handdator

Visa fullständig version : Bra övningar för att träna bröst/mage


ludde_kudde
2005-06-04, 20:22
Tjenis alla kroppsbyggare :)

Har bestämt mig för att träna upp strandkroppen lite..

Behöver tips på bra övningar för att träna bröst och mage, men framförallt bröst då jag inte riktigt vet hur jag ska gå tillväga :p

Jag har för tillfället inte tillgång till något gym, så gärna tips på övningar man kan göra utan redskap, har dock saker som hantlar och träningsgummiband ;)

Hoppas på några tips iaf, tack på förhand! :)

Fatalist
2005-06-04, 20:44
Åh shit, för det första är det svårt att bygga särskilt mycket bröstmassa med den egna kroppsvikten.. Och för det andra låter det så illa att du bara ska träna bröst och mage. Proportionalitet och overallmassa är det som får dig att se bra ut på beachen.

Du kommer inte hinna bygga någon märkbar massa till den här sommaren (som precis börjat). Bättre om du skaffar ett gymkort och sen kör hela kroppen, så ska du se att du har en sjysst beach-fysik till nästa år!

Men... Om du väldigt gärna vill ge det ett försök så är hängande benlyft, vanliga crunches exempel på bra magövningar. Bröst kan du köra armhävningar ur lite olika vinklar. Hantelpressar om du har hantlar som räcker till, är en väldigt bra bröstövning.

Glöm inte att köra rygg också så du inte får problem med hållningen framåt i tiden. Och en bra rygg är ett måste om du vill se beach-biffig ut!

- ante
2005-06-04, 20:49
Sommartider hej hej!

Sparrisen
2005-06-04, 21:02
haha vilket inlägg!!! :hbang:

Du hinner inte få några muckler denna sommaren inte...
Bröst och mage... sedan är saken biff ju... eller inte ;)

pellepedal
2005-06-05, 08:34
Det bästa tipset måsta väl ändå vara att skit i beach 2005, börja träna HELA kroppen nu inför 2006 i stället.

Lallle
2005-06-05, 15:39
Längtar till 2006 :D