handdator

Visa fullständig version : Ännu ett träningsprogram


phillimon
2005-06-07, 18:36
Har gjort ett litet program för mitt gymmande i sommar. Skulle vara trevligt med lite kommentarer.

Kommer köra 5 set på varje övning och mellan 6-8 reps. Jag vet att jag inte har med några ben övningar med det beror på att jag får den träningen på annat sätt.

Måndag: Bröst
Bänkpress
Sne bänkpress
Flyes
Cable cross
Cable cross i pyramid

Tisdag: Mage/Rygg
Marklyft
Rodd
Crunches med vikt
Sne crunches med vikt
Hängande eller liggande benlyft

Onsdag: Triceps
Liggande med stång
Smal bänkpress
Hantel över huvudet
Dips
Cable extention i pyramid

Torsdag: Biceps
Stång curl
Hantel curl
Koncentrations curl eller sittande curl
pull ups
Cable curl i pyramid

Fredag: Axlar
Press bakom nacke i smith
Stående militärpress
Drag till hakan
Hantellyft åt sidan
Baksida axel i cable i pyramid

sunkan
2005-06-07, 18:40
skum fördelning på övningar på olika muskler. Rygg och ben kan ha många övningar medans biceps inte behöver så många övningar. Du ska inte köra chins på ryggdagen då det är en ryggövning? Eller menar du pull-ups?

phillimon
2005-06-07, 20:35
Ska jag ändra om så att jag t ex kör axlar och biceps samma dag och bröst triceps samma... Och sen lägga in mer rygg övningar?

Allan
2005-06-07, 20:39
Mer info tack. Vikt längd erfarenhet målsättning ålder skador....Spontant sett tycker jag att det är för mycket. Du kan inte lura halva kroppen att den får vila, bara för att du kör den andra halvan. Man ska kunna träna inihelvete hårt för att kunna dra nytta av den icke-vilan....
Kolla i Best of...finns jättebra program där som passar de flesta.


Edit//Man får benträning av benträning. Du får inte benträning av att lira fotboll eller friidrott eller hockey. Benträning är nåt annat - och viktigare än du tror!


allan

mini
2005-06-07, 20:40
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555

phillimon
2005-06-07, 20:47
Jag har tränat i ca 3 år... Har ledighet nu unders sommaren och därför tid att köra femdagars program. Jag kanske framstår mer ovetande än vad jag är ;)

Är i alla fall 1,75 lång och väger ca 70 kg. Är beredd att satsa hårt på träningen under sommaren. Ska kolla igenom best of trådarna men skulle uppskatta lite tips på fem eller fyra dagars program.

pellepedal
2005-06-08, 07:57
Allan: :thumbup: