättstugan häromdagen, snobbentryck på de. Känns det igen? ;)

Pewiuu
2005-06-07, 23:00
Kanske var dina kallingar som låg kvar i tvättstugan häromdagen, snobbentryck på de. Känns det igen? ;)
Vafan, ja har kallingar me snobbentryck!

MacLeod
2005-06-07, 23:12
Jag skrev fel. Jag gick runt Skinnarviksberget, även kallat bögberget.
Passade på att besöka helikopterplattan i gamla stan oxå för att kanske få se lite skins fira nationaldagen, men det var helt tomt!
Inget är sig likt..

Frazze
2005-06-08, 00:06
Inga kallingar?
Om diskussionen om huruvida jag borde börja med underkläder på jobbet skulle uppstå ska jag hålla mig uppmärksam även på den punkten.

JJ
2005-06-08, 07:49
helt ärligt står det en cykel utan framhjul på viadukten över söderallén, rosenlundsgatan, vid fitnessköket (jobbar på netto alldeles brevid och pratade precis idag om att börja cykla till jobbet, men kom tillsammans med en arbetspolare fram till att cykeln knappast skulle få stå kvar)Fast jag tror det var fastlåst. Jaja, så är det

Hur såg den ut, minns du det? Inte för att jag tror det är den, men man vet ju aldrig. Tydligen var det fler cyklar som blev snodda, grannens gubbcykel från tidigt 80-tal var tydligen värt risken att sno. Kanske får utöka efterlysningen till att även gälla fula, äckliga snorungar?

Frazze
2005-06-08, 11:21
Hur såg den ut, minns du det? Inte för att jag tror det är den, men man vet ju aldrig. Tydligen var det fler cyklar som blev snodda, grannens gubbcykel från tidigt 80-tal var tydligen värt risken att sno. Kanske får utöka efterlysningen till att även gälla fula, äckliga snorungar?
Jag tror den var gul. Mountainbikeliknande.

JJ
2005-06-08, 11:43
Jag tror den var gul. Mountainbikeliknande.
Ok, tack. Det var inte den.

J_Hells
2005-06-08, 12:07
... var fastlåst med 2 lås och stod på vår innergård...

Ett tips: Lås inte bara cykeln. Lås fast cykeln i något lämpligt objekt med ramen. Det kvittar hur starkt du lås du än har, kan dom bära bort cykeln fixar dom låset med verktyg utan problem i en verkstad.

JJ
2005-06-08, 12:17
Ett tips: Lås inte bara cykeln. Lås fast cykeln i något lämpligt objekt med ramen. Det kvittar hur starkt du lås du än har, kan dom bära bort cykeln fixar dom låset med verktyg utan problem i en verkstad.

Den var fastlåst med båda låsen i cykelstället, tyvärr var ramen fastlåst med det sämre låset. Kvinnor. Men vem kunde tro att någon tar en sån risk för en cykel som kanske är värd en tusenlapp på sin höjd? Man måste ha portkoden, jobba med låsen framför ett dussintal lägenheter, bära ut cykeln utan hjul förbi en liten affär som tillhör föreningen rakt ut på högalidsgatan. Fast folk reagerar väl inte.

Herkulez
2005-06-08, 12:19
Kolla om nån på bilden är din.

http://flina.se/jokepics/29.jpg

JJ
2005-06-08, 12:23
Kolla om nån på bilden är din.


Haha, ser ut som Uppsala.

JAM
2005-06-08, 12:53
Framhjul saknas.Jag gissar att han inte cyklade iväg på den i alla fall. :)