handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag lägga upp träningen?


stina
2005-06-03, 17:57
Hallå!
Har en liten fråga.. Jag är alldeles ny i stryketräningsvärlden då min huvudsysselsättning är löpning.
Min fråga är: Om jag skall styrketräna 2 ggr/vecka, bör jag köra ett helkroppsprogram dessa två gånger eller skall jag dela upp kroppen? Till saken hör att jag inte ännu styrketränar benen, då jag cyklar till jobbet varje dag samt löptränar 3 ggr/vecka. Jag tänker vänta ett par månader innan benen inkluderas i styrketräningen, då jag dessutom har ett aktivt jobb och är rädd att överanstränga benen då dessa är i en uppbyggnadsfas efter en fotskada. Så, hur bör jag göra med träningen av överkroppen?

JoelR
2005-06-03, 18:02
Jag skulle kört ett helkropps pass två gånger i veckan, om jag bara skulle träna två hånger i veckan alltså. Sen så tycker jag att du ska träna ben så fort skadan är läkt.

Slartibartfast
2005-06-03, 18:07
Jag håller också på helkroppspass.

Ame
2005-06-03, 18:35
Jag skulle kört ett helkropps pass två gånger i veckan, om jag bara skulle träna två hånger i veckan alltså. Sen så tycker jag att du ska träna ben så fort skadan är läkt.
Håller med. Tränar själv benen flera gånger i veckan utan några problem.

Mccartney
2005-06-03, 18:39
Håller med. Tränar själv benen flera gånger i veckan utan några problem.

Fotskadan känns den inte när du löper?Känns den inte där borde det inte kännas om du kör benstyrka.

stina
2005-06-03, 20:20
Ok, låter bra! Helkroppsträning var det. Tack för tipsen!!

Allan
2005-06-03, 20:57
Finns tips i Best of...delen


allan