handdator

Visa fullständig version : bulktips


Pressarn
2005-06-06, 14:37
Jag har nu i två år tränat bra men vägt lika mycket. Det har lett till långsamma styrkeövningar, väldigt långsamma.
I bänkpress tar jag en bit över 100kg på mina 73kg@183cm och 18 år. Jag misstänker att man inte kan lyfta mer utan att gå upp i vikt.
Har ni några tips nu? Jag är väldigt lat av mig så inga tips där jag måste stå och laga mat två timmar om dagen.

mela
2005-06-06, 14:38
En bekant till mig åt bara allt han kom över.

Pressarn
2005-06-06, 14:42
Okej, då säger vi såhär, hur ökar jag aptiten??
Ingen chans att jag kan äta allt jag kommer över om jag inte är hungrig. Endast pizza, hamburgare och liknade som går ner om jag är mätt.
Glass i mängder kanske? Funkade utmärkt för en tjej jag känner :)

mela
2005-06-06, 14:43
Okej, då säger vi såhär, hur ökar jag aptiten??
Ingen chans att jag kan äta allt jag kommer över om jag inte är hungrig. Endast pizza, hamburgare och liknade som går ner om jag är mätt.
Glass i mängder kanske? Funkade utmärkt för en tjej jag känner :)

Ät sakta och "möla". Du tänjer snabbt ut magsäcken och det gäller
att vänja kroppen. Massa skit och kolhydrater fgör ju att du går upp.
Han levde typ på skitmat.. Gick runt med munkar och grejor

Pressarn
2005-06-06, 14:48
Aaa.. får väl gå och handla en massa munkar och grejer sen. Jag har gjort ett projektarbete om muskelbygge och fettförbränning och nu behöver jag hjälp med att bulka *rolleyes* Mer skitmat it is!
Hur är det med aptiten då? Någon som vet hur man kan öka den?
Tack för snabba svar förresten :)

Edit: *popcorn*

LexSinner
2005-06-06, 15:08
Jag skulle ju förvisso inte äta skräpmat om jag skulle bulka... Utan snarare äta samma bra mat men i större mängder... Ser inte riktigt det bra i att dra i sig massa munkar och skräp. :confused:

Fettecke
2005-06-06, 15:17
käka mkt mat som inte är specielt mättande...

svulla onödigt mkt gainer...

mela
2005-06-06, 15:20
käka mkt mat som inte är specielt mättande...

svulla onödigt mkt gainer...

Ja gainer :thumbup: jag gick upp som f*n i vikt av det.. på kort tid.
aldrig med *skaka på huvudet*

z_bumbi
2005-06-06, 15:28
Pressarn: Varför skulle du behöva laga mat två timmar per dag? Gör en rejäl omgång när du väl lagar, ställ i kylen/frysen (Beroende på hur lång tid det ska stå.) och ät när det är dags.
Att du säger dig ha problem att äta mer är helt enkelt en vanesak.

mela: Gainer rätt använd är helt utmärkt för återhämtningen och något annat ska den ju inte användas till.

Pressarn
2005-06-06, 16:08
Om jag ska äta så ska det vara varm och god mat. Klarar inte av att dra fram ris och köttbullar ur kylen.
Jag har två mixers, olika prottepulver, massa bryggsocker (druvsocker), frukt, bär... Får bli 1-2 såna om dagen! Det funkade sist jag testade, 55 -> 70kg på några månader *spy*
Ett tips till alla, deffa inte i onödan! Gjorde det förra sommaren, lider fortfarande av det.

Strongman
2005-06-06, 16:27
Vadå lider...? :P

Pressarn
2005-06-06, 17:18
Jag tappade 10% styrka när jag deffade, INTE KUL! Har fått kämpa i ett halvår för att få tillbaks dom 10%. Nu är jag äntligen snäppet starkare än vad jag var för ett år sen. Värdelöst!!

W-NetAlm
2005-06-06, 17:48
DE e bara att du proppar i dig gainers. .

Ta en före träning o en efter träning .

Blanda gärna egen på kvällen .

Tips.

2-3 ägg- ( önskad protein mängd )

4dl mjölk

1 banan

sen om du vill ha mer effeket blanda bara i gainers pulver.

Ps. om du tycker att de smakar illa, blanda bara i lite choklad pulver : )

Pressarn
2005-06-06, 18:07
Jag är ingen newbie, efter ett par år lär man sig göra goda proteindrinkar :)
Jag har exell jordgubb och vanilj. Sen har jag druvsocker, banan, glass, funlight, bär, frukt, citron... sen kör man det i mixern. Blir oftast skitgott =)
Tiden då man blandade skiten ur burken direkt med mjölk är förbi *spy*

Har någon förslag på en 2000kcal+ prottedrink? :eating:

Bigbulka
2005-06-06, 18:16
Drick mängder av standard mjölk. Ett gammalt klassiskt beprövat bulktips.

Pressarn
2005-06-06, 19:00
Drick mängder av standard mjölk. Ett gammalt klassiskt beprövat bulktips.
Dricker en liter om dagen nu...

Karate_kid
2005-06-06, 19:01
gainer wtf ?

Käka mkt MAT för fan.. Nötter är kaloririka, ÄT!!

z_bumbi
2005-06-06, 19:22
Om jag ska äta så ska det vara varm och god mat. Klarar inte av att dra fram ris och köttbullar ur kylen.

Micro? Det är stor skillnad på maträtter hur goda de blir att värma så du får väl hitta något som smakar bättre.

Jag har två mixers, olika prottepulver, massa bryggsocker (druvsocker), frukt, bär... Får bli 1-2 såna om dagen! Det funkade sist jag testade, 55 -> 70kg på några månader *spy*
Ett tips till alla, deffa inte i onödan! Gjorde det förra sommaren, lider fortfarande av det.

Varför ska du blanda druvsocker i drinkarna? Kör på något nyttigare alternativ, annars är det ett smidigt sätt att få i sig kalorierna.

Zakath
2005-06-06, 19:32
Kolla den här tråden om min kost för ett tag sen, så där äter jag när jag vill gå upp i kvalitativ massa :thumbup:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=35308&page=4

Detta var ett favoritmål: oftast använde jag det dubbla av alla ingredienser ~2000kcal om jag kommer ihåg rätt

juice 1000
banan 450
frukt/bär 200
wheyfx 35

X2

eller denna också ca 2000kcal om du tar det dubbla av alla ingredienser

Minimjölk fett < 0,1 % berik 1030,0
Fiberhavregryn ångprep 115,0
Banan 150,0
Exell vassle 35,0

Pressarn
2005-06-06, 19:44
Tack för tipsen. Ska göra en sån ikväll :D

Zakath
2005-06-06, 22:35
Tack för tipsen. Ska göra en sån ikväll :D



Säg gärna vad du tycker också :)

izarul
2005-06-06, 22:38
Okej, då säger vi såhär, hur ökar jag aptiten??
Ingen chans att jag kan äta allt jag kommer över om jag inte är hungrig. Endast pizza, hamburgare och liknade som går ner om jag är mätt.
Glass i mängder kanske? Funkade utmärkt för en tjej jag känner :)

NEJ! Du kommer må illa av det, tro mig, senaste månaden har jag köpt glass för säkert 150 spänn...

Beast
2005-06-06, 23:53
Ett lätt sätt för en nybörjare.

Skaffa Hälsovakten, skriv upp allt du äter under 1 veckas tid där...
sedan ökar du 500kcal extra...
Och BRA källor nu, inga munkar och godis.

negative
2005-06-07, 00:56
cashewnötter är nog det lättaste att äta om man vill gå upp i vikt. Testa och få i dig ett glas nöttet efter varje måltid. Ökar lätt kaloriintaget med 1000 kalorier per dag

Pressarn
2005-06-07, 01:20
Ett lätt sätt för en nybörjare.

Skaffa Hälsovakten, skriv upp allt du äter under 1 veckas tid där...
sedan ökar du 500kcal extra...
Och BRA källor nu, inga munkar och godis.
Skojar du med mig? Läs hela tråden, jag är lat, styrketräning är inte mitt liv. Ingen chans att jag tänker sitta med hälsovakten och räkna kalorier.
Ska äta allt jag ser + en äckligt flottig gainer / dag. :hbang:

Beast
2005-06-07, 13:35
Javisst, vill du bli fet så är det väl ett bra alternativ.
Hur svårt är det att varje kväll eller samtidigt du sitter vid datorn skriva ner vad du äter? Den räknar ut resten till dig. Om du sen tycker att det är för jobbigt kanske det är dags att lägga ner.

Scratch89
2005-06-07, 14:06
Javisst, vill du bli fet så är det väl ett bra alternativ.
Hur svårt är det att varje kväll eller samtidigt du sitter vid datorn skriva ner vad du äter? Den räknar ut resten till dig. Om du sen tycker att det är för jobbigt kanske det är dags att lägga ner.
Om killen redan verkar ha svårt för att gå upp i vikt kanske han inte kan sitta o räkna eftersom han troligen kommer behöva mer än 500kcal för att gå upp..

Pressarn
2005-06-07, 16:14
Problemet är egentligen att resten av familjen försöker gå ner i vikt.
Har kommit på ännu en ingrediens till "gainern", snickersglass :thumbup:

Beast
2005-06-07, 20:47
Om killen redan verkar ha svårt för att gå upp i vikt kanske han inte kan sitta o räkna eftersom han troligen kommer behöva mer än 500kcal för att gå upp..

Och hur ska han annars veta hur mycket han käkar om han inte kolla upp det? Chansa och käka så "mycket" han kan, tror du själv det funkar?

Men visst vill du bara bli fet och inte gå upp i rätt vikt, drick 1l matolja om dagen.. satan vad stor du kommer bli snabbt.

Pressarn
2005-06-07, 20:50
Och hur ska han annars veta hur mycket han käkar om han inte kolla upp det? Chansa och käka så "mycket" han kan, tror du själv det funkar?

Men visst vill du bara bli fet och inte gå upp i rätt vikt, drick 1l matolja om dagen.. satan vad stor du kommer bli snabbt.
Jag gillar inte att komplicera till saker. Det har funkat förr, bli mätt och ät sen lite till.
Denna tråden handlar om vad "lite till" är. Får bli kakor och gainer :)

backen
2005-06-07, 21:53
cashewnötter är nog det lättaste att äta om man vill gå upp i vikt. Testa och få i dig ett glas nöttet efter varje måltid. Ökar lätt kaloriintaget med 1000 kalorier per dag
O gott som f-n. Rosta dem i stekpannan och salta *popcorn*

Ekonom
2005-06-07, 22:09
Okej, då säger vi såhär, hur ökar jag aptiten??

Ställde samma fråga till Roger Zapfe och Göran Rosén på fitnessfestivalen i vintras, det intressanta var att de båda svarade oberoende av varrandra att jag skulle käka mer B-vitamin! Jaha, så köpte man nåt B-50 complex, men (som jag misstänkte) hjälpte inte det.. Det som dock hjälper är att dra ner på fettet i maten, kanske låter kontraproduktivt när du vill bulka, men det ger mer plats för kolhydraterna och proteinet, och det är väl primärt de du är ute efter? fettet brukar ju inte bli nån bristvara ändå...

aliquis
2005-06-08, 16:16
Har någon förslag på en 2000kcal+ prottedrink? :eating:
Låter ju motiverat?
5dl juice, 5 bananer, 100g proteinpulver, 1dl rapsolja....