handdator

Visa fullständig version : Timmi goes biff at the local gym


Timmi
2005-06-06, 22:31
Nu så har jag efter att läst några journaler här bestämt mig för att blotta mig själv och mina något klena resultat i gymmet för er.

Jag började styrketräna för lite drygt 2 månader sen, fyllde 16 och fick gymkort. Innan dess har jag gått ner 8 kg sen skolan började i augisti genom att röra mer på mig och äta lite bättre, åt med måtta och tänkte lite, drack vatten istället för saft och så. Simmade, gick promenader, tappade vikt, både fett och muskler. Är ingen fena på mat, men äter gör jag, mest husmanskost och skolkäk.

Lite info om mig:
Ålder: 16 år, 16 mars i år.
Längd:183-185 cm.
Vikt: 75-77 kg.
Tränat: cirka 2 månader.

Huvudsakliga mål med min träning är att bli starkare, uthålligare, få en bättre hälsa och att en bättre kondition. Rent styrkemässigt vill jag kunna göra fria chins(eller fri chin) och göra fina tävlings godkända dips, lyckats klämma ur en relativt djup efter ett tricep/axelpass förra vecka så det är inte så långt kvar där hoppas jag.

Just nu tränar jag styrka två gånger i veckan, tisdag och fredag, ska även lägga in två eller tre konditionspass på det. Schemat ser ut så här:

Tis: Rygg, bröst, mage
Rygg:
Chins i maskin 3x6-8
Latsdrag till bröstet 3x6-8
Skivstångsrodd 3x6-8
Enarms hantelrodd 3x6-8
Bröst:
Rak bänkpress 3x6-8
Sned hantlepress 3x6-8
Mage:
Cabelcrunches(stavning på den?) 3x6-8
Situps, eller benlyft några set

Fre: Ben, vader, axlar, armar
Ben:
Knäböj 3x6-8 (i smith, har korta hälsenor sen födseln och har problem med balansen i fria, jobbar på den saken)
Benspark 3x6-8
Liggande bencurl 3x6-8
Vader:
Stående vadpress 3x6-8
Axlar:
Drag till hakan 3x6-8
Stående militärpress 3x6-8
Hantellyft åt sidan 3x6-8
Armar:
Stångcurl 3x6-8
Hantelcurl 3x6-8
Bänkdips 3x6-8
Pushdowns 3x6-8
Frenchpress 3x6-8

Blev väldigt långt det här, hoppas kunna hålla motivationen uppe och nå resultat. Kör som ni ser 3 set och om jag kommer över 8 reps i alla setten höjer jag vikten.

Nåja, hoppas någon tittar in iaf. Avslutar med att berätta om min konditionsrunda, joggade 1,5 km på 8 minuter, i regn vilket var helt underbart, för mig en rätt bra tid, har börjat få in löpsteget och andningen nu, så jag är nöjd.

Tim

Timmi
2005-06-07, 15:37
Bröst, rygg, mage

Plan bänkpress:
45x8 45x6 45x6 Tungt, vet inte om min teknik är så mycket att hurra för.
Sned hantelpress:
18,5x6(sjukt tungt så jag sänkte) 16,5x6 16,5x6

Chins i maskin:
5 plattorx8 5plattorx6(tappar greppet) 5 plattorx4 Händerna dog innan ryggen
Latsdrag till bröstet:
10 plattorx6 10 plattorx6(greppet sviker igen) 10 plattorx4

Greppet svek brutalt idag, hoppade roddarna och körde hyperextensions, skön pump. Kändes riktigt segt att inte kunna göra det man vill för att händerna inte vill :cryout: Får börja träna greppet helt enkelt.

Maglyftx3x8
Situps 3x15

Sen gick jag tillbaka till skolan.

Tim

Matte_Maiden
2005-06-07, 15:39
Kul att du hittat hit! :thumbup:

Ät massor, träna tungt och sov mycket så kommer du snart att vara riktigt nöjd med resultaten! :hbang:

Lycka till! :)

Timmi
2005-06-07, 16:02
Tack tack, jo sova kommer det bli mycket av nu, sista skoldagen idag! :hbang: Oerhört skön känsla att gå hem vetandes att man har fått mvg i engelska A kursen, solen skiner, det är varmt och sommarlov.

Det kommer bli bra, träna är kul!

Tim

Hermit
2005-06-07, 16:35
Jag fick också reda på att jag får MVG Engelska A idag, känns bra =)

Ser ju bra ut det här, bara träna på och äta och sova som sagt så blir det great.
Denna journal ska följas! =)

Timmi
2005-06-08, 12:42
Ja, inget styrkepass idag, men joggade i 20 minuter ungefär 3 km, mest för att jogga ingen särskild tid eller nått. Var innan avslutningen, så nu är det bara två år kvar av gymnasiet :D

Ikväll blir det fest, men inga sprit Mjölk e cool! :hbang:

Tim

Timmi
2005-06-10, 13:14
Ja, första passet för sommarlovet, regnet faller och det är inte varmt men vad gör man inte. Kommit fram till att jag inte kan köra bara två pass i veckan orkar inte hålla igång och ge max i alla övningar, idag gick inte axlarna alls, så under sommaren blir det nog träning tre gånger i veckan, vilket inte är dåligt.

Innan allt satte igång testade jag att göra dips, lyckades klämma ur mig två stycken :D Den första kändes som om den var så djup som de ska vara och den andra är jag lite osäker på, får dra med storebror så han kan kolla djupet på den nån gång i sommar.

Sen till själva passet

Ben:
Knäböj 53x3x8
Benspark 7 plattor(tror jag *screwy*)3x8
Testade rakamark 30 kgx3x8 lätt vikt men är inte säker på övningsutförandet.
Vader:
Stående vadpress 12 plattorx3x8
Armar:
Stångcurl 20 kgx3x8 (Höj nästa pass)
Hantelcurl 8x3x16 (Höj nästa pass
Bänkdips Kroppsviktx12,12,15
Pushdowns 10 plattorx3x8
Frenchpress 15 kilo på kort rak stångx3x8 (tror den väger mellan 5 och 7 kg)



Tim

Timmi
2005-06-11, 14:49
Jaha, konstaterade just att man inte ska spela golf om man inte sover ordentligt natten innan, 7 timmar är för lite. Iallafall 9 hål på golfbanan ses som dagens motion. Nu ska jag ta hand om min träningsvärk från gårdagen :)

Imorrn blir det att köra axlar/vader/underarmar på gymmet.

Tim

Timmi
2005-06-13, 18:49
Dagens pass
Axlar, vader, underarmar

Axlar:
Drag till hakan 25 kgx3x8 (höj nästa pass)
Stående militärpress 25 kgx3x8 (höj nästa pass)
Hantellyft åt sidan 7kgx7 7kgx6 7kgx8 (tuung övning)
Underarmar:
Underarms curl(tror det heter så) 10kgx3x8 båda händerna(höj nästa pass)
Static barhold 50kgx3x30 sek
Vader:
Ståenden vadpress 16 plattorx10 16 plattorx8 16plattorx10

Det var allt sen gick jag en nio håls golfrunda som gick åt skogen men men :D

Imorrn ska jag ut till landet, ska hjälpa pappa ta ut en bäddsoffa, får se om jag tränar imorrn eller om det blir på onsdag. Då gäller det bröst, rygg, mage!

Tim

titanic
2005-06-14, 19:13
Bra pass Tim!
Det verkar gå bra för dig, du ökar ju i nästan i allt!
Kämpa på! :hbang:

Pinglan
2005-06-14, 19:17
Nämen!!!!!!!! Har "Mr armbrytare" en journal här som jag har missat :D Ser ut att gå bra för dig Timmi, kör hårt! Och grattis till MVG:et :thumbup:

Timmi
2005-06-14, 19:19
Tack tack, kul att någon orkar läsa om mina pass :)

Antar att ökningarna beror på att jag fortfarande är väldigt ny i gymmet, men ökningar är alltid kul.

Pinglan: Haha, jojo här skriver jag, kanske kan jag lära mig bryta arm under sommaren och vinna i skolan till hösten, inte bara hålla emot och se glad ut :)
Läste ditt senaste pass, återigen du är galet stark :hbang:

Imorrn blir det något av ett favorit pass, bröst, rygg, mage :D Hoppas att greppet håller annars blir jag inte glad, om inte så ska jag se till att låna min storebrors remmar att använda till de sista tunga setten *cry*

Tim

Hermit
2005-06-14, 19:22
Vad är det för schema du kör nu?

Timmi
2005-06-14, 19:25
Det har blivit något i stil med

Bröst, rygg, mage

Ben, armar

Axlar, vader, underarmar, bröt loss det här för att få mera ork nu, åtminstonde under sommaren får se hur det blir när skolan börjar i höst, men lång tid tills dess.

Tim

Sonny
2005-06-14, 19:30
Ser bra ut, kämpa på :thumbup:

Timmi
2005-06-14, 19:37
Jösses nu blir jag alldeles, ja jag vet inte vad. Så mycket människor som är här :em: Får bli till att göra bra ifrån mig på gymmet helt enkelt, bra motivation :)

Tim

Timmi
2005-06-15, 14:18
Ja, sol, värme och fortfarande sommarlov! Helt underbart och här kommer dagens underbara pass

Rygg:
Chins i maskin:
5plattorx3x8 PB Ta bort en platta nästa pass
Latsdrag till bröstet:
9plattorx3x8 PB Höj nästa pass
Skivstångsrodd:
Tekniken svek så jag hoppade den.
Enarms hantelrodd:
20 kgx3x8 PB Höj nästa pass
Bröst:
Rak bänkpress
45x3x8 PB Höj nästa pass
Sned hantlepress "mina" hantlar upptagna, körde 3 set peckdeck ā 8 plattor, 8,7,6 reps
Mage:
Cabelcrunches Får ont i armbågsleden när jag håller i repet så jag tar det lungt med denna 10 plattorxnågra reps
Situpsx3x25

Är galet nöjd just nu :D PB:n i nästa allt, händerna höll, solen skiner och tja, allmänt nöjd bara. Måste ta och :eating: nu

Tim

Pinglan
2005-06-15, 14:26
Fasen vad kul att träningen går så bra :hbang: Det var ett tag sedan man själv gjorde en massa PB i varje pass *cry* :D Bra jobbat armbrytarn :thumbup:

Timmi
2005-06-15, 14:30
Tack tack

Yadayadayada, inga PB:n inte då :) blir hellre lika stark som dig med färre PB:n, men visst är det roligt.

Det är bra att vara ny på gymmet och få nybörjar ökningar ofta

Tim

Sonny
2005-06-15, 17:20
Man blir nästan aldeles salig av alla [PB] skyltar :thumbup:

Timmi
2005-06-15, 18:59
Sonny: Tack :) Kul att folk läser min journal

Är inte fullt så salig själv, sitter och är tokigt alergisk, inte roligt alls *cry*

Timmi
2005-06-19, 17:15
Jaha, ingen träning på flera dagar, kände av en förkylning redan förra passet, och det bröt ut, är frisk nu så det blir glada tag imorrn igen. Har spenderat helgen på landstället, degat i solen och läst en bok jag inte tyckte om :)

Sen försvinner jag från gymmet efter midsommar i princip, famlijen åker till andstället vårt i 5 veckor, där har jag ingen dator eller gym, så det blir inte mkt till träning, får se till att jogga där.

Tim

Sonny
2005-06-19, 17:34
Kapa ett träd osså sågar du o slipar till d bra, sen kan du bänka, böjja och marka hela sommaren :thumbup:

Timmi
2005-06-19, 17:37
Fan att man inte tänkte på det farsan fällde ett i helgen :D sen sågade han upp den i minder bitar och sa att nu har jag mer ved att hugga...
Senaste gången innan denna helgen så högg jag upp en rätt stor tall...kanske 2 kubikmeter, farsan staplade upp det jag bara högg.

Jag får ta och göra det nästa gång träd ska falla, vilket inte bör dröja allt för länge.

Tim

Sonny
2005-06-19, 21:18
Timmi, hyperlänka gärna adressen till din journal i din signatur!

Timmi
2005-06-19, 21:21
Och det gör jag hur? Är helt lost när det gäller internet, ja man kan vara 16 år och inte helt såld på datorer :)

Tim

Timmi
2005-06-20, 13:37
Första passet efter min lilla förkylning.

Rygg:
Chins i maskin 4 plattor 6,7,8
Latsdrag till bröstet 10 plattorx3x8 Höjning nästa pass,mycket roligt
Enarms hantelrodd 23 kg vänster,7,6,8 höger 6,7,8
Hyperextensions 0kgx3x15
Bröst: Gymmets enda fria skivstång upptagen från sekunden jag kom in i gymmet tills jag gick.
Rak bänkpress 48kgx3x6 i smithen, usch kändes förjävligt rent ut sagt *spy*
Pekdeck 8plattor, 7,6,8 reps
Mage:
Situpsx3x15

Ja, inget höjdar pass, men vad gör man inte, imorrn blir det ben och armar. Ikväll ska jag på min kusins ett års kalas ska bli jäkligt kul

Hej hopp Tim

Sonny
2005-06-20, 14:53
Jag tycker det såg helt ok ut men ibland känns det lite sämre, inget att göra åt. Skippa pecdecen för fan, släng in lutande hantelpressar istället :thumbup:

Timmi
2005-06-20, 14:57
Brukar köra lutande hantelpressar, försökte idag men det kändes bara helt fel... *grr27*

titanic
2005-06-20, 15:42
Brukar köra lutande hantelpressar, försökte idag men det kändes bara helt fel... *grr27*

Lutande smithpressar kan ju vara ett alternativ.
Snyggt pass Tim! Lycka till med träningen :hbang:

Timmi
2005-06-20, 15:50
Tack, skönt att någon tycker det såg bra ut...

Kanske inte gick så dåligt när jag tänker efter.

Sonny
2005-06-20, 15:52
Kanske inte gick så dåligt när jag tänker efter.
That's the spirit :thumbup:

Hermit
2005-06-20, 16:11
Have fun på ett års kalaset, brukar vara ett jävla ståhej på dom :MrT:

Fint pass med!

Timmi
2005-06-30, 21:16
Passen innan serverflytten.

Ben, armar

Knäböj 58 kg, 6,6,5(fastnade i bottenläget segt som fan men i smithen så ingen fara)
Benspark 9 plattorx3x8 Höj nästa pass
Liggande lårcurl några plattorx3x8 Höj nästa pass

Armar:

Stående skivstångscurl, miss på 30 kg från början
25kgx3x8
Växlande hantelcurl 9kgx3x8 testa 11 kg hantlarna
Bänkdips +10kg,8,12,12
Pushdowns 10 plattorx3x8 höj nästa pass

Axlar, vader, underarmar

Drag till hakan 30kgx3x8 Höj nästa pass
Stående militärpress 30kgx3x8 Höj nästa pass
Hantellyft åt sidan 6kgx3x8 Höj nästa pass
Stående vadpress några set, sista setet 6xfullt mag
Wristcurl 11kgx3x8 Höj nästa pass
Static barholds 60 kgx3x30sek

Sen blev det midsommar och jag frossade i tre dagar, väger 79 kg nu *cry* Sen åkte jag till Strängnäs söndag-idag (torsdag). Spelade golf måndag-onsdag 18 hål(gick skit men iaf) Joggade även tre av dagarna, alla i regn.

Söndag 3 km på 14 minuter, måndag 3 km på 12 minuter, onsdag runt 5 km på runt 20 minuter. Kändes underbart att faktiskt springa 3 km utan att dö helt och hållet, dessutom en tids förbättring på 6 minuter från september någon gång då jag sprang coopertest i skolan.

Nu blir det nog så att jag pausar mitt gymkort i femveckor för jag kommer inte vara hemma så regelbundet under den perioden, så det blir mindre träning på gymmet och mer löpning.

Tim

Timmi
2005-07-01, 14:55
Körde ett pass nyss, skulle bli ett intensivt helkroppspass...intensivt ja, fram till militärpressen där tvärdog jag och resten blev lite pinsamt tror inte ens jag körde igenom hela kroppen men here goes.

Rygg:
Chins i maskin 3plattorx1x6(saatan va tungt) 4 plattorx1x6
Latsdrag till bröstet 11 plattorx2x7
Sittande cabelrodd 10 plattorx2x8 Skön kontakt i övre ryggen
Bröst:
Bänkpress 40x2x8 Lätt orkade inte lite efter 2,5 kg vikterna och vågade inte köra på 50 kg
Av nån anledning körde jag biceps här :confused:
Biceps:
Stående växlande hantelcurl 11kgx2x8 PB :D
Här blev jag trött
Axlar:
Stående militärpress 40 kg, bom, 30 kgx1xknapp 5:a
satte mig ner, drack en liter vatten andades djupt sen blev det
Vader:
Fullmagx2x6
Gymmets konstiga benpress:
10 plattorx8 10 plattorx10 Skön kontakt i quadsen.

Trött och förvirrad som jag var gick jag hem efter detta 50 minuterpass, jösses det var inte längre.Nu sitter jag här, förstår inte hur folk kan köra helkroppspass......all respekt till er :bow:

Tim

titanic
2005-07-01, 22:49
helkroppspass! usch så jobbigt! :D
jag kommer nog aldrig få för mig att göra något sånt!

Nice med PB =)

Sonny
2005-07-01, 22:56
Hmm, hoppas du inte tänker göra helkroppspassen till en vana!

Timmi
2005-07-02, 01:51
Vana?! Aldrig i livet, var galet jobbigt och mest för att jag ska bort och inte hinner träna igenom kroppen på flera dagar.Det var så jobbigt att jag glömde skriva att jag tränade triceps också

bänkdips +0kgx1x19 +15kgx2x9
Pushdowns 10plattorx2x8

Saken med mina PB:n är att eftersom jag aldrig maxat något så är varje reps varje kilo ett nytt personbästa i alla övningar så jag ids inte skriva ut så mkt egentligen, det får komma med tiden.

Tim

Timmi
2005-07-04, 17:59
Ja!

Har spenderat helgen på en polares landställe söder om Flen, joggade runt tre km igår på 13 minuter, helt okey och imorrn blir det nog ett pass på gymmet för att köra dem musklerna som jag missade senast.

Sen visade jag hur himla stor och stark jag är :D Klämde ur mig hela, hör och häpna, 3 dips med badstegen som ställning, gick så långt ner jag kunde och det var nästan så att axlarna rörde händerna så nytt "mål". Mer specifikation av ett tidigare mål, klara tio tävlingsdjupa dips till nyår, borde inte vara någon fara? Eller :confused:

Tim

titanic
2005-07-04, 19:38
Ja!

Har spenderat helgen på en polares landställe söder om Flen, joggade runt tre km igår på 13 minuter, helt okey och imorrn blir det nog ett pass på gymmet för att köra dem musklerna som jag missade senast.

Sen visade jag hur himla stor och stark jag är :D Klämde ur mig hela, hör och häpna, 3 dips med badstegen som ställning, gick så långt ner jag kunde och det var nästan så att axlarna rörde händerna så nytt "mål". Mer specifikation av ett tidigare mål, klara tio tävlingsdjupa dips till nyår, borde inte vara någon fara? Eller :confused:

Tim

äh satsa på 15! 10 blir lätt! :)

Timmi
2005-07-04, 19:45
Kul att du tror på mig och fortfarande läser :)
Jaja, säg 10 först sen 15

Sen är chins liite svårare, rör mig väl ungefär 4 cm vertikalt sen tar det tvärstopp...

Tim

Sonny
2005-07-04, 21:20
10 borde du nog allt klara av om ett år!

Timmi
2005-08-01, 19:36
Sonny: Inte tio om ett år, innan nyår hade jag tänkt mig :)

Så nu är jag tillbaka, miss me? Fyra degiga veckor på landet, bara joggat sporadiskt nån gång och den rundan är 2,4 km inte långt ens för mig.

Ska förmodligen köra första passet efter uppehållet på gymmet imorrn känns jävligt bra. Kom just hem från ett seriöst konditionspass joggade 5 km, give or take några hundra meter, på 28 minuter kändes bra

Så I'm back!! :devil:

Tim

Timmi
2005-08-03, 13:10
Jaha då har man tränat för första gången på 4 veckor, helt underbart. Tog det lite lungt nu för att köra på som vanligt nästa vecka igen

Bröst och rygg stod på schemat idag

Bröst:
Bänkpress 40 kgx3x8 Körde med kontrolerat stopp i bottenläget kändes riktigt bra
Lutande hantelpress 13/16 kgx8x7 Tog fel hantel med högern förvirrad som jag är, tog slut efter 7 reps i andra settet ställde tillbaka hantlarna och märkte felet. Kändes bra att man inte vara så svag som man först trodde :D
Rygg:
Chins i maskin 5 plattorx2x7
Latsdrag frampå 10 plattorx3x8
Hantelrodd 20 kgx3x8 Mej lööv denna övning Brutal pump i underarmarna dock så blev lång vila mellan de sista setten
Hyperextensions Migsjälvx3x10 skön pump och sen gick jag hem.

Nu ska jag hitta nått att äta

Tim

Timmi
2005-08-04, 18:35
Jaha, då har jag varit fysiskt aktiv igen.

24 grader varmt och sol efter en störtskur, vad passar bättre då än en joggingrunda längs vattnet?

Joggade i 25 minuter, sen så fuckade sig mina underben och jag fick ont kunde inte springa mer så jag gick hem. Ingen aning om hur långt jag kom men joggade inte så fort så inte alls långt....

Redig träningsvärk i brösten idag efter gårdagens pass, känns underbart

Nu ska jag fortsätta nörda mig som jag gjort hela sommaren och fortsätta läsa på sommarens 12:e bok :D

Tim

Timmi
2005-08-08, 15:11
Japp nu har jag varit i farten igen

Ben och armar stod på schemat

Ben:
Böj i smith 48 kgx2x8 + 53 kgx2x8 Rätt så slut...
Raka mark 40 kgx3x8 så 10 reps sista settet. Andra gången jag kör övningen så det är fortfarande lätta vikter men jag gillar den skarpt!
Kalla mig disco men jag orkade inte köra mer ben efter det här, så jag körde armar istället :D
Armar:
Dips mig självx3x6 + 3 reps till PB hela vägen! Fan va skönt det kändes!
Pushdowns med rep 7plattorx2x6 Helt slut i triccarna....
Stående stångcurl nån viktx4x8

Sen så gick jag hem och här sitter jag nu, ska fixa nått att :eating: Och så ska jag börja på en ny bok!

Tim

Timmi
2005-08-20, 23:05
Ehem, pinsamt dålig uppföljning på senaste veckans pass *innocent* Har iaf tränat igen hela kroppen och sitter just nu med redig träningsvärk i vaderna från gårdagens pass. Nästa pass på gymmet på måndag, veckans favorit med bröst och rygg!

Skolan har satt igång och så även träningen nu, ska se till att följa upp ordentligare nu. Om nån nu fortfarande läser den här så har jag en fråga. Kommer träna ungefär mitt på dagen efter lunchen, eller tidigt på morgonen med minst 2 timmar till lunchen, borde jag kanske skaffa nått i gainer/proteinshakes väg för att få bättre resultat eller? Kan nämligen inte träna och äta sen då matsalen i skolan stänger innan jag hunnit träna klart...

Ja, hoppas nån läser det här, annars får jag fråga storebror som också tränar :D

Tim

Timmi
2005-08-22, 16:16
Första skoldagen som inte yngst på gymnasiet avklarad! Och ett fint pass på gymmet.

Som sagt, rygg ovh bröst stod på schemat

Bröst:
Bänkpress 45x3x8 Höj nästa pass
Lutande hantelpress 16x3x8 Höj nästa pass, för engångs skull kändes det i brösten och inte lika mkt i triceps
Rygg
Latsdrag 12 plattorx7,6,7 Trodde det var 11 och det kändes väldigt tungt de två första setten innan jag insåg att det var 12. Men brutalt bra kontakt, första gången på länge, drog bal axlarna ordentligt i början av rörelsen.
Sittande rodd, 11 plattorx7 för tungt 10 plattorx2x6
Hyperextensions 15 kiloskakax2x8 10 reps i sista settet+8 utan vikt och en jävlig pump som inte gick över på ett tag...
Hantelrodd 20x3x8

Sen gick jag hem för att gå till skolan 30 minuter senare, glad och nöjd.

Tim

Timmi
2005-08-23, 13:57
Ben och armar, inte så mkt ben alls, var för trött och disco för att köra mkt helt enkelt

Knäböj 60kgx3x6 Ja jävlar, förra gången det var så här tungt fastnade jag i sista settet.
Raka mark 40kgx3x8 Kändes lite skumt i ryggen...
Dips, migsjälvx2x6
Pushdowns 8plattorx10 10 plattorx8 sen blev det ytterligare en höjning kommer inte ihåg viktenx2x8 iaf
Stångcurl 25kgx3x8
Växlande hantelcurl 11kgx11, miss på sista med vänstern. 10kgx2x15

Sen blev det dusch och andra dan i skolan, börja halv elva och sluta två är inte så dumt ska ni veta :D

Tim