handdator

Visa fullständig version : Bränna fett utan kcalunderskott ?


mela
2005-06-03, 17:31
Om jag förbränner 2500kcal/dag i dagsläget och äter ca 2500kcal/dag men sedan börjar gå morgonpromenader 5ggr i veckan och springa/gå lite extra på kvällarna. Blir jag av med lite fett då ?

Sverker
2005-06-03, 17:32
Ja.

mela
2005-06-03, 17:33
Gött :D

hubbabubba
2005-06-03, 17:35
energiunderskott > fettförbränning! ;)

Sverker
2005-06-03, 17:36
Borde du inte göra det :D

Mellan tummen och pekfingret kommer den aktiviteten att förbränna ca 500 kcal per dag ( helt beroende på hur långt du promenerar :D )vilket blir 0.5 kg fett på en vecka.

mela
2005-06-03, 17:39
Borde du inte göra det :D

Mellan tummen och pekfingret kommer den aktiviteten att förbränna ca 500 kcal per dag ( helt beroende på hur långt du promenerar :D )vilket blir 0.5 kg fett på en vecka.

Fan va nice.. tänkte gå ca 8,5km varje morgon. Det tar ca 1,5h..

Spannmål
2005-06-03, 17:42
Det som gör att du börjar tappa vikt med det nya upplägget, är ju att promenaderna och löpningen tar ned dig på energiunderskott. Det är ju inte så att du fortfarande ligger på underhållsnivå.

mela
2005-06-03, 17:44
Det som gör att du börjar tappa vikt med det nya upplägget, är ju att promenaderna och löpningen tar ned dig på energiunderskott. Det är ju inte så att du fortfarande ligger på underhållsnivå.

Ajo det är sant. Får börja äta mindre om jaginte ser nån skillnad efter några veckor

hasse36
2005-06-03, 17:52
Fan va nice.. tänkte gå ca 8,5km varje morgon. Det tar ca 1,5h..Under den promenaden förbränner du ca 250 kcal mer än vad du skulle ha gjort om du hade pillat navelludd. Källa: caloriesperhour (http://www.caloriesperhour.com/index_burn.html)

För att minska 1 kg så skall man förbränna 7000-7500 kcal. Eftersom du går 5 ggr i veckan så kommer du att gå ner 170-180 g i veckan.

mela
2005-06-03, 17:53
Under den promenaden förbränner du ca 250 kcal mer än vad du skulle ha gjort om du hade pillat navelludd. Källa: caloriesperhour (http://www.caloriesperhour.com/index_burn.html)

För att minska 1 kg så skall man förbränna 7000-7500 kcal. Eftersom du går 5 ggr i veckan så kommer du att gå ner 170-180 g i veckan.

OKay, är det lagom att tappa så mkt i veckan ? Eller ska jag göra något mer ?

TTT
2005-06-03, 18:00
OKay, är det lagom att tappa så mkt i veckan ? Eller ska jag göra något mer ?

Lev på kycklingfilé, olivolja, omega-3-tabletter och grönsaker. ;)

mela
2005-06-03, 18:01
Lev på kycklingfilé, olivolja, omega-3-tabletter och grönsaker. ;)

Äter inte kyckling :em: Funkar fisk ?
Måste jag inte ha kolhydaterom jag ska gymma 4 ggr i veckan ?

hubbabubba
2005-06-03, 18:03
Äter inte kyckling :em: Funkar fisk ?
Måste jag inte ha kolhydaterom jag ska gymma 4 ggr i veckan ?

Kör på "mycket" kolhydrater i förträning och efterträningsdrinken sen kan du ju dra ner på kolhydraterna under dagen.

Såklart fisk funkar! ;)

mela
2005-06-03, 18:04
Kör på "mycket" kolhydrater i förträning och efterträningsdrinken sen kan du ju dra ner på kolhydraterna under dagen.

Okay :) Förutom ätardagarna då? Måste ju ha sånna, lär dö annars *cry*

hasse36
2005-06-03, 18:06
Bränna fett utan kcalunderskott ? Om jag förbränner 2500kcal/dag i dagsläget och äter ca 2500kcal/dag men sedan börjar gå morgonpromenader 5ggr i veckan och springa/gå lite extra på kvällarna. Blir jag av med lite fett då ?Du skapar en kcalunderskott genom dina promenader.

mela
2005-06-03, 18:07
Du skapar en kcalunderskott genom dina promenader.

JO jag fatta det sen :em: :em:

TTT
2005-06-03, 18:13
Äter inte kyckling :em: Funkar fisk ?
Måste jag inte ha kolhydaterom jag ska gymma 4 ggr i veckan ?

Ketodiet.. Vid avsknad av glukos kommer kroppen att ta upp fettsyror som ketoner och använda detta som bränsle istället. Visst kommer du orka mindre men du får en snabb viktnedgång utan nämvärda muskelförluster.

z_bumbi
2005-06-03, 18:13
Äter inte kyckling :em: Funkar fisk ?
Måste jag inte ha kolhydaterom jag ska gymma 4 ggr i veckan ?

Du är 17 år så du bör inte göra några radikala förändringar i din kost överhuvudtaget.

Det du tänkte göra från början såg bra ut, promenader på morgonen och sen lite extra konditonsträning vissa kvällar (Kanske direkt efter styrketräningen?).
Det kommer att innebära att du tappar en del fettvikt och det är ju målet så varför krångla till det?

Du ska ju inte gå på någon tävlingsdiet än på ett bra tag och då är det ju ingen mening med att försöka följa något sådant upplägg.

mela
2005-06-03, 18:14
Du är 17 år så du bör inte göra några radikala förändringar i din kost överhuvudtaget.

Det du tänkte göra från början såg bra ut, promenader på morgonen och sen lite extra konditonsträning vissa kvällar (Kanske direkt efter styrketräningen?).
Det kommer att innebära att du tappar en del fettvikt och det är ju målet så varför krångla till det?

Du ska ju inte gå på någon tävlingsdiet än på ett bra tag och då är det ju ingen mening med att försöka följa något sådant upplägg.

Precis, vill bara få bort lite innan bikinin ska på.
Tänkte deffa mer duktigt nästa vår istället när
jaghar lite mer att deffa fram.

hubbabubba
2005-06-03, 18:14
Okay :) Förutom ätardagarna då? Måste ju ha sånna, lär dö annars *cry*

Jadå jag äter vad jag vill på ätardagarna i stora mängder, kanske inte optimalt men gott å bra för psyket under deff ;)

mela
2005-06-03, 18:15
Jadå jag äter vad jag vill på ätardagarna i stora mängder, kanske inte optimalt men gott å bra för psyket under deff ;)


OKay, ökar inte ätardagar förbränningen ? Ellerär jag helt lost ?

T'änkte börja med omega 3 tabletter *har en burk*

Ska jag fortsätta med mina koffeintabletter när jag slutat skolan,
eller ska jag lägga av med dem ? *flex*

hubbabubba
2005-06-03, 18:18
OKay, ökar inte ätardagar förbränningen ? Ellerär jag helt lost ?

T'änkte börja med omega 3 tabletter *har en burk*

Ska jag fortsätta med mina koffeintabletter när jag slutat skolan,
eller ska jag lägga av med dem ? *flex*

Jo ätardagarna ökar förbränningen. Varför sluta med koffeintabletterna? Dem ökar ju förbränningen.

mela
2005-06-03, 18:19
Jo ätardagarna ökar förbränningen. Varför sluta med koffeintabletterna? Dem ökar ju förbränningen.

Okay då fortsätter jag med dem :)
Har mest ätit dem för att inte däcka totalt på lektionerna.