handdator

Visa fullständig version : Serietidningar


AnimalGen
2005-06-01, 14:58
Finns här någon här som läser serie tidningar mer än jag? Och iså fall vilka?

Pudzianovski
2005-06-01, 15:00
x-men, spidde, mega marvel. spidde till och från. Gillar gamla spidde storys bättre.

Mega är bra beoende på vad det handlar om. X-men är bra ibland.

Orkar inte sätta mig in i Serierna i USA. :D

cc4
2005-06-01, 15:04
Kalle Anka (Don Rosa, Barcks och Vicar)
91:an
Ut i vår hage

King Grub
2005-06-01, 15:10
Jag har samlat serietidningar i över 25 år. Jag samlar allt Marvel och DC vad gäller amerikanska serier, och allt Disney- och Fantomenrelaterat vad gäller svenska serietidningar, plus allehanda album, t ex Spirou, Lucky Luke, Tintin, Asterix, osv - dom stora. I dagsläget köper jag allt som Marvel och DC ger ut i USA, samt en hel del Image och Dark Horse, plus lite diverse från mindre förlag.

jwzrd
2005-06-01, 15:11
Jag har samlat serietidningar i över 25 år. Jag samlar allt Marvel och DC vad gäller amerikanska serier, och allt Disney- och Fantomenrelaterat vad gäller svenska serietidningar, plus allehanda album, t ex Spirou, Lucky Luke, Tintin, Asterin, osv - dom stora. I dagsläget köper jag allt som Marvel och DC ger ut i USA, samt en hel del Image och Dark Horse, plus lite diverse från mindre förlag.

ROGNTUDJUUU!

AnimalGen
2005-06-01, 15:16
allt Fantomenrelaterat vad gäller svenska serietidningar .
Prenumerar du?

Pudzianovski
2005-06-01, 15:17
ROGNTUDJUUU!

Översätter för alla som inte förstår sig på jwzrd.

"Jag gillar my little pony"

jwzrd
2005-06-01, 15:18
Översätter för alla som inte förstår sig på jwzrd.

"Jag gillar my little pony"

Tack :em:

hammer95
2005-06-01, 15:18
Fantomen :hbang:

King Grub
2005-06-01, 15:18
Prenumerar du?

På Fantomen? Ja, både på månadstidningen och Krönikan. Plus att jag regelbundet skaffar finare exemplar av tidningar från tidiga årgångar

hammer95
2005-06-01, 15:19
På Fantomen? Ja, både månadstidningen och Krönikan. Plus att jag regelbundet skaffar finare exemplar av tidningar från tidiga årgångar

Krönikan tycker jag är absolut bäst :thumbup:

King Grub
2005-06-01, 15:21
Krönikan tycker jag är absolut bäst :thumbup:

Jag köper den mest för att ha Fantomensamlingen komplett; eftersom det är repriser har jag ju läst själva serierna när dom originalpublicerades.

jwzrd
2005-06-01, 15:22
Översätter för alla som inte förstår sig på jwzrd.

"Jag gillar my little pony"

http://www.bdcouvertes.com/bdstory/Franquin/gaston.htm
http://www.bdcouvertes.com/bdstory/Franquin/PRUNEF1.JPG

King Grub
2005-06-01, 15:25
Några amerikanska favoriter för tillfället:

Ex Machina
Y: The last man
Gotham Central
Daredevil
Punisher
Invincible
Astonishing X-men
Goon
Savage Dragon
Conan
Ultimates
Ultimate Spider-Man
Ultimate X-Men
Ultimate FF
Fantastic Four
New Avengers
Planetary
100 Bullets
Powers
Captain America
Legion of Superheroes
Runaways
Lucifer
Fables
Supreme Power
Walking Dead

jwzrd
2005-06-01, 15:27
Några amerikanska favoriter för tillfället:

Ex Machina
Y: The last man
Gotham Central
Daredevil
Punisher
Invincible
Astonishing X-men
Goon
Savage Dragon
Conan
Ultimates
Ultimate Spider-Man
Ultimate X-Men
Ultimate FF
Roger Ramjet
Fantastic Four
New Avengers
Planetary
100 Bullets
Powers
Captain America
Legion of Superheroes
Runaways
Lucifer
Fables
Supreme Power
Walking Dead

Där ser man! :D

Shadow Warrior
2005-06-01, 15:28
Nu för tillfället är det bara Manga Mania, Shonen Jump, Neon Genesis Evangelion och Mästerdetektiven Conan som jag läser regelbundet.

King Grub
2005-06-01, 15:28
Där ser man! :D

Njaaa...

Däremot läser jag varje månad...

http://www.philipmoy.com/ppgc04.jpg

:hbang:

hammer95
2005-06-01, 15:29
Jag köper den mest för att ha Fantomensamlingen komplett; eftersom det är repriser har jag ju läst själva serierna när dom originalpublicerades.

Okej, du har några år mer på nacken än vad jag har, så jag har ej läst alla :cryout: Du samlar fantomen, det är grejer det :thumbup:
Själv köper jag för läsningens skull, men man kanske skulle börja med att samla?

King Grub
2005-06-01, 15:30
Okej, du har några år mer på nacken än vad jag har, så jag har ej läst alla :cryout: Du samlar fantomen, det är grejer det :thumbup:
Själv köper jag för läsningens skull, men man kanske skulle börja med att samla?

Beror ju på om du är intresserad av samling eller av läsning. Eller båda. Jag läser och samlar, även om tidiga, dyrbara exemplar läses med största försiktighet, och oftast bara en gång. Inte samtidigt som jag äter spaghetti och köttfärssås. Penningvärde är det bara i äldre tidningar, inte nya, även om man givetvis kan samla nya bara för samlarjävulens skull.

AnimalGen
2005-06-01, 15:31
På Fantomen? Ja, både på månadstidningen och Krönikan. Plus att jag regelbundet skaffar finare exemplar av tidningar från tidiga årgångar
Har du också fått din idag? Det var ett av dom bästa äventyren på länge?

hammer95
2005-06-01, 15:31
Njaaa...

Däremot läser jag varje månad...

http://www.philipmoy.com/ppgc04.jpg

:hbang:

Powerpuff pinglorna ska man se på cartonnetwork :hbang:

King Grub
2005-06-01, 15:33
Har du också fått din idag? Det var ett av dom bästa äventyren på länge?

Den dök upp! Jag har inte hunnit läsa veckans än, dock. Jag har ett antal tidningar att läsa varje vecka. Men jag såg att Hans Lindahl hade tecknat, och han är ju klart bäste Fantomentecknaren.

Arne Persson
2005-06-01, 15:35
Larson och Ernie. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Honn
2005-06-01, 15:36
Just nu läser jag Preacher och Lucifer. När jag har köpt alla Preacher(har 4) så funderar jag på att börja med Hellblazer. Samlandet av Lucifer överlåter jag åt en bekant som mer än gärna lånar ut sina ex mot att han får läsa mina Preacher.

Edit: Glömde att jag prenumererar på Pondus, Nemi och Larson.

hammer95
2005-06-01, 15:37
Beror ju på om du är intresserad av samling eller av läsning. Eller båda. Jag läser och samlar, även om tidiga, dyrbara exemplar läses med största försiktighet, och oftast bara en gång. Inte samtidigt som jag äter spaghetti och köttfärssås. Penningvärde är det bara i äldre tidningar, inte nya, även om man givetvis kan samla nya bara för samlarjävulens skull.

De äldsta tidningarna jag har är ifrån mitten av 70-talet, men man kan ju alltid samla som du säger för samlardjävulens skull :thumbup:
Hur gamla är dina äldsta tidningar?

jwzrd
2005-06-01, 15:38
Larson och Ernie. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Lägg Pondus och Nemi till den listan så är det komplett! :thumbup:

Pudzianovski
2005-06-01, 15:42
Lägg Pondus och Nemi till den listan så är det komplett! :thumbup:

http://www.tuttomanga.com/marcoalbiero/18-animeemanga/My%20Little%20Pony/my%20little%20pony.jpg

jwzrd
2005-06-01, 15:42
http://www.tuttomanga.com/marcoalbiero/18-animeemanga/My%20Little%20Pony/my%20little%20pony.jpg

*Set as background*

Trance
2005-06-01, 15:45
Heh, underbart med alla 45+ armar som försiktigt vänder blad på sina älskade serietidningar.

Själv så läser jag inte längre, vet inte varför faktiskt. Gillar det fortfarande men blir inte av. Preacher är riktigt bra. Annars var spider-man bra innan de började om(läste hos en kompis). Eller hur är det, de började om vid ett stadie och körde från början igen va?

Innan läste jag även X-Men, Larson. Samt pyton och kalle anka när jag var liten.

King Grub
2005-06-01, 15:45
De äldsta tidningarna jag har är ifrån mitten av 70-talet, men man kan ju alltid samla som du säger för samlardjävulens skull :thumbup:
Hur gamla är dina äldsta tidningar?

Mitt äldsta Fantomennummer är nummer 2/51, men jag har 1948 års album som tidigaste Fantomenserie. Kalle Anka har jag alla från 1/48 och framåt. Bland dom amerikanska har jag ett rejält antal från tidigt 40-tal som äldst.

jwzrd
2005-06-01, 15:46
Mitt äldsta Fantomennummer är nummer 2/51, men jag har 1948 års album som tidigaste Fantomenserie. Kalle Anka har jag alla från 1/48 och framåt. Bland dom amerikanska har jag ett rejält antal från tidigt 40-tal som äldst.

Fota lite i din tidningssamlig vettja! :thumbup:

Trance
2005-06-01, 15:46
*Set as background*

Hah, den vita med horn och stjärnor på baken hade en tjejkompis. Den var grym. Även några utav de små med vingar hade hon.

jwzrd
2005-06-01, 15:47
Hah, den vita med horn och stjärnor på baken har jag. Den är grym. Även några utav de små med vingar har jag.

Jag med :em:

King Grub
2005-06-01, 15:49
Annars var spider-man bra innan de började om(läste hos en kompis). Eller hur är det, de började om vid ett stadie och körde från början igen va?

Nej. Spider-Man har pågått i samma kontinuitet oavbrutet sedan tidigt 60-tal. Inga omstarter.

Däremot har man nyligen börjat ge ut Ultimate-serierna, där Spider-Man ingår, och det är ett eget universa, som börjat om Marvelhistorien på nytt.

Men originalet ges ut samtidigt, utan förändringar. Original Spider-Man förkommer för närvarande i Amazing Spider-Man, Spider-Man och Marvel Team-Up.

Trance
2005-06-01, 15:49
Jag med :em:

Hehe, din jävel. Jag trodde först jag hade skrivit så. Jag hade bara manliga He-man. Kommer ihåg när jag hade fått stinkor, jävlar vad han luktade. Han var tvungen att ligga ute på balkongen.

King Grub
2005-06-01, 15:50
Fota lite i din tidningssamlig vettja! :thumbup:

Dom äldsta ligger givetvis i bankfack och får inte utsättas för ljus och feta fingrar. :nono:

Trance
2005-06-01, 15:52
Nej. Spider-Man har pågått i samma kontinuitet oavbrutet sedan tidigt 60-tal. Inga omstarter.

Däremot har man nyligen börjat ge ut Ultimate-serierna, där Spider-Man ingår, och det är ett eget universa, som börjat om Marvelhistorien på nytt.

Men originalet ges ut samtidigt, utan förändringar. Original Spider-Man förkommer för närvarande i Amazing Spider-Man, Spider-Man och Marvel Team-Up.

Ah, kompisen prenumererade på de svenska tidningarna och då helt plötsligt kom gamla historier in i bilden. Nu blev man nästan sugen på att kolla vad som har hänt med gamle spider-man. Gillade de lite mörkare historierna med honom, t.ex. när han blir levande begravd av Kraven(på svenska hette han så tror jag, kanske samma på engelska).

jwzrd
2005-06-01, 15:54
Hehe, din jävel. Jag trodde först jag hade skrivit så. Jag hade bara manliga He-man. Kommer ihåg när jag hade fått stinkor, jävlar vad han luktade. Han var tvungen att ligga ute på balkongen.

Ahahah stinkor?!

Trance
2005-06-01, 15:55
Ahahah stinkor?!
http://www.toyarchive.com/STAForSale/NEW2001+/MOTU/Toys/Loose/StinkorComplete1a.jpg

Jäkeln luktade som fan.

jwzrd
2005-06-01, 15:56
http://www.toyarchive.com/STAForSale/NEW2001+/MOTU/Toys/Loose/StinkorComplete1a.jpg

Jäkeln luktade som fan.

Ahahahaha genialiskt :D

hammer95
2005-06-01, 19:17
Mitt äldsta Fantomennummer är nummer 2/51, men jag har 1948 års album som tidigaste Fantomenserie. Kalle Anka har jag alla från 1/48 och framåt. Bland dom amerikanska har jag ett rejält antal från tidigt 40-tal som äldst.

Jag antar att de är värda en hel del? 1948 års album med fantomen skulle jag gärna vilja läsa. Hur har du lyckats komma över dessa rariteter?

Fatalist
2005-06-01, 19:42
Nu för tillfället är det bara Manga Mania, Shonen Jump, Neon Genesis Evangelion och Mästerdetektiven Conan som jag läser regelbundet.

Vart hittar man NGE i serieform?! :eek:

Shadow Warrior
2005-06-01, 19:45
Vart hittar man NGE i serieform?! :eek:

I välsorterade bokhandlar? Den har "nyss" börjat i pocket form på svenska, två pocketar är ute än så länge.

King Grub
2005-06-01, 19:46
Jag antar att de är värda en hel del? 1948 års album med fantomen skulle jag gärna vilja läsa. Hur har du lyckats komma över dessa rariteter?

Köpt. Seriebutiker, privata samlare, auktioner. Som seriös seriesamlare bygger man upp ett kontaktnät med likasinnade.

Fatalist
2005-06-01, 19:47
I välsorterade bokhandlar? Den har "nyss" börjat i pocket form på svenska, två pocketar är ute än så länge.

VA?!


Shit så najs, den ska jag köpa nu på en gång. Finns den på pressbyrån måhända? Inte så gott om "välsorterade" bokhandlar i kalmar..

Shadow Warrior
2005-06-01, 19:48
VA?!


Shit så najs, den ska jag köpa nu på en gång. Finns den på pressbyrån måhända? Inte så gott om "välsorterade" bokhandlar i kalmar..

Tvivlar på det :(

Mccartney
2005-06-01, 20:15
Kalle Anka funkar i alla åldrar...har en pappa som är över 60 som fortfarande gillar kalle.....Själv läser jag gärna superman,läderlappen,Tarzan, Hulken och Star Wars tidningar.

Denstillasittande
2005-06-01, 20:25
Jag läser lite av varje fast de bästa är förmodligen 70-80tals tidningar av spindelmannen.. MAD är också bra

Lallle
2005-06-01, 20:37
Usagi Yojimbo är den serien som jag kan komma på just nu. Premunerar fortfarande på Herman Hedning, har dock försökt avpremunera ett tag nu men dom kollar tydligen inte kundtjänsten online.

När jag var yngre var jag helt galen i serier; Bacon & Egg, Spirou, Rocky, Valhall m.m

Wooch
2005-06-01, 22:00
Även jag har haft perioder med massvis av Kalle och jag har ett antal spiderman liggandes hemma. har inte tagit mig tid till att läsa serier, har varit mest böcker. Ska nog ta mig an några nu under sommaren.

Pez
2005-06-01, 22:00
Hmmm.. fn följer jag:

Superman/Batman
Planetary
The Authority
Astonishing X-Men
Excalibur
Exiles
Ultimate Fantastic Four
The Ultimates
New Avengers
Supreme Power
Y-The Last man

Men det blir lite allt möjligt gammalt och blandat också.. gillar Warren Ellis miniserier, det mesta Marvel, en del DC, Darkhorse, Image slinker ner också..
Gillar vältecknat utan alltför stora konstnärliga utsvävningar.

Fantomen och Agent X9 läser jag alltid också, svärfarsan prenumenerar så det är perfekt när man är på besök - finns alltid en hög med nya tidningar att plöja igenom. :)