handdator

Visa fullständig version : Miss av friskis och svettis på Ön i Limhamn...


Mccartney
2005-06-03, 17:12
Dem har försökt göra sitt gym bättre med att in handla ännu en fristång...så nu finns det hela två stycken fria stänger där....men dem har köpt en som har större omkrets än en normal....villken miss....

abjorn
2005-06-03, 17:14
det är inte så att dom köpt en normal skivstång och ni haft flickestänger förrut? ;)

sunkan
2005-06-03, 17:14
så vikterna passar inte eller är den grövre där du ska greppa?

Pudzianovski
2005-06-03, 17:15
Du kanske ska framföra det till ägarna då istället för här.

:confused:

z_bumbi
2005-06-03, 17:17
Vilken diameter har den nya stången?

Mccartney
2005-06-03, 17:17
Greppet som är grövre. tänkte mest se om det är fler som känner till att det finns olika storlekar på omkretsen runt stången där man skall greppa. Det märks speciellt när man kör övningar som ryck och frivändning.

Mccartney
2005-06-03, 17:19
det är inte så att dom köpt en normal skivstång och ni haft flickestänger förrut? ;)

Har rätt stor erfarenhet av stänger så jag har kört innan på normala stänger. Men vad jag känner till finns det bla riktiga lyfta stänger och sedan finns där bla dem som inte har den räfflade delen i mitten....som ofta innebär att man får ont i handleden när man ryck och frivändning. Men denna stång jag pratar om nu har jag aldrig sett innan.

Beast
2005-06-03, 17:23
haha hela 2 stänger.
Vi har över 10st

Kebab-Arne
2005-06-03, 17:38
haha hela 2 stänger.
Vi har över 10st

Vi har bara 3 men vi har en rumpmaskin. :hbang:

FUn-tex SSwinger
2005-06-03, 17:46
Det är väl en helt identisk stång "eller har jag inspekterat fel?" det är itne så att räfflorna känns grövre just pågrund av att det är en ny stång?

Mccartney
2005-06-03, 17:46
Friskis har lagt sina penger på 6st vibrations plattor för 70 000kr styck ca....Reklamen för dem är 10minuters träning....

Mccartney
2005-06-03, 17:49
Det är väl en helt identisk stång "eller har jag inspekterat fel?" det är itne så att räfflorna känns grövre just pågrund av att det är en ny stång?

Kände idag och jag känner stor skillnad. Jag bruka uppskatta när en stång har grova räfflor men den här stången har större omkrets. Problemet blir för mig med rätt små händer att kör man frivändning och ryck och marklyft så spänner man underarmarna annorlunda.

Zakath
2005-06-03, 17:51
Ta det positivt som extra greppträning :thumbup:

EDIT: Och kolla in dem här http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=45121 :hbang:

z_bumbi
2005-06-03, 17:55
Kände idag och jag känner stor skillnad. Jag bruka uppskatta när en stång har grova räfflor men den här stången har större omkrets. Problemet blir för mig med rätt små händer att kör man frivändning och ryck och marklyft så spänner man underarmarna annorlunda.

Jag förutsätter att du har mätt stången så du vet vad diametern är och/eller har frågat på gymet vad det är för stång? Vad fick du fram?

Mccartney
2005-06-03, 17:57
Jag förutsätter att du har mätt stången så du vet vad diametern är och/eller har frågat på gymet vad det är för stång? Vad fick du fram?

Har faktiskt inte mätt....skall faktiskt ta och höra med dem.

Har mest gått på erfarenhet. Speciellt vid dem övningarna jag beskriver som jag direkt märkt skillnad.

Mccartney
2005-06-03, 17:59
Ta det positivt som extra greppträning :thumbup:

EDIT: Och kolla in dem här http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=45121 :hbang:

Verkligen inget som jag behöver. Kör man frivändning,ryck och raka marklyft är det sista jag behöver, är att tänka på greppet.

FUn-tex SSwinger
2005-06-03, 17:59
Kände idag och jag känner stor skillnad. Jag bruka uppskatta när en stång har grova räfflor men den här stången har större omkrets. Problemet blir för mig med rätt små händer att kör man frivändning och ryck och marklyft så spänner man underarmarna annorlunda.

Får checka imorgon, passa på o lämna in lista på saker du tycker fattas nu när dom är hyfsat öppna för inköp, squatrack, nya stänger osv, har jag tjafsat om en tid nu, destu mer som klagar , destu större chans att vi får in lite sjysta prylar istället för skiten dom köper in nu.

Vic_1981
2005-06-03, 18:35
Dem har försökt göra sitt gym bättre med att in handla ännu en fristång...så nu finns det hela två stycken fria stänger där....men dem har köpt en som har större omkrets än en normal....villken miss....

ja.... fan vilken miss............ dom lär ju fixa det nu när du gick ut här på kolozzeum och vädrar din besvikelse.............

jakke
2005-06-03, 18:36
ja.... fan vilken miss............ dom lär ju fixa det nu när du gick ut här på kolozzeum och vädrar din besvikelse.............
Broder; Ryktet har nått Uppsala att det redan är fixat.

Zakath
2005-06-03, 18:37
Verkligen inget som jag behöver. Kör man frivändning,ryck och raka marklyft är det sista jag behöver, är att tänka på greppet.



Preeeecis, för om du tränar greppet extra så ger det ju inte dig vad du behöver - att inte behöva oroa dig för greppet :thumbup: *ironi*

Mccartney
2005-06-03, 18:45
Preeeecis, för om du tränar greppet extra så ger det ju inte dig vad du behöver - att inte behöva oroa dig för greppet :thumbup: *ironi*

Har aldrig haft problemet med greppet. Jag har alltid kört utan remmar. Men däremot så vill man inte tappa greppet när man är på väg upp med 70kg i över huvudet.....Alla dem stänger jag kört hittils på har alla haft samma omkrets...så jag tycker det verka lite konstigt.

Ame
2005-06-03, 18:46
Friskis har lagt sina penger på 6st vibrations plattor för 70 000kr styck ca....Reklamen för dem är 10minuters träning....
Hehe, på landslagets träningsläger i Italien så hade det varit en skottsk(har jag för mig) forskare som totalsågat dessa vibrationsplattor och sagt att det kunde vara rent negativt att använda dem.

Mccartney
2005-06-03, 18:58
Hehe, på landslagets träningsläger i Italien så hade det varit en skottsk(har jag för mig) forskare som totalsågat dessa vibrationsplattor och sagt att det kunde vara rent negativt att använda dem.

Vibrationsplattorna är bra för rehab träning. Ingenting annat.

Allan
2005-06-03, 19:04
Nu ska vi se här - jag hoppas vi talar om greppdiametern här. Den är olika på OL resp styrkelyftsstänger, 28 resp 29 mm. Det är inte helt ovanligt att ovana (okunniga) köper en SL-stång eftersom de ofta kan vara lite billigare. Men de är HELT_VÄRDELÖSA för stöt och ryck, dvs den träning som McCartney vill träna. Det känns direkt om det är en annan diameter.
Och det var väl inget dumt ställe att ta upp frågan på?

Edit// F ö finns det en OL-stång med 25 mm grepp också. Används för juniorer och damer.


allan

Allan
2005-06-03, 19:07
Preeeecis, för om du tränar greppet extra så ger det ju inte dig vad du behöver - att inte behöva oroa dig för greppet :thumbup: *ironi*

Greppträning är sååååååå töntigt........



allan

Mccartney
2005-06-03, 19:07
Tack Allan jag antog att du kände till det.

Zakath
2005-06-03, 19:28
Greppträning är sååååååå töntigt........



allan



Japp, det gör ju bara ont...........

Mccartney
2005-06-03, 19:59
Har faktiskt aldrig tränat grepp styrka.

Jonny_88
2005-06-03, 20:33
Hur många mm är en vanlig stång i diameter? ( Med vanlig menar jag typ vad man normalt har på gym )

Allan
2005-06-03, 20:55
Hur många mm är en vanlig stång i diameter? ( Med vanlig menar jag typ vad man normalt har på gym )

28 mm


allan

Mccartney
2005-06-04, 15:57
tänk att en milimeter gör så stor skillnad...

FUn-tex SSwinger
2005-06-04, 17:50
Kan konstatera att stången är grövre än den andre efter en nogrann genomgång, kommer härmed föra ärendet vidare till högre instans för ett oberoende test.

Mvh
//R

n1tro
2005-06-04, 18:22
Fis o Svett

Mccartney
2005-06-04, 18:52
Kan konstatera att stången är grövre än den andre efter en nogrann genomgång, kommer härmed föra ärendet vidare till högre instans för ett oberoende test.

Mvh
//R

Det är som Allan sa...dem har valt den pga av att den är billigare....