handdator

Visa fullständig version : morgonpromenad+gym


Tic Tac
2005-06-03, 17:59
I en annan tråd, som jag nu inte lyckas hitta, skrev någon att han undvek att ta morgonpromenader om han skulle styrketräna på förmiddagen, eftersom styrketräningen då skulle bli lidande av detta.

Jag brukar ofta ta en morgonpromenad (ca 45 min), äta frukost och sedan börja styrketräna ca 1 timme senare. Tycker att detta fungerar bra, kan någon förklara varför/på vilket sätt styrketräningen skulle bli lidande???

blekfet2
2005-06-03, 18:09
det bästa om du kör 2 pass som du gör nu är att försöka ha så lång tid som möjligt mellan dem....varför inte träna styrketräning på kvällen istället?

pellepedal
2005-06-03, 18:09
Tycker du att det funkar för dig finns det väl ingen anledning på att ändra nåt.

Rataxes
2005-06-03, 19:09
I en annan tråd, som jag nu inte lyckas hitta, skrev någon att han undvek att ta morgonpromenader om han skulle styrketräna på förmiddagen, eftersom styrketräningen då skulle bli lidande av detta.

Jag brukar ofta ta en morgonpromenad (ca 45 min), äta frukost och sedan börja styrketräna ca 1 timme senare. Tycker att detta fungerar bra, kan någon förklara varför/på vilket sätt styrketräningen skulle bli lidande???
Gäller väl främst högintensiv cardio. Jag tar ofta morgonpromenader på upp till 2 timmar och kör sedan träningspasset ca 2 timmar senare, aldrig märkt någon negativ effekt.

Tic Tac
2005-06-03, 19:18
det bästa om du kör 2 pass som du gör nu är att försöka ha så lång tid som möjligt mellan dem....varför inte träna styrketräning på kvällen istället?

Men VARFÖR? Antar att du syftar på maximal återhämtning, men det borde väl, som någon annan skrev, bara gälla mer intensiv träning?

Wooch
2005-06-03, 19:30
Funkar det för dig med det upplägget, så är det nog ingen fara att fortsätta. Eftersom du nu promenerar, borde det inte påverka din träning allt för mycket. Som du säger så handlar det om mer intensiv träning då man behöver mer tid för återhämtning. Jag brukar själv ta morgonpromenader, för att någon timme senare gå och styrketräna och det funkar utmärkt för mig.