handdator

Visa fullständig version : Studentens lyckliga dar!


edgen_ÖSD
2005-06-03, 05:05
Tänkte bara ta tillfället i akt och gratulera mig själv och alla andra studenter här inne! Hur många medlemmar finns det engentligen som tar studenten idag?

I alla fall, ett stort grattis!! :cheers: *yourock* :thumbup: :bow: :)

NerX
2005-06-03, 05:16
Grattis..

Tog själv studenten förra året, känns dock som det va mer än så.

Jense
2005-06-03, 05:24
stort grattis. vad ska du göra nu

edgen_ÖSD
2005-06-03, 05:42
Äta jordgubbar och dricka champagne :)

Visst är det så att alla i Sverige tar studenten på samma dag, eller har jag missat något nu?

Loke
2005-06-03, 06:36
Studenten idag? Jag vet inte hur det är med 3:orna men jag som går i tvåan får minsann gå en vecka till i skolan.

mela
2005-06-03, 06:59
Äta jordgubbar och dricka champagne :)

Visst är det så att alla i Sverige tar studenten på samma dag, eller har jag missat något nu?

Alla tar studenten olika dagar. Bara i Göteborg är det olika dagar. Hade blivit totalkaos med bilar längs Avenyn annars. Men grattis *yourock*

Cilia
2005-06-03, 07:05
Alla tar studenten olika dagar. Bara i Göteborg är det olika dagar. Hade blivit totalkaos med bilar längs Avenyn annars. Men grattis *yourock*
han måste ha skämtat. Skolorna i Stockholm tar också på olika dagar.
Och ni har bilar längs avenyn och vi har runt sergels torg. Själv förstår jag ingenting. Måste alla köra där? Kan inte förortsskolorna hålla sig i förorten? Så var det när tant tog studenten. För oss som jobbar där är det bara hur jobbigt som helst.

Btw så tror jag inte dom lägger dagarna olika för att det inte ska bli krock på avenyn.

Japp, det var dagens klagoramsa. Tackar för mig.

mela
2005-06-03, 07:08
han måste ha skämtat. Skolorna i Stockholm tar också på olika dagar.
Och ni har bilar längs avenyn och vi har runt sergels torg. Själv förstår jag ingenting. Måste alla köra där? Kan inte förortsskolorna hålla sig i förorten? Så var det när tant tog studenten. För oss som jobbar där är det bara hur jobbigt som helst.

Btw så tror jag inte dom lägger dagarna olika för att det inte ska bli krock på avenyn.

Japp, det var dagens klagoramsa. Tackar för mig.

AJo.. får vi hoppas.
Alla kör väl där det är centralt, man vill synas på sin student.
I Göteborg tilldelas skolorna olika dagar för sin student,
det är inget de bestämmer själva.

Tolkia
2005-06-03, 07:19
Hahaha, jag pratade med en arbetskamrat som hade varit i Stockholm och föreläst på onsdagen. Tyvärr i en lokal som låg mittemot en gymnasieskola, vilket innebär att det under hennes föreläsning kom ut ungefär 20 gymnasieklasser "på trappan" och sjöng studentsånger för att sedan åka iväg på diverse inhyrda små lastbilar etc. Lätt att överrösta ... :D

FredsAmiralen
2005-06-03, 07:21
Grattis!! :hbang:

Själv tar jag studenten på fredag i nästa vecka! Freedom! (och arbetslöshet) :thumbup:

Mandus
2005-06-03, 07:23
För min del är det nästa fredag som gäller vilket innebär att jag har kvar ännu en vecka av muskelnedbrytande och fettinlagrande hårdfestande framför mig :hbang: Jag har aldrig haft såhär roligt i hela mitt liv, ikväll bär det av till Köpenhamn med 120 andra studenter!

vrålapa
2005-06-03, 07:49
Grattis!

Men här uppe i Norrland så går vi ut den 8onde! ;)
Längtar! Har inte så många dagar kvar

sunkan
2005-06-03, 07:53
Äta jordgubbar och dricka champagne :)

Visst är det så att alla i Sverige tar studenten på samma dag, eller har jag missat något nu?

Du har missat något, på skolorna här i krokarna är det studenten nästa vecka :thumbup:

sunkan
2005-06-03, 07:54
Grattis!

Men här uppe i Norrland så går vi ut den 8onde! ;)
Längtar! Har inte så många dagar kvar
*slap* nope

kolla vart trådstartaren bor :D

Karate_kid
2005-06-03, 07:57
han måste ha skämtat. Skolorna i Stockholm tar också på olika dagar.
Och ni har bilar längs avenyn och vi har runt sergels torg. Själv förstår jag ingenting. Måste alla köra där? Kan inte förortsskolorna hålla sig i förorten? Så var det när tant tog studenten. För oss som jobbar där är det bara hur jobbigt som helst.

Btw så tror jag inte dom lägger dagarna olika för att det inte ska bli krock på avenyn.

Japp, det var dagens klagoramsa. Tackar för mig.


skiljer sig väl från 60 talet gentemot 2000 talet ?


On topic: Grattis nu har du ungefär bara 45 år kvar att jobba/studa :D

Officer
2005-06-03, 08:28
Själv tar man den (ett år för sent) på onsdag.

Skall skivas på bögbåten :D

Dumleman
2005-06-03, 08:48
Grattis! Usch jag börjar känna mig gammal som tog studenten för två år sedan. Inget att fira egentligen. Antingen blire nått skitjobb, lumpen, universitet, komvux eller sociala :)

nossie
2005-06-03, 09:56
Grattis :kickass: :cheers:

Jesper
2005-06-03, 09:58
Tänkte bara ta tillfället i akt och gratulera mig själv och alla andra studenter här inne! Hur många medlemmar finns det engentligen som tar studenten idag?

I alla fall, ett stort grattis!! :cheers: *yourock* :thumbup: :bow: :)

inte idag..men nästa fredag(ett år försent). med blandande känslor. kul med fest och slippa skolan. inte lika kul med betygen. tänker fan inte öppna kuvertet slänger det direkt=).
Och sen lumpen den 20e=(

precis
2005-06-03, 10:12
jag tar studenten på onsdag nästa vecka :hbang:

Bigsize
2005-06-03, 10:22
Nu får ni väl ändå lugna er, det är inte förrens nästa vecka som man får ändra titel från studernade till arbetslös!
:hbang:

bladhet
2005-06-03, 11:07
precis 7 dagar kvar eller 6 dagar 23 timmar och 55 min eller nå sånt..

Sallae
2005-06-03, 11:35
En vecka av hårt :cheers: och http://jm.g.free.fr/smileys/drink.gif kvar, sen Student 2005 !!

TCOG
2005-06-03, 11:38
tog studenten på tis, det tråkigaste jag varit med om. åkte hem snabbt efter skiten, fan va alla tycker det är något "speciellt" *screwy*

Nismo
2005-06-03, 11:39
Grattis och välkommen in till riktiga studier.

Nismo
2005-06-03, 11:42
tog studenten på tis, det tråkigaste jag varit med om. åkte hem snabbt efter skiten, fan va alla tycker det är något "speciellt" *screwy*
Du är lika bitter som jag var för några år sedan
:) :bow:

mangemani
2005-06-03, 11:54
har en fråga till er som nu tar studenten.
hur ser eran student ut?är den som våran skolas där vi 2 veckor innan studenten slutade skolan för gott?

våran skola släppte ut oss i friheten 2 veckor innan själva studenten och iom det så misste man all den där känslan på själva student dagen,det var en helt vanlig dag,inge speciellt med den...den riktiga känslan var den man hade 2 veckor innan=/.visst,man kom dit,drack lite,käkade mat med skolan,student tåget och sen hem för att sen dra med sej tjejn och kompisar ner på stan för att fira,men som sagt ingen känsla var det.
förstår inte varför skolan gjorde så=/.


jaja,grattis iaf ni som tar studenten :thumbup: :hbang:

petersson
2005-06-03, 12:06
Jag tar studenten imorn. Idag är det studentbal, dags att ta på sig fracken snart :)
Vi har haft lektioner och andra aktiviteter hela veckan. Igår var det utsparkslekar och fest.

bosse_brutal
2005-06-03, 12:11
tar studenten den tionde, tycker inte det är så jävla speciellt, har ändå lumpen +4,5 år skola kvar innan jag blir "vuxen"

Tys0n
2005-06-03, 13:07
Jag tog i onsdes :) grattis föresten :D

Tys0n
2005-06-03, 13:07
Jag tar studenten imorn. Idag är det studentbal, dags att ta på sig fracken snart :)
Vi har haft lektioner och andra aktiviteter hela veckan. Igår var det utsparkslekar och fest.

Imorgon är det lördag? inte tar man studenten på en lördag eller?

petersson
2005-06-03, 13:25
Imorgon är det lördag? inte tar man studenten på en lördag eller?

Jo här i Forsmark är det så. Tror det beror på att det är internat och att alla föräldrar som bor långt bort ska hinna.

Kebab-Arne
2005-06-03, 15:04
Får väl säga grattis till alla som tar studenten.

Här tas studenten på lördag nästa vecka. Själv går jag i tvåan så slipper spektaklet ytterligare en tid. Verkligen inget jag ser fram emot. Är tom så tråkig så jag inte förstår mening med detta överdrivna firande. Det enda som blir skönt med studenten blir att slippa vissa lärare...

30cm
2005-06-03, 15:06
Om exakt en vecka. Guuuttt!

Fatalist
2005-06-03, 15:32
Grattis! Ser verkligen fram emot den dagen :bow: