handdator

Visa fullständig version : Har jag hittat en hemlighet som alla fjortis söker?


Bjorne
2005-06-05, 21:59
Ni vet allt det snacket som man fick upleva i de tidiga tonåren, att man skulle dricka med sugrör så blev man full snabbare och blanda det med socker osv.

I fredags så körde jag quads och triceps, två-tre timmar senare var jag på en studentfest och hade inga planer på att supa mig direkt redlös, utan bara ta ett eller två par glas röttvin, men till det skumma nu, tror det var efter det tredjeglaset (absolut inte hetsdrukigt, utan det var nog en kvart-tjugo minuter mellan galsen) så var jag verkligen aspackad, sluddra och gick lustigt. Sådär lättpåverkad är jag absolut inte i vanliga fall och undrar ifall det kan ha haft något att göra med att jag träna så "relativt" strax in på? Jag åt ordentligt efter träning, så tom mage var inte orsaken.

Kommer man i fortsättningen se gymmen smällfulla av fjortis på fredagskvällar innan de ska till den lokala busstationen och supa? :)

Sheogorath
2005-06-05, 22:10
Kommer man i fortsättningen se gymmen smällfulla av fjortis på fredagskvällar innan de ska till den lokala busstationen och supa? :)

Gör man inte det redan?

Gabriel_
2005-06-05, 22:12
Någon som spetsade din drink?

zanzi
2005-06-05, 22:21
Någon som spetsade din drink?

Jag tror också på den teorin... nån ville våldta dig. :kinky:

Bjorne
2005-06-05, 22:24
Någon som spetsade din drink?Jag tror också på den teorin... nån ville våldta dig. :kinky:Hade ju varit något, men spetsar man vin, så tror jag man märker det ganska lätt.

sunkan
2005-06-05, 22:26
Kan det inte vara nått med att kroppen pumpar runt mycket mer blod i kroppen...om du har suttit å druckit så känner du ingenting förrän du börjar röra på dig för att blodcirkulationen ökar, right?

Big_Vik
2005-06-05, 22:29
Tycker mig se ett mönster:

Hårda fyllor ger bra träningspass?
Hårda träningspass ger bra fyllor?

Gabriel_
2005-06-05, 22:33
Tycker mig se ett mönster:

Hårda fyllor ger bra träningspass?
Hårda träningspass ger bra fyllor?

det där var djupt sagt.

Sparrisen
2005-06-05, 22:38
Shit vad lättpåverkad du var... själv behöver jag alltid ganska mycket för att bli påverkad. Att träna innan gör en bara trött...

Bjorne
2005-06-05, 22:44
Shit vad lättpåverkad du var... själv behöver jag alltid ganska mycket för att bli påverkad. Att träna innan gör en bara trött...
Var absolut inte trött den kvällen, hade energi för två personer. Poängen med den här tråden var ju, att jag just blev otroligt lättpåverkad och så ville jag reda ut ifall det fanns ett sammaband...
Kan det inte vara nått med att kroppen pumpar runt mycket mer blod i kroppen...om du har suttit å druckit så känner du ingenting förrän du börjar röra på dig för att blodcirkulationen ökar, right?2-3 timmar senare, så har nog pulsen lagt sig.

sunkan
2005-06-05, 22:46
2-3 timmar senare, så har nog pulsen lagt sig.

Då vet jag inte, får invänta King Grub, sverker eller nån annan som är mer "insatt" ;)

aliquis
2005-06-05, 22:50
Tycker mig se ett mönster:

Hårda fyllor ger bra träningspass?
Hårda träningspass ger bra fyllor?
fatta hur bra det blir tillslut

Bjorne
2005-06-05, 22:50
Då vet jag inte, får invänta King Grub, sverker eller nån annan som är mer "insatt" ;)Grub verkar inte alls vilja ha med alkohol att göra, han sitter säkert inne med hur man undviker bakfyllor och eventuell trötthet under festande, men vill väl inte riskera att göra hela kolo till alkisar :p

JAM
2005-06-06, 00:07
I fredags så körde jag quads och triceps, två-tre timmar senare var jag på en studentfest och hade inga planer på att supa mig direkt redlös, utan bara ta ett eller två par glas röttvin, men till det skumma nu, tror det var efter det tredjeglaset (absolut inte hetsdrukigt, utan det var nog en kvart-tjugo minuter mellan galsen) så var jag verkligen aspackad, sluddra och gick lustigt.För av allt får du ett pris för veckans längsta mening på Kolozzeum. Pokal bifogas.

Tre glas rödvin på 45-60 minuter är väl ändå inte såå långt tempo... Om det är tvådecilitersglas och vinet är 13-procentigt motsvarar det ju nästan 20 cl vodka på 40 %.

Tomten
2005-06-06, 00:35
Förklaringen är enkel.... DET VAR RÖDVIN.. förrädisk dryck.

rymdrattan
2005-06-06, 00:40
drogmixat? finns så många partydroger nuför tiden så varför skulle inte nån kunna lagt i nått sånt? Känns inte på smaken heller.

Bjorne
2005-06-06, 00:49
Förklaringen är enkel.... DET VAR RÖDVIN.. förrädisk dryck.Mycket förrädisk, som jag förklarade för en vän förut, går att klunka som en galning utan att det börjar jäsa i magen, till skillnad från öl, samtidigt som den är dubbelt så stark. Väldigt farlig dryck, speciellt när man börjat släppa loss lite.
För av allt får du ett pris för veckans längsta mening på Kolozzeum. Pokal bifogas. :laugh:

Har en tendens att göra sådär ibland.

Tre glas rödvin på 45-60 minuter är väl ändå inte såå långt tempo... Om det är tvådecilitersglas och vinet är 13-procentigt motsvarar det ju nästan 20 cl vodka på 40 %.Vet inte riktigt om glasen verkligen var på 20cl, dock var det inte så jag var salongsberusad, utan jag var packad.

drogmixat? finns så många partydroger nuför tiden så varför skulle inte nån kunna lagt i nått sånt? Känns inte på smaken heller.Glaset var aldrig omgivet av folk jag inte känner bra.