handdator

Visa fullständig version : Vad är Deff för er?


Nixta
2005-06-04, 17:38
Hej jag är ny här på forumet och undrar vad deff är för er

För många verkar det vara att ta fram rut magen, Men för mig är det typ ta fram synliga biceps och sånt fast har ingen aning som hur man deffar armar osv någon som kan ge något tipps ( visste inte vad jag skulle söka på om det redan finns nått om detta :em: )

// MvH Nixta :cool:

Lizzie
2005-06-04, 17:43
'Deff' för mig menas att man definierar musklerna, alltså när man är vältränad och 'det sista' fettet skall bort så musklerna blir mer synliga.

mangemani
2005-06-04, 17:51
hur man deffar armar?hur menar du då?man kan inte punktförbränna bara så du vet.

Kaboffastar
2005-06-04, 17:51
För mig är det i så fall att fettet ska bort men musklerna skall stanna, bli "smalare" och få defenition på musklerna.

mangemani
2005-06-04, 18:35
deff för mej är kanske inte att få så bra deffinition på musklerna som möjligt,utan att bara gå ner i vikt.
viss,går jag ner så pass mycket så att jag får mer synligare muskler så klagar jag ju inte,men det är inget jag direkt strävar efter,jag är nöjd om jag går ner några kilon.

blekfet2
2005-06-04, 18:58
deff är för mig är det helt klart för att få fram varenda liten muskel....om det är enbart för att få bort späck så använder jag ordet bantning.

zanzi
2005-06-04, 23:18
För mig är deff ett helvete som varar under sådär tre månader på året.
Under dessa tre månader förlorar jag jobb, vänner och tjejen (om nu jag skulle haft en tjej som av nån sjuk anledning skulle orka/villja/klara av att över huvud taget vara med mig).
Detta är en liten paradox i sig självt då jag just deffar för att få ett bättre jobb, fler vänner men mest för att få en tjej (eller behålla, om jag skulle skulle haft nån som orkat/velat/klarat av att över huvud taget vara med mig).

...jag kan nog fotsätta klaga ett tag till men det hinner jag inte då jag ska ut på min en och en halv timme långa kvällspromenaden (utöver dagens morgonsjoggning och gymmande).

Vi hörs imorgon killar och tjejer... eller vad jag vill kalla den: "Helvetesdag 36" :D

Frazze
2005-06-04, 23:36
För mig är deff ett helvete som varar under sådär tre månader på året.
Under dessa tre månader förlorar jag jobb, vänner och tjejen (om nu jag skulle haft en tjej som av nån sjuk anledning skulle orka/villja/klara av att över huvud taget vara med mig).
Detta är en liten paradox i sig självt då jag just deffar för att få ett bättre jobb, fler vänner men mest för att få en tjej (eller behålla, om jag skulle skulle haft nån som orkat/velat/klarat av att över huvud taget vara med mig).

...jag kan nog fotsätta klaga ett tag till men det hinner jag inte då jag ska ut på min en och en halv timme långa kvällspromenaden (utöver dagens morgonsjoggning och gymmande).

Vi hörs imorgon killar och tjejer... eller vad jag vill kalla den: "Helvetesdag 36" :D
Det är rätt inställning! :hbang:

zanzi
2005-06-05, 13:28
Det är rätt inställning! :hbang:

Självklart. :thumbup:

Nixta
2005-06-06, 09:55
Ok, Nu börjar jag förstå lite om deff, Läste att man tex skulle bulka - deffa - bulka - deffa. Men då är min fråga. Hur länge ska man bulka samt deffa te x: Bulk 6 månader deff 1 månad. :confused:

// MvH Nixta

Johan_P
2005-06-06, 11:15
Ok, Nu börjar jag förstå lite om deff, Läste att man tex skulle bulka - deffa - bulka - deffa. Men då är min fråga. Hur länge ska man bulka samt deffa te x: Bulk 6 månader deff 1 månad. :confused:

// MvH Nixta

Det är ju vad du tycker behövs. Vill du bli stor/grov så bulkar du längre, och vill du få mindre kroppsfett så deffar du längre. Tänk på att deff och diet inte är riktigt samma sak :thumbup:

Isdrake
2006-03-10, 08:57
Ifall man går efter "deffningsreglerna" för att minska i fettprocent men inte för att få varende muskel att synas (det är ju trots allt ganska svårt för alla kvinnor). Vad gör man då då? Bantar? Men att banta känns som en helt annan sak.

raZmus
2006-03-10, 09:00
Att minska andelen fettprocent i kroppen med bibehållen muskelmasssa.

Pepz
2006-03-10, 09:00
Jag försöker att komma i tillräckligt bra form så jag inte gör bort mig på Oslo grand prix

Isdrake
2006-03-10, 09:01
Att minska andelen fettprocent i kroppen med bibehållen muskelmasssa.

Precis vad jag tycker att det är. :thumbup:

muffe85
2006-03-10, 09:49
Hallå, jag trodde alla visste detta.
Bantning = viktminskning oavsett muskler eller fett.
Deffning = kontrollerad viktminskning med mål att BARA tappa fett, behålla alla muskler.

ÄVEN om man har 50kg fett på kroppen, så DEFFAR man om man enbart vill gå ned i fett, det är inte bantning.

DÄRFÖR är deffen mycket mer komplicerad än bantning eftersom man måste ha stenkoll på träning och kost, så att man inte tappar muskelmassa.

Banta kan vilken svensson som helst lyckas med, men en väl genomförd deff med bra resultat kräver att man tar sig tid att väga maten, planera kosten och träningen ganska bra.

Och till alla föregående talare som ser deffen som ett helvete -> om ni inte tycker om promenader, gå dom inte! Om ni hatar att gå runt hungriga, träna mer så får ni äta mer!. Deffen behöver inte vara tung. den blir det man gör den till. för mig är deffen inte mycket jobbigare än att bygga muskler, eftersom jag anpassat min deff efter vad jag tycker om att göra och vad jag inte vill göra.
Jag går inga morgonpromenader, och äter 3200Kcal om dagen, och jag går ändå ned i hög takt, och känner att jag behåller muskelmassan.


För mig är deffen ett sätt att bli av med fett, men jag vill behålla musklerna såklart.