handdator

Visa fullständig version : hur ska min kompis lägga på sig massa?


Cerberus
2005-06-02, 21:30
en kompis till mig har svårt att lägga på sig muskelmassa, han har den kroppstypen som tillåter att han kan käka nästan hur mkt som helst utan att gå upp särskilt i vikt. Vad för slags mat ska han käka?

Jag själv har lätt att lägga på mig muskler men jag har inte en snabb ämnesomsättning..

Några bra tips? Han käkar massa proteinpulver men jag antar att hans kost måste kompletteras med mer riktig, nyttig mat.

Behöver några konkreta tips, tack på förhand!
/Rory

Urban
2005-06-02, 21:32
Be han dubbla allt han äter så ska han få se på skillnad

oscarr
2005-06-02, 21:55
Jag har själv sån kropp, att inte kunna gå upp i vikt. Jag käker tills jag mår illa. Sen äter jag lite till en kvart senare. Sen äter jag mellanmål osv och blir nästan aldrig hungrig innan jag har käkat igen. Har hållt på så i 3 månader nu, ser precis lika dan ut som innan. För 1 år sen hade jag en period i mitt liv där det var dataspel som gällde och då satt jag framför datorn 24/7 , var kritvit på sommaren men jag gick inte upp i vikt. Vet inte hur jag ska göra heller *bs*

TheLoser
2005-06-02, 22:01
Dra i dig några dl olivolja varje dag innan du gå och lägger dig och fortsätt käka som du gör så ska du se att det börjar röra sig i vikten.
//TheLoser, har precis samma problem men käket ska göra sitt!

HajduMan
2005-06-02, 23:22
Vill bara klargöra en grej, jag e så jävla trött på snack om att folk har probelm med att gå upp i vikt och skyller på att dom har "den kroppstypen". Alla har vi en gräns som vi måste nå för att vikten ska öka,...alltså ät mer än man gör av med!!! ALLA HAR EN GRÄNS!!! alla kan gå upp i vikt bara man inseer det själv och inte ljuger för sig själv och andra om vad man äter.... Jag är och var en renodlad ektomorph som alltid varit minst och spinkigast, jag trodde jag åt mycket då jag började träna och ljög för andra och mig själv om att jag åt mycket och hade kroppstypen som inte kan gå upp i vikt....

lägger upp ett bevis, 15 år 52 kg, 19 år 80 kg

Cerberus
2005-06-03, 00:00
grym fysik hajduman! hur länge har du tränat?

försöker deffa men d går ganska halvdant...

Fatalist
2005-06-03, 00:55
Hur han ska göra? Äta och träna ordentligt, går han inte upp i vikt äter han såkalrt för lite! Be han skriva ner vad han äter en normal dag så kanske han inser att det inte blir så mycket totalt sett

Jense
2005-06-03, 05:21
100 spänn på att snubben äter ca 237kcal/dygn förlite

Loke
2005-06-03, 06:53
Det är inte en viss kroppstyp som gör att man kan äta hur mycket som hellst utan att gå upp i vikt, det är en viss mentalitet som gör att man tror man äter hur mycket som hellst, när man faktiskt äter skitlite.

Nu går du och tar honom i kragen och säger att gunde svan åt mer till frukost än han äter på en dag. Peppa honom att ta några tuggor till på samma sätt som du peppar honom att ta en rep till på gymmet. Om han nämner att han inte har ätit frukost en dag så skrattar du högt och säger att det inte är konstigt att han är en räka.

Sverker
2005-06-03, 07:04
Tråden passar lite bättre här.

stridis
2005-06-03, 07:53
Vissa har helt enkelt inte den aptiten. Jag äter givetvis frukost lunch mellanmål middag och kvällsmat, men det är ju bara att se på mina fototävlingsbilder (jag deffade inte en sekund inför de bilderna) för att inse att jag inte är någon storätare. För att få den aptiten måste man helt enkelt pusha sig själv att äta mera tills det blir en vana.

abjorn
2005-06-03, 09:21
dom som säger att dom äter aldeles för mycket äter oftast helt fel och aldeles för lite. Skriv vad ni äter på en dag.

Zera
2005-06-03, 10:40
Jag sa oxå likadant för ett år sen att jag åt hur mycket som helst och vad som helst utan att gå upp i vikt. Nu kan jag inte fatta hur jag kunde äta så lite som jag gjorde då *screwy*

Problemet hos mig var att jag åt 3 stora måltider o då sa jag till mig själv OJOJ nu har jag ätit mycket, fast sen tog det ju 6 timmar innan man åt igen. När jag la in fler måltider per dag började det hända saker. Ät fleer måltider säger jag bara.

HajduMan
2005-06-03, 14:43
grym fysik hajduman! hur länge har du tränat?

försöker deffa men d går ganska halvdant...




3 år oseriöst och korkat, 2 år seriösare men ej tillräkligt seriöst enligt mig själv men ekonomin förhindrar tills jag e färdig utbildad