handdator

Visa fullständig version : Tatuering-ingen träning?


Kikki
2005-06-07, 16:19
Hur är det när man är nytatuerad,bör man avstå från träning då? Isåfall är det för att det gör ont eller är det nåt medicinskt skäl?
Såg nåt om tatueringar i en annan tråd och började undra eftersom jag ska göra en till på fredag.

Jesper
2005-06-07, 16:37
Hur är det när man är nytatuerad,bör man avstå från träning då? Isåfall är det för att det gör ont eller är det nåt medicinskt skäl?
Såg nåt om tatueringar i en annan tråd och började undra eftersom jag ska göra en till på fredag.

det är en myt tror jag, jag gjorde en stoor tatuering för ett par veckor sen och tatueraren sa inget om träning så jag tränade på och det gick ju bra=) kanske inte är så skönt att träna precis samma dag eller dagen efter bara eftersom du kommer vara rätt öm och så?

en annan myt är att man inte får dricka efteråt på ett par veckor men det stämmer ju inte heller=)

mela
2005-06-07, 16:41
Man ska inte träna första veckan för att tatueringen ska läka bra.
Det är ju en skada på kroppen och får kroppen inte läka ordentligt så
kan tatueringen bli helt värdelös eller så kan du få en infektion.

Samma med alkohol. Du ska inte dricka 24h och 24h efter för att den
ska läka ordentligt.

Kikki
2005-06-07, 16:44
Tackar :) Det blir ingen träning dagarna efteråt ..ska ha den på handen så jag vill ju inte att den ska läka fel och det kan nog göra rätt ont att hålla fast nåt *s*

Jesper
2005-06-07, 16:45
Samma med alkohol. Du ska inte dricka 24h och 24h efter för att den
ska läka ordentligt.

Enligt han som tatta mig så är det där bara en myt, som någon tatuerare i jag tror det var norrköping börja köra med som sedan spritt sig?

Vad gäller träningen har du säkert rätt=)

mela
2005-06-07, 16:48
Enligt han som tatta mig så är det där bara en myt, som någon tatuerare i jag tror det var norrköping börja köra med som sedan spritt sig?

Vad gäller träningen har du säkert rätt=)

Kroppen är inte i rätt skick när man dricker (som vi alla vet)
Och alkoholen går ut i blodet och kroppen hamnar i obalans
och kämpar sig med alkoholen ist för tattoon.
Man kan likaväl skippa skiten i 2 dygn för att vara säker.
Jag liter rätt så mkt på Heidi Hay.

Jesper
2005-06-07, 16:52
Kroppen är inte i rätt skick när man dricker (som vi alla vet)
Och alkoholen går ut i blodet och kroppen hamnar i obalans
och kämpar sig med alkoholen ist för tattoon.
Man kan likaväl skippa skiten i 2 dygn för att vara säker.
Jag liter rätt så mkt på Heidi Hay.

jo det låter väl troligt, maby you are right :)

Deadlift
2005-06-07, 16:57
Hur är det när man är nytatuerad,bör man avstå från träning då? Isåfall är det för att det gör ont eller är det nåt medicinskt skäl?
Såg nåt om tatueringar i en annan tråd och började undra eftersom jag ska göra en till på fredag.

Jag har väntat bara en dag med träningen när jag gjort mina tatueringar. Smörjer man in den med typ helosansalva med jämna mellanrum så skinnet/såret håller sig mjukt är det ingen fara att träna dagen efter iaf.

Fettecke
2005-06-07, 17:10
har du tatuerat bröstet så e de ju ingen hit att köra bänk då du kanske har träffyta där den nya tatueringen sitter, eller andra övningar som vidrör tatueringen, eller 1 dm runt omkring

jag tatuerade bröstet, inge bänkpress eller nånting sånt mot bröstet på 3 veckor...
flys, peck osv, men inga pressövningar gick ju ganska bra

ha inga åtsittande kläder när du tränar mot den delen av kroppen du tatuerat.

för att vara på den säkra sidan så körde jag toppless 1.5 vecka efter tatueringen... gick på gymmet då så lite folk som möjligt va där :D

mela
2005-06-07, 17:11
jo det låter väl troligt, maby you are right :)

Jag kan ha fel, men varför riskera ?

pellepedal
2005-06-07, 17:12
för att vara på den säkra sidan så körde jag toppless 1.5 vecka efter tatueringen... gick på gymmet då så lite folk som möjligt va där :D

*flex*








*innocent*

Fettecke
2005-06-07, 17:15
*flex*


*innocent*

*fniss fniss* :D

blekfet2
2005-06-07, 17:23
ingen träning närmaste dagarna (7-14 dagar)...tatueringen är som ett enda stort sår typ...

epitaph
2005-06-07, 18:06
passa på att göra tatueringen när du har en vilovecka, dumt att råka sabba något så fint som en tatuering.. :P