handdator

Visa fullständig version : jävla bensinmackar!


mrt4
2005-06-05, 21:17
Gick in på en statoilmack i stockholm idag. HAde tankat 14 liter och skulle betala. Det var 4 pers före i kön och det tog 15 minuter. Varenda jävel framför mig skulle ha korv med kräksallad, korv med mos, korv med gurkmajonäs. senap ketchup, rostad lök. Jag blir fan tokig! Ska man handla mosbricka dra till sibylla!

Okej, har lugnat mig något nu. Jag tycker inte det är en bra ide att mackarna säljer gatuköksmat. Det tar för lång tid i kön! Ska en familj ha 4 korvar med bröd med allehande grejer på tar det ju en evighet. Jag har ingen lust att köa i en kvart för 4 pers framför mig ska ha korv på statoil!

\R

Yankeee
2005-06-05, 21:18
Ja, usch. Tänk om de skulle börja sälja bensin på sibylla.

Frantic
2005-06-05, 21:18
Var det runt 11-tiden?

Karate_kid
2005-06-05, 21:19
du skulle kunna skaffa ett bensinkort.

Jense
2005-06-05, 21:22
lite gay att personalen inte tar andra före utan står där, väntar på att brödet ska bli klart.. man lägger ner brad, tar nästa i kön sen tar man upp bröd-e och kastar i korven, slirar på lite senap och kastar korven rakt i ansiktet på kunden.

David86
2005-06-05, 21:24
Betala med kort istället, snabbare för alla. Så slipper dom som vill ha korv vänta på ett stolpskott som inte upptäckt kortet än ;)

Karate_kid
2005-06-05, 21:25
Betala med kort istället, snabbare för alla. Så slipper dom som vill ha korv vänta på ett stolpskott som inte upptäckt kortet än ;)


ja eller läs min post som skrevs för 5 min sen.

bear.flowertwig
2005-06-05, 21:36
Stör mig nog mer på att mackar(OK undantaget) numera inte är mackar utan nåt jävla 7eleven meets ICA. Finns ju för fan mer frukt än torkarblad. Nog för att det är kul med banan i avgasröret men nån jävla måtta får det nog att vara!

Så. Nu känns det bättre.

Nils.R
2005-06-05, 21:41
Nog för att det är kul med banan i avgasröret men nån jävla måtta får det nog att vara!


Höll på att sprutlackera skärmen med kesella/funlight när jag läste det :D

mrt4
2005-06-05, 21:42
Det var runt 2 tiden i eftermiddags. Jo, ett bensinkort är kanske inte helt fel.

Oavsett känns det bättre nu när man skrivit av sig.

\R

David86
2005-06-05, 21:43
ja eller läs min post som skrevs för 5 min sen.
Jag syftade ändå på ett vanligt kontokort...

Karate_kid
2005-06-05, 21:44
Jag syftade ändå på ett vanligt kontokort...

ofan

Brisk Snu Garvo
2005-06-05, 21:47
Hydro är bra, dom har ju aldrig öppet så man får ta det på kortet jämt men tyvär så kan ju bensinen vara 10öre billigare där ibland och då jävlar tankar ju hela stan där.... En gång var det kö ända ut till stora vägen och det skiljde bara 10 öre mot OK som låg 25 meter bort, fyfan vad dumt, vad blir det kanske 5 kr på en full tank *screwy*

Piranha
2005-06-05, 22:08
Samma skit på pressbyrån , man skall ha en dosa snus och 8 pers framför skall ha nån jävla french hotdog ... kräääääääääk.

Fattar de inte hur mycke fett den innehåller och hur brådis jag har.

Alltså snabb i korvkiosken , bensin på macken , och tobak å frukt å godis på pressbyrån.

TrasMannen
2005-06-05, 23:23
Ännu jobbigare när man är på seven eleven och det står nån IQbefriad snubbe och tjafsar om att "jag gav dig 20 kronor, jag fick för lite tillbaka" och killen bakom kassan tjafsar tillbaka. och kön börjar ringla sig ut ifrån affären.

JAM
2005-06-06, 00:09
Gick in på en statoilmack i stockholm idag. HAde tankat 14 liter och skulle betala. Det var 4 pers före i kön och det tog 15 minuter. Varenda jävel framför mig skulle ha korv med kräksallad, korv med mos, korv med gurkmajonäs. senap ketchup, rostad lök. Jag blir fan tokig! Ska man handla mosbricka dra till sibylla!

Okej, har lugnat mig något nu. Jag tycker inte det är en bra ide att mackarna säljer gatuköksmat. Det tar för lång tid i kön! Ska en familj ha 4 korvar med bröd med allehande grejer på tar det ju en evighet. Jag har ingen lust att köa i en kvart för 4 pers framför mig ska ha korv på statoil!

\R
Jag förstår inte varför du inte betalar med kort direkt i automaten. Går du till banken för att betala dina räkningar också...? ;)