Visa fullständig version : Hjälp med att ÄTA!
Strongman
2005-06-06, 16:19
Tjena..
Jag behöver hjälp med att äta upp mig.. jag ser ut som en liten tanig pinne just nu, och ja jag tränar 3-4 gånger i veckan men äter inte särdeles mycket.
Nu har jag bestämt mig för att äta havregrynsgröt på morgonen och ta till mig mer än vanligt av skolmaten.
Men sedan när jag kommer hem och har ett par timmar till träning vill jag ha något annat än den vanliga snabbmaten som åker in i micron.
Jag ska äta mycket och bra.
Vad tycker ni?
Pressarn
2005-06-06, 16:22
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=45358
Ät det du tycker är gott, slinker lättast ner när du är mätt.
Strongman
2005-06-06, 16:28
Jaså du har egna erfarenheter ser jag. :)
Om jag säger såhär, om jag vill öka i vikt ganska snabbt.
Träna mkt (vilket jag gör)
Och innan träning äter jag mängder med Pasta & Köttbullar är det en bra kost innan träning?
Och efter träning brukar det bli någon sorts kött & potatis..
Någon gainer elr något som jag kan ta?
blanda ihop en gainer so du kan ta före och efter träning. Vassle och nån snabb kolhydratkälla t.e.x dextropur/maltodextrin. Sen är det bara att äta allt som kommer i din väg, sluta inte å ät förrän maten är slut, du kommer bli mätt som bara den, men det funkar :D
Strongman
2005-06-06, 16:49
Sunkan vet ej om det är någon idè ... Kan ingenting om dessa "ingredienser"
Finns det inget enkelt man kan köpa bara eller mixxa bananer med nån skit?
Sunkan vet ej om det är någon idè ... Kan ingenting om dessa "ingredienser"
Finns det inget enkelt man kan köpa bara eller mixxa bananer med nån skit?
Ingrredienserna jag sa finns att köpa i kolozzeums webshop :thumbup:
Strongman
2005-06-06, 17:48
Om du ger mig direktlänkar till de ingredienserna jag behöver hur mkt av varje osv så får du en guldstjärna i kanten utav mig. ;)
Kollade på vassle.. elr vad det hette, fanns smaker, choklad, jordgubb osv, HUH?
W-NetAlm
2005-06-06, 18:00
Strongman ..
Ngt gott o nyttigt tips . Havregrynsgröt som du tydligen tar till frukost , Men ta de även som mellan mål .
Jag brukar mosa en banan i o tillsätta Mjölk,Lingon,SOLROSFRÖN( mycket näringsrikt) och gott : )
Då går du nog upp i vikt .
Och gå ALDRIG och små ät . Ta rejäla mål.
Peace.
Strongman
2005-06-06, 18:17
Jag sa att jag skulle börja med havregrynsgröt på morgona numera..
Och ska jag blanda i BANAN i gröten? B L Ä
Koka md en skivad banan och smaka...
Gillar du det inte gör det inte igen ;)
Strongman
2005-06-06, 18:26
Okok! Ska bara lära mig göra havregrynsgröt på ett smärtfritt sätt!
Okok! Ska bara lära mig göra havregrynsgröt på ett smärtfritt sätt!
vatten, gryn, micro. :eating:
Strongman
2005-06-06, 18:44
Hm.. micro.... Det blir inte typ... Giftigt? :D
Undrar hur mkt vatten & gryn man ska hälla i o hur länge? :o
AndreasNoob
2005-06-07, 10:39
dubbelt så mycket vatten som gryn. Jag tar två dl havregryn och 4 dl vatten. Rör om med en gaffel och höll på lite salt. Sedan drar du in det i micron på 2-3 minuter. :eating:
Strongman
2005-06-07, 11:12
Testade detta imorse till frukost, finhackade en banan också o slängde med blev inte jättegott men det måste vara bra. ;)
Nu ska jag inte gå och småäta längre :whipped:
FASTA MÅLTIDER!
watertouch
2005-06-07, 11:29
Ät havregrynen "rå" istället du får i dig mer då. Ta ett glas i med 2-3dl havregryn fyll på med vätska tills det täcker. Jag brukar ta vatten grynen blir "mjukare" då än om man tar mjölk. Sen e det bara o häva i sig skiten går trögt dom första gångerna sen slinker det ner lätt. Tror det är 13g protein för 3dl havregryn så det e hyffsat nice.
Strongman
2005-06-07, 12:48
Ok...
På morgonen kör jag havregrynsgröt med en mosad banan i.
Om jag slutar tidigt och skiter i käket gör jag samma till lunch.
Om jag äter i skolan, drar jag en såndär "dricka" med havregryn när jag kommer hem.
Och innan träningen äter jag massvis med pasta och kött , exempelvis biffliknande hamburgar eller köttbullar.
- Det låter bra. <:
W-NetAlm
2005-06-07, 16:38
Jag sa att jag skulle börja med havregrynsgröt på morgona numera..
Och ska jag blanda i BANAN i gröten? B L Ä
Hmm Jaa ? . Testa ? . det är då inte dåligt ? mosa med gaffel :p *flex*
Strongman
2005-06-07, 20:13
Jo körde som sagt det och det var inte så dumt, ska nog tillsätta lingon nästa gång... :eating:
Ganska stolt över mig själv idag, bara att jag åt lite för tidigt.. 2h innan träning, huh..
Vet iofs knappt vad man ska äta innan träning kollisar? Bara pasta?
Drack lite havregryn och vatten innan tränigen istället som någon slags kompensation för min tidiga måltid...
Jo körde som sagt det och det var inte så dumt, ska nog tillsätta lingon nästa gång... :eating:
Ganska stolt över mig själv idag, bara att jag åt lite för tidigt.. 2h innan träning, huh..
Vet iofs knappt vad man ska äta innan träning kollisar? Bara pasta?
Drack lite havregryn och vatten innan tränigen istället som någon slags kompensation för min tidiga måltid...
Ät en måltid baserad på både kolhydrater och protein. Sen kan man även se till att minska på fettintaget runt träning också.
martin_vbg
2005-06-08, 10:40
Jag brukar äta runt 1-2 h innan jag går och tränar är detta för sent inpå träningen? Har för mig att det är så man ska göra, ska man verkligen äta precis innan man går ner till gymmet?
ska du styrketräna så är det mat 60-90 min innan träning bra.....ska du däremot iväg och konditionsträna så skulle jag säga att det är bättre att äta 2-3h innan träning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.