handdator

Visa fullständig version : träning under lunchen


stocktown
2005-06-02, 12:16
Äter frukost kl 08:00.
Gymmar eller joggar före lunchen vid 11:00-12:00.

Min fråga: bör jag äta något innan träningen eller räcker det med frukosten?
isf vad är lämpligt och äta och hur lång tid innan träning?

Mitt mål är att bränna fett!
tränar en del efter jobbet också..

King Grub
2005-06-02, 12:25
Är det styrketräning det handlar om bör du få i dig något före passet, antingen ett mellanmål någon timme innan eller en gainer direkt före. Energin som används för styrketräningsrepetitioner är nästan uteslutande kolhydrat, så här är det inte frågan om fettförbränningsträning under själva passet. Det du åstadkommer med att inte ha kolhydrat och aminosyror i omlopp är sämre proteinsyntes.

Är det konditionsträning det handlar om räcker det utmärkt med frukosten.

stocktown
2005-06-02, 14:17
Är det styrketräning det handlar om bör du få i dig något före passet, antingen ett mellanmål någon timme innan eller en gainer direkt före. Energin som används för styrketräningsrepetitioner är nästan uteslutande kolhydrat, så här är det inte frågan om fettförbränningsträning under själva passet. Det du åstadkommer med att inte ha kolhydrat och aminosyror i omlopp är sämre proteinsyntes.

Är det konditionsträning det handlar om räcker det utmärkt med frukosten.

borde det inte finnas kohlhydrater inlagrade från tidigare måltider som räcker till styrketräningspasset?

King Grub
2005-06-02, 14:20
Jo, men lågt blodsocker, låga insulinnivåer och utsöndring av katabola hormoner är inte förenligt med styrketräning och positiva resultat. Protein närmare inpå passet än tre timmar skadar definitivt inte heller...