handdator

Visa fullständig version : Hur mycket sabbar jag?


hassezilla
2005-06-06, 19:48
Har deffat ett bra tag nu och känner mej rätt nöjd, känns inte som jag behöver gå ner mer nu.
Hursomhelst så undrar jag hur pass lätt det är att lägga på sej en fettmängd som syns i spegeln. Blev en riktigt kass helg med öldrickande 3 dagar. har dock ätit rätt bra förutom gårdagen som blev lite junkfood.
Om jag skulle köra 2 ätardagar till, alltså käka nån hamburgare och så, kommer det att märkas på formen? Eller måste man äta onyttigt bra mycket längre än så för att det ska synas?

King Grub
2005-06-06, 19:52
Ett kilo kroppsfett består av 7500 kcal. När du ätit så mycket mer än du gjort av med har du lagt på dig ungefär ett kilo fett. När du ätit 750 kcal mer än du gjort av med har du lagt på dig 100 gram fett. Siffrorna är inte exakt, men bra riktlinjer.

grisbil3n
2005-06-07, 01:49
Jag upplever att man efter en tids dietande, deffande etc märker rätt så jävla omgående om man gått upp eller ner vad gäller spegelbild. Kan röra sig om en väldigt liten mängd kroppsfett upp eller ner känns de som...

__thastrom__
2005-06-07, 08:35
för fan ät å va glad! livet e till för att levas. Man kan inte alltid bara tänka på det

Djens
2005-06-07, 10:32
Får med den där känslan, ju lägre BF% ju snabbare syns svullodagarna.

Men som sagt, har det tillkommit lite äre bara att bränna bort det... :whipped:

userfriendly
2005-06-07, 13:20
Har deffat ett bra tag nu och känner mej rätt nöjd, känns inte som jag behöver gå ner mer nu.
Hursomhelst så undrar jag hur pass lätt det är att lägga på sej en fettmängd som syns i spegeln. Blev en riktigt kass helg med öldrickande 3 dagar. har dock ätit rätt bra förutom gårdagen som blev lite junkfood.
Om jag skulle köra 2 ätardagar till, alltså käka nån hamburgare och så, kommer det att märkas på formen? Eller måste man äta onyttigt bra mycket längre än så för att det ska synas?

Jag tycker personligen att det märks redan dagen efter en "svullodag" att man lagt på sig. Det är ju dels vätska också iof.
Kan vara mitt känsliga psyket också... *screwy*

Mental
2005-06-07, 13:31
Jag tycker personligen att det märks redan dagen efter en "svullodag" att man lagt på sig. Det är ju dels vätska också iof.
Kan vara mitt känsliga psyket också... *screwy*

Bara ta bild med digitalkamera, sen låter du en polare säga villken som är fetare, det är inte många som kan svara :p

grisbil3n
2005-06-08, 00:20
Bara ta bild med digitalkamera, sen låter du en polare säga villken som är fetare, det är inte många som kan svara :p

Så sant, det är lite småjävligt hur petig man blir själv...