handdator

Visa fullständig version : pizzeriakycklingsallad, kcal?


hubbabubba
2005-06-03, 17:59
Jag har besökt ganska många pizzerior i detta avlånga land och kycklingsalladen har i princip alltid sett likadan ut, men det jag undrar nu över är hur mkt kalorier kan den innehålla? Om jag själv skulle uppskatta skulle jag tippa på ~500kcal (bröd ingår).

Vad tror ni?

//Patrik

hassezilla
2005-06-04, 10:13
Det enda i den där salladen som drar upp energi innehållet är väl brödet och dressingen. Brukar skippa dom 2 komponenterna, då landar den väl kanske på 200-300 kcal?

råkkare
2005-06-04, 10:17
Det enda i den där salladen som drar upp energi innehållet är väl brödet och dressingen. Brukar skippa dom 2 komponenterna, då landar den väl kanske på 200-300 kcal?


Och osten,iaf där jag brukar köpa runt i sverige så öser dom ner ost om man inte säger stopp! sanslöst...jag bojkottar pizza sallader helt är ju bara salladsblad och gurka majs tomat å lite kykling...helt värdelöst

hassezilla
2005-06-04, 10:34
Och osten,iaf där jag brukar köpa runt i sverige så öser dom ner ost om man inte säger stopp! sanslöst...jag bojkottar pizza sallader helt är ju bara salladsblad och gurka majs tomat å lite kykling...helt värdelöst
Men om man ska vara social med kompisarna och följa på pizzerian är det ett bra alternativ istället för en 1500 kcal oxfilebåt. :hbang:

råkkare
2005-06-04, 17:51
Men om man ska vara social med kompisarna och följa på pizzerian är det ett bra alternativ istället för en 1500 kcal oxfilebåt. :hbang:


jo eller be å få in kykling bara med lite majs