handdator

Visa fullständig version : snickers bulk? :D


BeatNec
2005-06-06, 12:06
nu börjar ja tröttna på att tappa fett hela tiden! *grr*

hade tänkt att påbörja ett tappert försök på bulk. ska pressa i mig mer mat en vanligt, men jag undrar även om dett finns något som är mycket näringsrikt som smakar gott. funderade på att köpa ett gäng snickers? eller finns det bättre alternativ? för ja tycker inte den vanliga maten(äter som ett djur) + malto/vasse/kassein räcker =(

ja kanske inte borde äta lika nyttigt? =P

tacksam för alla tipps!

Chandler
2005-06-06, 12:23
nu börjar ja tröttna på att tappa fett hela tiden! *grr*

hade tänkt att påbörja ett tappert försök på bulk. ska pressa i mig mer mat en vanligt, men jag undrar även om dett finns något som är mycket näringsrikt som smakar gott. funderade på att köpa ett gäng snickers? eller finns det bättre alternativ? för ja tycker inte den vanliga maten(äter som ett djur) + malto/vasse/kassein räcker =(

ja kanske inte borde äta lika nyttigt? =P

tacksam för alla tipps!


Inte så nyttigt sätt att lösa problemet på? *rolleyes*

Ät t.ex. nötter. De är grymt energirika och oftast goda också. :thumbup: Pistage rekommenderas varmt!

Ett annat enkelt sätt att få i sig bra extra energi är att dricka minimjölk.

Finns säkert hur många som helst, men där har du iaf två som är betydligt bättre än godis.

Herkulez
2005-06-06, 12:26
nu börjar ja tröttna på att tappa fett hela tiden! *grr*

hade tänkt att påbörja ett tappert försök på bulk. ska pressa i mig mer mat en vanligt, men jag undrar även om dett finns något som är mycket näringsrikt som smakar gott. funderade på att köpa ett gäng snickers? eller finns det bättre alternativ? för ja tycker inte den vanliga maten(äter som ett djur) + malto/vasse/kassein räcker =(

ja kanske inte borde äta lika nyttigt? =P

tacksam för alla tipps!
många säger att dom äter som djur men sen ber man dom lägga upp va dom ätit dom senaste 5dagarna så har dom kanske ätit bra 1-2 av dom dagarna sen slarvat resten. Få höra va du äter på en dag, förutsatt du håller det hela tiden.

nordland
2005-06-06, 12:31
släng i 1/2 dl olja till varje mål så får du upp kalorierna lite. Nötter av alla dess slag är också bra..

Man and Machine
2005-06-06, 12:52
Utöver nötter som redan nämnts så lägg in en banan eller två plus en liter mjölk om dagen. Det borde ju iaf få dig att sluta tappa fett.

Beast
2005-06-06, 14:27
Ökar du inte i vikt äter du helt enkelt förlite. En bulk på snickers lär sluta i katastrof, om du inte vill bli fet dvs.
Precis som mr. Stiff Nipple sa så äter du antagligen inte bra eller "mycket" som du säger.

BeatNec
2005-06-06, 20:06
jo det är klart att jag inte äter super strikt (i så fall så hade jag inte tappat fett :em: )


jag brukar starta dagen med en dubbel portion gröt med mjölk. har på de senaste kört med några frön i, minns inte vad dom heter (krossade linfrön?)men de va för att få i mig lite extra fett i alla fall.


sedan så blev det ett mellanmål med typ ett eller 2 ägg och mackor eller gröt.
sedan blev det ett till mellanmål/lunch och det kunde vara allt från 2 grova baguetter med2 burkar makrill i tomatsås till pyttipanna. ibland innan träning 0.75dl kasein.
efter träning blir det en shake med 2tsk kreatin 2dl maltro 1 dl vassle.
när ja kommer hem från träning blir det midda, och det är allt möjligt(bott hemma hos tjejens päron(men de gör ja inte längre..)) men då äter ja tills ja e proppmätt!

sedan blir det kvällsmat vid ca 9 då äter ja ofta en kesella med ett äpple i.
i bland blir det också/eller mackor eller gröt.

innan jag lägger mig tar ja 1dl kasein och en zink tab.

de va de de.


mjök som ni rekomenderar kan ja tyvärr inte dricka i några mänder för ja e någo intolerant =(
men i morgon så ska jag ta och köpa mig ett paket nötter som får bli "buss mat" =)

hur är det med sånna där protein bars? finns det några vettiga bars med långsamma kolisar som inte är allt för dyra?

Kossa Mu
2005-06-06, 22:09
Jag kör med låglaktosmjölk, den är lite dyrare men det funkar.
Annars så kan man även dricka juice till.

Nemesis
2005-06-07, 14:34
Varför slänga i sig en massa skräpmat bara för att det är bulksäsong. Käka nyttigt, men i mängder!!!

MilkmaN
2005-06-07, 19:35
Har själv droppat 3-4 kg sen den 25:e April då jag startade min journal, där har alla sagt att jag äter bra osv. Känns lite jobbigt eftersom jag skärpt kosten nu, med färre snabba kolhydrater, alltid äta mellanmål osv, mer fibrer etc etc.
Ska även jag försöka äta mer nötter och så får det bli ännu mer mjölk.