handdator

Visa fullständig version : Spelar du poker?


Krokodil
2005-06-07, 16:01
I så fall var och vad har du för nick? Det kan vara kul att veta om man skulle råka stöta på någon av er i nån turnering.

Själv spelar jag mest Texas hold-em på Ladbrokes och kallar mig Tobbe667

rymdrattan
2005-06-07, 18:15
Lirar också texas. Anser mig själv som ganska duktig. Jag har dock väldigt svårt att vinna när potten är väldigt stor. Vilket är enerverande, om jag lyckas lära mig den delen bättre så är jag rejält nöjd.

Brukar vara potleader tills jag gör ett sånt stort misstag nämnligen. Gör aldrig småmisstag av nån anledning. :furious:

blekfet2
2005-06-07, 18:34
haha...sitter på en turnering just u =)

spelar texas på expekt..heter blekfet2

Megatuttarna
2005-06-07, 19:02
Är det några av er som tjänar så bra att ni kan plocka ut en hyfsad månadslön utav det hela? Ni sitter väl och lirar med program som räknar ut oddsen för varje hand?

rymdrattan
2005-06-07, 19:32
Är det några av er som tjänar så bra att ni kan plocka ut en hyfsad månadslön utav det hela? Ni sitter väl och lirar med program som räknar ut oddsen för varje hand?

Givetvis så kör man med riktigt marker och riktiga kort. Mycket mera som
spelar in då än om man kör på internet. Lirar dock inte så ofta för pengar
som gör att det blir ganska falskt spel. Men jag är ganska fattig just nu :em:

30cm
2005-06-07, 19:47
nej

blekfet2
2005-06-07, 19:58
just torskat 200kr...anus

Saga
2005-06-07, 20:10
Spelar Texas på Pacific, mikro limit bara. Går hyfsat bra ibland, är ingen bra spelare egentligen. Det är sambon som är storspelaren här hema. Han är på dom flesta siter. Det har gått ganska bra för honom, levde lite lyxliv i vintras. Men det har lugnat sig lite nu. Det är kul med poker *popcorn*

Schture
2005-06-07, 20:20
Vad finns det för program som kan räkna ut odds och liknande i matcher, poker och annat på internet? namn?

nordland
2005-06-07, 20:37
har lirat några gånger. På ladbrokes under nicket zlatanIgatan..
Var ett tag sen senast. Föredrar att spela på "riktigt" med polarna..

takjens
2005-06-07, 20:37
Texas hold-em på Everestpoker

B-jay
2005-06-07, 20:57
Texas på Multipoker och Unibet under nicket B_jay

TheLoser
2005-06-07, 21:02
Poker spelar med riktiga marker och riktiga kort. Svårare än så är det inte!
Självkalrt så spelar jag poker.

//TheLoser

CZa
2005-06-07, 21:15
haaha! spelar bara poker me polarna på skolan:D

Pdaddy
2005-06-07, 22:13
Expekt här.. nick= Paledaddy :D

Lärde mig nyss att 0.25/0.50 och 0.50/1 $ fixed bord är enormnt vinst bringande..

Kör annars nästan jämt 0.05/0.10 PL bord å lite turneringar å sit and go.

Körde 35 min på ett fixed 25 50 c bord å gick 20$ pluss ..

M

TheSQUAT
2005-06-07, 22:36
Spelar poker sen 7-8 månader....ladbrokes mest.
Efter några månaders lärpenningar har jag kunna casha ut nån tusing var 3:e vecka kanske.... Inga stora pengar alltså men ett litet tillskott till lönen i alla fall. TroutPerra e nicket där...
Tar ju alldeles för mkt tid dock! Skulle man räkna timpenning på det tiden kontra det lilla jag kunna plocka ut är det ju uselt betalt.

sunkan
2005-06-07, 22:38
Nej, jag vill gärna ha mina pengar kvar :cryout:

-GP-
2005-06-07, 23:13
Är det några av er som tjänar så bra att ni kan plocka ut en hyfsad månadslön utav det hela? Ni sitter väl och lirar med program som räknar ut oddsen för varje hand?

Oddsen sitter i huvet!

dared
2005-06-07, 23:22
oddsen har inte så extremt mycket med saken att göra.. finns lätta saker att lära sig så man kan räkna ut det på ett nafs.. det viktigaste är att hitta en spelstil, och kunna få ut så mycket som möjligt av varje hand. dvs spela den på ett sätt så inte motståndarn sätter dig på just den handen. Sedan ska den ju givetvis slå motståndarens hand :)

Tjänar rätt hyffsat ska ha det som jobb i sommar lirar typ NL 400 och 600 mest på b2b-nätverken. 4 bord samtidigt oftast short handed..

fat_joe
2005-06-08, 00:10
drar in ca 9k i månaden, lirar mestadels på expekkt, men har planer att testa party nätverket nångång till veckan... hör rykten om mycket fisk där :D

Jon2
2005-06-08, 00:42
Japp. Lever på pokern och gör det bra :) Dock blir skolan väldigt lidande

Proteus
2005-06-08, 01:57
Japp, började lite lätt med 200kr här och 200kr där efter nyår, sen satte jag in $100 för att få $20 bonus på pacific, tog ut mina $100, och lirade ganska snabbt upp mina $20 till $1100... har nyligen börjat spela på party-nätverket oxå, men ligger +-0 efter att ha lirat bort min $150 bonus jag slet till mej :P

Under den tiden jag tappat $150 bonusen så har jag haft en otrolig neråtswing, förlorar mot folk som sätter sin 2-outare osv i alla de viktiga tillfällena, de få gånger jag har en gnutta flyt och där jag faktiskt vinner en hand som jag var favorit i, så handlar det om små summor och kommer inte i närheten av att väga upp för alla bad-beats jag får ta emot..

Så är nere på en rulle på ungefär $1200, då är $500 av dom pengar som jag satt in.

Ah vad jag längtar till det är min tur att ha en kväll då allt funkar...

Rocco
2005-06-08, 07:29
Har lirat på Party Poker (nick: Divino) i ca 1½ år nu... Gick bra under hösten och vintern då jag kunde casha ut 2-3000 dollar i månaden ungefär. Våren har bjudit på rena berg-och-dalbanan hittills. Har iofs släppt det tidigare lönsamma fixed-limit spelet och satsat en hel del på turneringar.

Edde_1
2005-06-08, 07:52
oddsen har inte så extremt mycket med saken att göra.. finns lätta saker att lära sig så man kan räkna ut det på ett nafs.. det viktigaste är att hitta en spelstil, och kunna få ut så mycket som möjligt av varje hand. dvs spela den på ett sätt så inte motståndarn sätter dig på just den handen. Sedan ska den ju givetvis slå motståndarens hand :)



Håller med.
Jag spelar väldigt tight och det funkar bra på bord med stora insatser, men när man spelar på tex 0,50/1 bord. Så är det så billigt att gå med så då förlorar man ofta mot spelare som sitter fiskar *grr27*

dared
2005-06-08, 14:02
Japp. Lever på pokern och gör det bra :) Dock blir skolan väldigt lidande

hmm jon2 om jag inte missminner mig finns det ngn på b2b alltså 24h eller unibet o dyl som heter något sånt. har jag fel eller kan det vara du?



ps. Ang party så är det ett grymt ställe på sena kvällar.. gillar det inte på dagarna, då gillar jag sidor emd europeer bättre..

rymdrattan
2005-06-08, 14:07
Nån som har testat att fuska?

Jag vet att min bror testade det ett tag och det verkade fungera oehört bra
poängen är då altså att man sitter 3st polare på ett och samma bord. Man
har pal-talk eller nått annat ljudchat program så man hela tiden har koll
på vad sina polare har för kort. Detta gör att man lätt spelat ut dom andra
spelarna.

Calleman
2005-06-08, 14:17
Jag lirar sen två månader på everest, har dragit upp mina 50$ till 1000$, men har alldeles för lite tid att spela. Jobb, sambo och att göra lite mer vettiga saker får allt gå före. Men skoj är det att sätta sig vid borden då tillfälle ges.

Var någon mer som lirade på Everest, men med vilket nick?

Har för övrigt börjat bli lite av en bonushora också, än så länge mest med black jack, men snart även lite poker...men igen...tiden finns inte riktigt.

Urban
2005-06-08, 14:27
jag extraknäcker på pokern jag tog ut 15,000 denna månad.. spelar 5/10 Fixed limit shorthanded

Castro
2005-06-08, 14:34
Jag spelar texas på b2b-nätverket. Har främst lirat under nicket Castroo, men ibland kallar jag mig även för Arnoold (det ger ju respekt :D ). Lirar på låga nivåer men "multitablar" 6-8 shorthanded-bord åt gången så jag gör mig ändå en ganska stabil inkomst.

Castro
2005-06-08, 14:36
Nån som har testat att fuska?

Jag vet att min bror testade det ett tag och det verkade fungera oehört bra
poängen är då altså att man sitter 3st polare på ett och samma bord. Man
har pal-talk eller nått annat ljudchat program så man hela tiden har koll
på vad sina polare har för kort. Detta gör att man lätt spelat ut dom andra
spelarna.

Säg till din brorsa och hans kompisar att ge fan i att fuska. Det är ju stöld!

rymdrattan
2005-06-08, 14:43
Säg till din brorsa och hans kompisar att ge fan i att fuska. Det är ju stöld!

Dom körde aldrig bara med playmoney givetvis...
Men om det är så att det går att fuska lätt och inget kan bevisas
då är det väldigt troligt att många andra gör det också eller hur?

Trevligt att se dig skriva förresten ;)

Castro
2005-06-08, 15:19
Dom körde aldrig bara med playmoney givetvis...
Men om det är så att det går att fuska lätt och inget kan bevisas
då är det väldigt troligt att många andra gör det också eller hur?

Trevligt att se dig skriva förresten ;)

Okej, vad bra. Men de flesta pokersiterna har program som söker efter fuskande spelare dygnet runt. Det kallas collussion och man blir avstängd direkt om man blir påkommen så det är nog minus EV i längden.

Ja, tack detsamma! Och välkommen tillbaka Råttan. :)

z_bumbi
2005-06-08, 15:33
Okej, vad bra. Men de flesta pokersiterna har program som söker efter fuskande spelare dygnet runt. Det kallas collussion och man blir avstängd direkt om man blir påkommen så det är nog minus EV i längden.


Hur ser man om någon fuskar? Självklart om man rensar bordet varje pott så blir det ganska uppenbart men alla spelar olika så en viss förskjutning för att höja oddsen någon procent lär vara svårt att märka?

Själv spelar jag inte då jag vet att jag skulle bli besatt och sen är det kört.

Yankeee
2005-06-08, 15:37
Hur ser man om någon fuskar? Självklart om man rensar bordet varje pott så blir det ganska uppenbart men alla spelar olika så en viss förskjutning för att höja oddsen någon procent lär vara svårt att märka?


T.ex ser man ju i loggarna om x och y gör si och så varje gång z har bra kort. Lite förenklat men du förstår? :)

palme
2005-06-08, 15:43
Spelar inte själv men tjänar en liten slant på det iaf.

z_bumbi
2005-06-08, 15:52
T.ex ser man ju i loggarna om x och y lägger sig varje gång z har bra kort. Lite förenklat men du förstår? :)

Jo jag förstår hur man gör det i teorin men det är ju inte allt för svårt att hålla sig inom rimliga gränser, i det långa loppet ger en pott av 50 också skapligt med pengar och är man tillräckligt många som jobbar tillsammans är det nog väldigt svårt att bevisa ett mönster. Inte kul att vara säkerhetsansvarig där. :)

Ett intressant problem som jag inte tänkt på tidigare.

dared
2005-06-08, 17:07
De har tydligen jäkligt avancerade program som ska upptäcka eventuella fuskare.. Det kanske är svårt att sätta dit någon om det hänt en gång men dem som fuskar eller "spelar ihop" fler än en gång åker nog ofta dit.
Det är skittråkigt med fuskare på real money-borden om det nu finns många.. men det borde vara fängelsestraff på sånt. Som Castro sa är det stöld. Tyvärr verkar det ju vara som om rätt många får sina konton avstängda som inte har fuskat heller, sidorna blir lite för vaksamma och rent av tar spelares pengar som inte fuskat.. Va ju en lång tråd på ett svenskt pokerforum om hur Everestpoker stängde av massa svenskars konton och vägrade ge dem en anledning varför utan sa bara att dem abusade. Sedan efter mycket om och men fick dem tillbaka pengarna ngra veckor eller månader senare för lite folk från forumet som jobbade med sponsring från siter och tidningar som sponsrade pokersiter osv krävde att veta varför de blev avstängda annars hota de med att avsluta samarbetet med Everest i detta fall och dylikt. Sidan har tydligen osso helt ignorerat spelarna när d frågade varför d blivit avstängda.. men gick till slut när andra kom in i bilden.

Sen finns det ju större siter som kan stänga av kontot helt för man råkat lira samtidigt från samma ip som någon annan. (alltså inte samma bord utan bara samtidigt, på olika bord, på samma site.) Detta kan ju tyvärr förklaras på hundra olika sätt utan att det skulle vara fusk för det. Men endå tar siter det säkra före det osäkra ibland.. Vilket kan stoppa fusk men tyvärr kan andra komma ikläm. Så man får nog ha uppsikt och noga kolla igenom reglerna på siter där man spelar.

heter för övrigt iols9 på b2b och party om någon ser mig kan ni ju hälsa från kolozzeum :hbang:

Jon2
2005-06-09, 19:04
Japp heter jon_2 på b2b

sp33dy
2005-06-09, 20:04
lirar som sp33dy på prima och sp33dy1 på ladbrokes, mestadels 10/20NL.

Jon2
2005-06-10, 20:29
Förövrigt var var jag men och delade BBJ på 24 i dag. Blev 250 e rikare på att sitta vid rätt bord på rätt tid.

swiftin
2005-06-14, 17:28
Vad är b2b och short-handed?

Jag spelade lite på expekt för de 10$ de ger en i välkomsbonus och spelade snabbt upp dem till 105$ men sen gick det utför, sakta men säkert. Nu spelar jag mest freerolls på expekt lite då och då för att försöka vinna några slantar så man kan börja spela igen.

dared
2005-06-14, 19:17
Vad är b2b och short-handed?


Shorthanded är när det är 6 personer max på bordet eller mindre. 10 max brukar man kalla full ring..

b2b är beteckningen på ett nätverk där Martinspoker, 24h poker, unibet och Royalcardroom mfl. hör till.. så du kan ha konto på 24h poker och lira mot unibet-spelare eftersom man sitter på samma bord. Softwareprogrammen är också snarlika, bara lite olika färger.