handdator

Visa fullständig version : Hur mycket motsvarar?


annaerix
2005-06-05, 08:28
Godmorgon!
Hade tänkt ta mej en morgon promenix imorrse men sket i det pga regnet. Då kommer jag till frågan:

Hur länge behöver jag gå ikväll för att förbränna motsvarande fett jag egentligen hade förbränt på promenaden imorrse? (Om jag hade gått en morgonpromenad på ca 45 min) :confused:

King Grub
2005-06-05, 08:42
En timme kanske, med lite marginal. En timmes kvällspromenad förbrukar mer energi än 45 minuters morgonpromenad. Du behöver säkert inte kvitta skillnaden tidsmässigt.

annaerix
2005-06-05, 08:46
En timme kanske, med lite marginal. En timmes kvällspromenad förbrukar mer energi än 45 minuters morgonpromenad. Du behöver säkert inte kvitta skillnaden tidsmässigt.

Kvällspromenaden förburkar mer energi, men inte större andel fett?

King Grub
2005-06-05, 09:10
Så skrev jag inte. Du förbrukar lika mycket energi om du går lika lång tid, oavsett vad klockan är. På fastande mage kommer en större del av den energin att tas från fett. Har du ätit kommer en större del från kolhydrat. Men går du en timme förbrukar du givetvis mer energi än om du går 45 minuter, även om timspromenaden är direkt efter en brakmiddag, och trekvartspromenaden är på fastande mage.

Jag tror inte du behöver gå längre när det nu handlar om en gång. Hade det varit varje dag i ett halvår kanske.

Bucyrus
2005-06-05, 09:16
Godmorgon!
Hade tänkt ta mej en morgon promenix imorrse men sket i det pga regnet. Då kommer jag till frågan:

Hur länge behöver jag gå ikväll för att förbränna motsvarande fett jag egentligen hade förbränt på promenaden imorrse? (Om jag hade gått en morgonpromenad på ca 45 min) :confused:
Kan rekommendera ett regnställ i Gore-tex :thumbup: ....så kan du promenixa oavsett väder ;) ...

annaerix
2005-06-05, 13:22
Kan rekommendera ett regnställ i Gore-tex :thumbup: ....så kan du promenixa oavsett väder ;) ...

ah okej då. det satt nog mer i orken än i vädret :sleep:

var dock på gymmet nyss. faaaen va kul. har ökat jätte bra på ben!!! :hbang:

(onödig info, ja tack!)