handdator

Visa fullständig version : Deffning - fundersam!


visjon
2005-06-05, 20:18
Tjenare.
Jag har nu panik inför sommaren. Jag har försökt att trimma kroppen sedan i höstas, och visst har jag kommit en bit på vägen - dock känner jag att jag har något kg eller två kvar till en fin sommarform.

Min fråga är alltså följande: jag har läst igenom King grubs deffguide, och jag undrar således hur man ska gå tillväga om man ska dra ner på kaloriintaget ytterligare - och således accepterar lite muskelförlust?

(1.84m - >80kg)

Jag har en burk diet-fuel(ökar fettförbränning etc) och en burk diet-pro(måltidsersättning - blandas med mjölk.)

Jag tänkte således köra en stadig frukost, hyffsad lunch, diet-pro mellanmål samt en stadig middag. Allt med så lite och så långsamma kolisar som möjligt samtidigt som jag tycekr i mig så mycket protein som möjligt.
Till träningen. Jag tänkte ta morgonpromenad ungefär 4ggr i veckan samt springa 3ggr. Gymma 5ggr i veckan.

Kommer detta funka innan badbyxorna åker på? Eller ska jag satsa på att träna hårdare och käka lite mer måltider?
Ursäkta om jag frågar en fråga som redan är ställd här på forumet, men jag har kollat igenom de flesta trådar och har inte hittat något svar. *slap*

Lemon
2005-06-05, 20:43
Jag har testat det mesta.

Skulle råda dig att köpa en matvåg, en vanlig digitalvåg och sen skaffa ett program där du för in allt du äter. Jag har ett som heter Trainers Lab som Age har varit med och gjort. Det finns fler på marknaden så vilket som är bäst vet jag inte.

Fördelen med att väga allt du äter är att du vet exakt hur mycket och vad du får i dig på en dag. Du kanske inte äter tillräckligt för att gå ner i vikt.

carlsm
2005-06-06, 16:50
En digital gramvåg för mat kan vara ruggigt effektivt om du är duktig och håller reda på allt. I början kan det vara jobbigt men man vänjer sig. Sedan finns det en zippad excelmodell på det här forumet nånstans där du kan hålla reda på allt du stoppar i dig görlätt.
Inför förra badsäsongen lyckades jag gå ner 5 kg på 7 veckor mha excelmallen, träning och bra...eller åtminstone nyttig diet.
Stackers dämpade hungern också och gjorde det lättare att ligga på kcal-underskott. Det funkar dock inte inför den här säsongen och är inget att rekommendera om du inte vet vad det är osv.

Köpte f.ö. OBH Nordicas digitala gramvåg, en rund sak i borstat rostfritt stål. Hade fått bäst i test i nån kvällsblaska