handdator

Visa fullständig version : Kamerafråga


mvda
2005-06-02, 12:18
Ska snart iväg på lite mindre resor på några veckor och det blir nog rätt mycket fotande. Eftersom jag inte kommer ha tillgång till någon dator under dessa veckor behöver jag kunna lagra korten på något sätt, men vill inte ta med massa minneskort att hålla reda på.

Har kollat en del på olika XS-Drives från Vosonic och funderar på att köpa en sådan och sen köpa någon 60 gb hårddisk. Är det någon som har en sådan eller något bättre alternativ?

mvda
2005-06-02, 22:33
Ingen som är insatt i detta?

1-2-3
2005-06-02, 23:09
- Du kan köpa en beggad bärbar dator på blocket för 5000, och sälja den för 5000.. eller 4000 när du är klar med den.

- Eller köpa en sprillans ny bärbar för 6000 på avbetalning.. hmm.

- Ett annat sätt är att låta en fotoaffär bränna innehållet på minneskortet till CD/DVD.

- Leta upp nåt ställe med 10/10 bredband eller nåt, och ladda upp bilderna till nån polares ftp-server.

- Låna ett gäng feta minneskort av några kompisar.

- Ta med en hårddisk, låna nån dator (internetcafé?) och blås över bilderna. Kanske t.o.m. finns brännare att tillgå där så slipper du mickla.

mvda
2005-06-02, 23:20
- Du kan köpa en beggad bärbar dator på blocket för 5000, och sälja den för 5000.. eller 4000 när du är klar med den.

- Eller köpa en sprillans ny bärbar för 6000 på avbetalning.. hmm.

- Ett annat sätt är att låta en fotoaffär bränna innehållet på minneskortet till CD/DVD.

- Leta upp nåt ställe med 10/10 bredband eller nåt, och ladda upp bilderna till nån polares ftp-server.

- Låna ett gäng feta minneskort av några kompisar.

- Ta med en hårddisk, låna nån dator (internetcafé?) och blås över bilderna. Kanske t.o.m. finns brännare att tillgå där så slipper du mickla.

1) kommer inte ha tillgång till någon dator = vill inte släpa med mig min bärbara dator
2) finns inga fotoaffärer eller internetcafé där jag kommer resa
3) ville slippa ta med massa minneskort

Prankie
2005-06-02, 23:25
Jag tycker du ska köpa den.

1-2-3
2005-06-03, 09:06
Ville du inte ha en massa tips hade du kunnat fråga efter tips på ett bra bärbart lagringsmedium istället... och länkar typ http://www.twintek.nl/psd.html

mvda
2005-06-03, 09:33
Ville du inte ha en massa tips hade du kunnat fråga efter tips på ett bra bärbart lagringsmedium istället... och länkar typ http://www.twintek.nl/psd.html

Jag tyckte ditt svar var lite oseriöst när jag specifikt skrev att jag inte kommer ha tillgång till dator och inte vill släpa med massa minneskort :thumbup:

jwzrd
2005-06-03, 09:39
1) kommer inte ha tillgång till någon dator = vill inte släpa med mig min bärbara dator
2) finns inga fotoaffärer eller internetcafé där jag kommer resa
3) ville slippa ta med massa minneskort

Men då inser du att det inte finns något lösningsalternativ kvar?

mvda
2005-06-03, 10:24
Jag vet ju inte riktigt alla lösningsalternativ som finns så det kan jag inte säga att jag inser. Men det jag var mest intresserad av var om XS-Driven var den bästa lösningen för mig, eller om det fanns någon annan bättre.

jwzrd
2005-06-03, 10:26
Titta lite på den, det verkar som om den är helt fristående. Isf verkar det vara ett mycket bra lösningsalternativ. När jag läste din första post trodde jag det var en vanlig extern hårddisk - något som inte skulle ha fungerat. Kör på den.

mvda
2005-06-03, 10:28
Ja efter att ha kollat runt lite känns det som det är en mycket bra lösning, nu gäller det bara att hitta bästa priset också ;)